November 05th, 2020 (activity 05)
TEMA/TOPIC: MOVIE AND PAST CONTINUOS
Hi guys. I want to apologise because I couldn't to upload to you the workshop about the movie that we agree last week. So this last workshop is going to be divided in two parts, the first is about the movie and second is about the past continuos. The quiz will be on november 12th, so please don’t forget it.
Thanks for you patience and responsability.
Hola chicos. Quiero disculparme porque no pude subirles el taller sobre la película que acordamos la semana pasada. Así que este último taller se dividirá en dos partes, la primera trata sobre la película y la segunda trata sobre el pasado continuo. El quiz será el jueves 12 de noviembre, así que no lo olviden.
Gracias por su paciencia y responsabilidad.
PART 1:
Answer the questions about THE JOKER movie,
Link if you need it:
Responde las preguntas sobre la película THE JOKER:
Enlace si lo necesitas:
1. What is the joker’s name?
2. Where does he live? (name of the city)
3. Who lives with him?
4. At the beginning of the movie, which is his occupation?
5. Where does he work?
6. Why does he laught suddenly?
7. Who gave the gun to the joker?
8. How people reacted about the young men crime in the subway?
9. At the end of the movie, to where is he invited?
10. What happened with the joker after his crime on TV?
PART 2:
1. Go to the page number 58 and answer the question of the LET’S WARM UP point. “What were you doing yesterday at 3 pm?”…. You can answer on the book.
Vea la página número 58 y responde la pregunta del punto LET'S WAM UP. “¿Qué estabas haciendo ayer a las 3 pm?”…. PuedeS responder en el libro.
2. Then, write sentences about what these people were doing yesterday.
Luego, escribe oraciones sobre lo que estas personas estaban haciendo ayer.
Example: She was sharing a flower to her mother.
3. Write on your notebook the GRAMMAR FOCUS part about “Past progressive – specific time in the past”. Don’t translate it, just write it.
Escribe en tu cuaderno la parte GRAMMAR FOCUS sobre “Pasado progresivo - tiempo específico en el pasado”. No lo traduzcas, solo escríbelo.
4. Interview two classmates by whatsapp and complete the table. Take into account the hours.
Entrevista a dos compañeros por whatsapp y completa la tabla. Ten en cuenta las horas
Example:
(7 am) student 1: Karen was reciving virtual classes
(6 pm) Student 2: Oscar was watching musical videos on youtube.
5. In the WORK IN PAIRS point, match the activites or actions you were doing YESTERDAY.
En el punto WORK IN PAIRS, marca las actividades o acciones que estabas haciendo AYER.
SEND EVIDENCE
>> Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo (parte 1 y 2):
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
En el asunto escribir UNICAMENTE: activity 05, nombre y grado.
Plazo de entrega: Jueves 12 de Noviembre
Thanks, BYE-BYE
___________________________________________________
October 24th, 2020 (activity 4)
TEMA/TOPIC: PAST CONTINUOS OR PROGRESSIVE SHORT ANSWERS
For this workshop we are going to develop the pages number 56 and 57.
Para este taller vamos a desarrollar las páginas 56 y 57.
Para este taller vamos a desarrollar las páginas 56 y 57.
LETS' WARM UP
Were you doing yesterday?
write below the pictures if you were dping one of these actions yesterday.
escribe debajo de las imágenes si estaba realizando una de estas acciones ayer.
escribe debajo de las imágenes si estaba realizando una de estas acciones ayer.
Example: were you doing aerobics yesterday?
-No, I wasn't
LISTEN UP
Translate the dialogue on your notebook. Then read it again and underline "was/were" in the dialogue.
Traduce el diálogo en tu cuaderno. Luego léelo de nuevo y subraya "estaba / fueron" en el diálogo.
NEW WORDS
Write sentences of your own using these words. See for the rest of the pictures on the page 113
Escribe tus propias oraciones usando estas palabras. Ve el resto de las imágenes en la pagina 113.
Escribe tus propias oraciones usando estas palabras. Ve el resto de las imágenes en la pagina 113.
Example: We were hiking in the national park last month.
WRITE IT DOWN
No desarrolles este punto
TEAMWORK
Look at the photos which represent what people were doing when they went hiking. Then answer with short answers.
Mira las fotos que representan lo que la gente estaba haciendo cuando iban de excursión. Luego responde con respuestas cortas.
Example: Were they putting up tents?
WORK IN PAIRS
Answer the personal questions on your notebook.
Responde las preguntas personales en tu cuaderno.
Example: Were you studying yesterday?
-Yes, I was studying maths
>> Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Fecha limite de entrega: viernes 30 de octubre
Thank you, bye-bye!
__________________________________________
September 24th, 2020 (activity 3)
TEMA/TOPIC: PAST CONTINUOS OR PROGRESSIVE
1. We are going to watch the following video.
Vamos a ver el siguiente video.
2. Then, you are going to write on your notebook the examples that teacher Alejo shows about the use of past continuous.
Luego, vas a escribir en tu cuaderno los ejemplos que muestra el profesor Alejo sobre el uso del past continuous.
3. Now, you are going to go to the page number 56 and read the track 7 on the LISTEN UP point.
Ahora, vas a ir a la página número 56 y leerás la pista 7 en el punto LISTEN UP.
4. After reading, you are going to underline ‘was’ ‘were’ / ‘weren’t’ in the dialogue. Use colors.
Después de leer, subraya "estaba", "estaban" / "no estaban" en el diálogo. Usa colores.
5. Then this steps, you are going to enter to this link
Luego de estos pasos, vas a entrar al siguiente link:
6. You will see this on your screen:
Verás esto en tu pantalla:
7. Watch the video of the webpage on this link. You can activate the subtitles.
Mira el video de la página web en este enlace. Puedes activar los subtítulos.
8. Listen to the story that tells the video and complete the sentences. Choose the correct option for each gap. You can play back the video and listen again the storie.
Escucha la historia que cuenta el video y completa las oraciones. Elije la forma opción correcta para cada espacio. Puedes volver a reproducir el video y escuchar nuevamente la historia.
9. At the end of the worksheet it will be a button of "FINISHED" you click it and then click on "email the answers to my teacher" (or you can check your answers in "check my answers")
Al final del taller habrá un botón de "TERMINADO" le haces click y luego das click en "enviar respuestas a mi profesor". (o puedes revisar tus respuestas en "comprobar mis respuestas")
10. Complete with your name, grade, subject and the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com and click SEND.
Completa con tu nombre, grado, materia y el correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com y clickea ENVIAR.
11. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
POR FAVOR ESCRIBIR EN EL ASUNTO TALLER 3 o ACTIVITY 3. nombre completo y grado
Fecha limite de entrega: Jueves 01 de octubre
Thank you, bye-bye!
_______________________________________________________________
September 18th, 2020 (activity 2)
TEMA/TOPIC: WHAT DOES A TECHNICIAN DO?
In this workshop we are going to develop the pisa evaluation that brings the book in each unitity.
En este taller vamos a desarrollar la evaluación pisa que trae el libro en cada unidad.
PAGE 54:
1. First make quick reading, it doesn't matter if you don't understand nothing, just try to identify or recognize words that you already know.
Primero haz una lectura rápida, no importa si no entiendes nada, solo trata de identificar o reconocer palabras que ya conoces.
2. Then, read again and underline the words "He/She" on the text. Also underline with color all the verbs that you can find.
Luego, vuelve a leer y subraya las palabras "He/She" en el texto. También subraya con color todos los verbos que puedas encontrar.
Example: need, handle, help
3. Look for the meaning of the following words and write them on your notebook.
*Accounting
*Technician
*Compny
*Bussines
*Finanaical
*Purchase
*Software
4. Translate and write the text on your notebook with help of the dictionary. Remember that google translate with make mistakes, so try to go sentece by sentence and not all the whole text at first. Write to the teacher guide your translation.
Traduce y escribe el texto en tu cuaderno con la ayuda del diccionario. Recuerda que el traductor de Google comete errores, así que intenta ir frase por frase y no todo el texto de una vez. Escribele a la teacher para que guíe tu traducción.
PAGE 55:
5. Answer the questions. Choose the correct option for each questions. Answer on your book.
Responde a las preguntas. Elige la opción correcta para cada pregunta. Responde en tu libro y si no tienes, en el cuaderno.
6. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
POR FAVOR ESCRIBIR EN EL ASUNTO TALLER 2 o ACTIVITY 2. nombre completo y grado
Fecha limite de entrega: Viernes 25 de septiembre.
Thank you, bye-bye!
________________________________________________________________________
September 10th, 2020 (activity 1)
TEMA/TOPIC: GENERAL REVIEW
Bienvenidos a este ultimo periodo del año escolar. Que Dios nos permita buena salud y ánimo para continuar estudiando desde casa. En este primer taller NO vamos a estudiar o trabajar sobre temas nuevos. En su lugar, vamos a realizar un taller de repaso (del libro) donde recordaremos el ultimo tema que hemos aprendido sobre el "to be used to / used to". La idea es reforzar lo que ya hemos aprendido, para así poco a poco avanzar a estudiar cosas nuevas.
Ya saben que cualquier pregunta, sugerencia o inconveniente pueden comunicarse a mi número.
-Teacher Ana María
PAGE 42:
*Complete the table with sentences about you, your family or a friend.
Completa la tabla con oraciones sobre ti, tu familia o un amigo.
Example: We used to go to the cinema
*Complete the sentences with appropiate verb from the box below.
Completa las oraciones con el verbo apropiado del cuadro de debajo.
Example:
1. He used to ....be.... my best friend. He ....is.... not my friend anymore.
WORKBOOK
(Page 44)
1. No desarrolles este punto
2. Answer the questions according to the TEAMWORK section in lesson 1 (page 35).
Responde las preguntas de acuerdo con la sección TEAMWORK de la lección 1 (página 35).
3. Answer the questions about you.
Responder a las preguntas sobre ti.
4. Complete the sentences with words from the NEW WORDs section (page 34... "in a bad mood, argue,...etc")
Completa las oraciones con palabras de la sección NEW WORDS (página 34 ... "de mal humor, discute, ... etc")
(Page 45)
5. No desarrolles este punto
6. Research and find out what people used to or didn't use to do in your country 100 year ago. Write sentences.
Investiga y descubre lo que la gente solía hacer o no solía hacer en tu país hace 100 años. Escribe oraciones.
7. Write sentences about what people used or didn't use to do in the past according to the photographs.
Escribe oraciones sobre lo que la gente solía hacer o no solía hacer en el pasado de acuerdo con las fotografías.
Example: People used to talk only by telephone.
(Page 46)
8. Complete the text. Check against the text in lesson 3.
Completa el texto. Compara el texto de la lección 3.
9. Look at the photos and write what these people used to do.
Mira las fotos y escribe lo que solían hacer estas personas.
Example: Fred used to work at home
10. Answer the questions about you.
Responde las preguntas sobre ti.
TEST YOURSELF
1. Correct the mistakes in the sentences.
corrige los errores en las oraciones
Example: 1. She's used to travel X
She's used to traveling✔
2. Answer the questions.
Responde a las preguntas.
Example:
Did people use to have the internet 100 years ago?
-Answer: No, they didn't use to have it.
3. Rewrite the sentences using the affirmative form.
Reescribe las oracions suando la forma afirmativa.
Example:
1. They didn't use to speak many languages.
Affirmative form: They used to speak many languages.
4. Answer the questions about you.
Responde las preguntas sobre ti.
Example:
What did you use to do when you started high school?
-Answer: I used to be careless in the study.
5. Write three sentences using 'used to' and three sentences using 'didn't used to'
Escribe 3 oraciones usando 'used to' y tres oraciones usando 'didn't used to'
Example: I used to be very shy
I didn't use to read books.
6. Answer the questions about you.
Responde las preguntas sobre ti.
Example: What do you use to do when you were six?
-answer: I used to watch novels.
5. Send the evidence of your work to the email:
Envía la evidencia de tu trabajo al correo. (Fotos libro y cuaderno)
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
en el asunto UNICAMENTE escribir: TALLER 1 o ACTIVITY 01, NOMBRE Y GRADO
Plazo de envió: jueves 17 de septiembre
Thank you, bye-bye!
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
August 27th, 2020
TEMA/TOPIC: TO BE USED TO and USED TO
1. We are going to watch the following video.
Vamos a ver el siguiente video.
Remember (recuerda):
I used to: Yo solía ...
I am used to: Yo estoy acostumbrado a ...
Mini explanation:
I used to live alone
subject + used to + verb + complement
She is used to driving on the left
subject + verb to be + used to + verb ING + complement
Nota: En el video se menciona el verbo "WOULD" el cual no estamos trabajando. Solo presta atención a los ejemplos relacionados con "used to".
2. Write on your notebook the examples of the video related with the use of "USED TO" and "BE USED TO"
Escribe en tu cuaderno los ejemplos del video relacionados con el uso del "USED TO" y "BE USED TO". Also write the mini explanation on your notebook.
3. Then, enter to the following link and solve. Choose the correct option for each sentence.
Luego, entra al siguiente link y resuelve. Elige la opción correcta para cada oración.
At the end of the webpage click on "check answers", then take screenshot of your results and send to the email.
Al final de la pagina web da click en "revisar respuestas", luego toma captura de pantalla de tus resultados y envia al correo.
4. Now, according to what we have studied and learnt in class, solve the page number 35 of your book. In this way...
Ahora, de acuerdo a lo que hemos estudiado y aprendido en clase, resuelve la pagina numero 35. En esta forma...
TEAMWORK
First, look at the photos. Then on your notebook, write sentences about what you see.
Primero, mira las fotos. Luego en tu cuaderno escribe oraciones sobre lo que ves.
Example: Sophia is used to watching tv every afternoon.
WRITE IT DOWN
Interview 2 familiars about their present habits. Also write about you are used to doing. Write this in the table.
Entrevista 2 familiares (puede ser tu papá y mamá) sobre sus habitos presentes. Tambien escribe sobre lo que TU estas acostumbrado a hacer. Escribe esto en la tabla.
Example:
I'm used to doing homework in the afternoon.
Yo estoy acostumbrada a hacer tareas en la tarde.
Ben is used to going out with friends in the afternoon.
Ben está acostumbrado a salir con amigos en la tarde
WORK IN PAIRS
Ask one of your classmates these questions and write the answers on your notebook.
Pregunta a uno de tus compañeros estas preguntas y escribe las respuestas en tu cuaderno.
5. Send the evidence of your work to the email:
Envía la evidencia de tu trabajo al correo. (Fotos libro y cuaderno)
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
en el asunto UNICAMENTE escribir: ACTIVITY 07, NOMBRE Y GRADO
Plazo de envió: jueves 03 de septiembre
Thank you, bye-bye!
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
August 13th, 2020
TEMA/TOPIC: TO BE USED TO
1. Watch this video. I know that we have alredy watched it in class but it is for remeber the new topic.
Mira este vídeo. Sé que ya lo vimos en clase pero es para recordar un poco el nuevo tema.
2. Then, you are going to write on your notebook the examples that teacher Alejo shows about the use of "used to".
Luego, vas a escribir en tu cuaderno los ejemplos que muestra el profesor Alejo sobre el uso de "used to".
3. Now, you are going to solve the page number 34 in this way...
Ahora, vas a resolver la página número 34 en esta forma...
LET'S WARM UP
Answer to the questions “Are you happy with your present habbits?" "What are you used to doing every day?"
Responde a la preguntas “Eres feliz con tus hábitos actuales?" "Que estás acostumbrado a hacer cada día?". Responde en tu cuaderno, usa las imagenes del libro como ideas.
Examples:
I'm used to practicing zumba at home
Yo estoy acostumbrada a practicar zumba en casa
I'm used to taking care of my grandmother
Yo estoy acostumbrada a cuidar de mi abuela
Answer to the questions “Are you happy with your present habbits?" "What are you used to doing every day?"
Responde a la preguntas “Eres feliz con tus hábitos actuales?" "Que estás acostumbrado a hacer cada día?". Responde en tu cuaderno, usa las imagenes del libro como ideas.
Examples:
I'm used to practicing zumba at home
Yo estoy acostumbrada a practicar zumba en casa
I'm used to taking care of my grandmother
Yo estoy acostumbrada a cuidar de mi abuela
LISTEN UP
Read the conversation. Then underline the "used to" you might find in the dialogue. After, circle YES or NO for the sentences below.
Lee la conversación. Luego, subraya los "used to" que puedas encontrar en el diálogo. Después, encierra SÍ o NO para las oraciones debajo.
Example: 1. Andy isn't used to smiling YES NO
GRAMMAR FOCUS
Read about the TO BE USED TO, just try to read.
Lee sobre el TO BE USED TO, solo intenta leer.
NEW WORDS
Which of these images represent the ways you're used to be having, feeling of treating others? write sentences on your notebook according with the images what you feel identified.
¿Cuáles de estas imágenes representan la forma en que estás acostumbrado a tener sentimientos de tratar a los demás? escribe oraciones en tu cuaderno de acuerdo con las imagenes que te sientas identificado.
Example:
I'm used to mocking my sister
Yo estoy acostumbrada a burlarme de mi hermana.
Nota: Cuando usamo el "to be used to" agregamos "ING" a los verbos".
Example:
I'm used to complaining about the quarentine.
Yo estoy acostumbrado a quejarme de la cuarentena.
Lee la conversación. Luego, subraya los "used to" que puedas encontrar en el diálogo. Después, encierra SÍ o NO para las oraciones debajo.
Example: 1. Andy isn't used to smiling YES NO
GRAMMAR FOCUS
Read about the TO BE USED TO, just try to read.
Lee sobre el TO BE USED TO, solo intenta leer.
NEW WORDS
Which of these images represent the ways you're used to be having, feeling of treating others? write sentences on your notebook according with the images what you feel identified.
¿Cuáles de estas imágenes representan la forma en que estás acostumbrado a tener sentimientos de tratar a los demás? escribe oraciones en tu cuaderno de acuerdo con las imagenes que te sientas identificado.
Example:
I'm used to mocking my sister
Yo estoy acostumbrada a burlarme de mi hermana.
Nota: Cuando usamo el "to be used to" agregamos "ING" a los verbos".
Example:
I'm used to complaining about the quarentine.
Yo estoy acostumbrado a quejarme de la cuarentena.
4. Send the evidence of your work to the email:
Envía la evidencia de tu trabajo al correo. (Fotos libro y cuaderno)
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
en el asunto UNICAMENTE escribir: ACTIVITY 06, NOMBRE Y GRADO
Plazo de envió: Jueves 20 de agosto
Thank you, bye-bye!
______________________________________________________________
______________________________________________________________
TEMA/TOPIC: PAST SIMPLE: LAST REVIEW REGULAR VERBS
1. You are going to enter to this link:
Vas a entrar a este enlace:
2. Then, print and paste on your notebook the mind map about the past tense. If you can't print then draw it.
Luego, imprime y pega en tu cuaderno el mapa mental sobre el tiempo pasado. Si no puedes imprimir entonces dibujalo.
3. After, go to the following link:
Despues, ve al siguiente link
4. You are going to play memory game with cards. Complete the game in the less time you can. Try to memorize these verbs in past we have been studying because next monday there is an evulative activity.
Vas a jugar al juego de memoria con cartas. Completa el juego en el menor tiempo que puedas. Intente memorizar estos verbos en el pasado que hemos estado estudiando porque el próximo lunes hay una actividad evaluativa.
5. Send the evidence of your work to the email:
Envía la evidencia de tu trabajo al correo. (Fotos del cuaderno y evidencia del juego)
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
en el asunto solamente escribir: ACTIVITY 05, NOMBRE Y GRADO
Plazo de envió: Jueves 13 de agosto
Thank you, bye-bye!
____________________________________________________________________
July 31th, 2020
TEMA/TOPIC: PAST SIMPLE IN THE THREE VERBAL TIMES
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. We are gointg to watch the next video:
Vamos a ver el siguiente video
3. You are going to write (copy) in your notebook the tables of example that appear on the minutes: 1:04, 3:44 and 4:44
Vas a escribir (copiar) en tu cuaderno las tablitas de ejemplos que aparecen en los minutos: 1:04, 3:44 y 4:44.
4. Now, according to the video and what we have learned in class, solve the following exersises.
1. Rewrite the sentences in the past simple
a) They collect cans
_____________________________________
b) You arrive late
_____________________________________
c) She listens to music
_____________________________________
d) He plays basketball
_____________________________________
e) Does Mary carry an umbrella?
____________________________________ last night?
f) Do they live alone?
_____________________________________
g) Do Peter and Susan walk to school?
__________________________________ a week ago?
2. Rewrite the sentences in the negative form.
a) The gang robbed the bank last night
____________________________________
b) I danced a lot last satuday
_____________________________________
c) Joan played chess yesterday evening
_____________________________________
d) You studied hard last weekend
_____________________________________
3. Rewrite the sentences in the interrogative form
a) John Carried Carol's bag
_____________________________________
b) I missed my friends
_____________________________________
c) You arrived late last night
_____________________________________
d) He watched TV last evening
_____________________________________
4. Now, according to the video and what we have learned in class, solve the following exersises.
1. Rewrite the sentences in the past simple
a) They collect cans
_____________________________________
b) You arrive late
_____________________________________
c) She listens to music
_____________________________________
d) He plays basketball
_____________________________________
e) Does Mary carry an umbrella?
____________________________________ last night?
f) Do they live alone?
_____________________________________
g) Do Peter and Susan walk to school?
__________________________________ a week ago?
2. Rewrite the sentences in the negative form.
a) The gang robbed the bank last night
____________________________________
b) I danced a lot last satuday
_____________________________________
c) Joan played chess yesterday evening
_____________________________________
d) You studied hard last weekend
_____________________________________
3. Rewrite the sentences in the interrogative form
a) John Carried Carol's bag
_____________________________________
b) I missed my friends
_____________________________________
c) You arrived late last night
_____________________________________
d) He watched TV last evening
_____________________________________
4. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Nota: en el asunto solamente escribi: TALLER 04, NOMBRE Y GRADO
Plazo de entrega: Viernes 07 de agosto.
Thanks, BYE-BYE
_____________________________________________________
July 23th, 2020
TEMA/TOPIC: IDENTIFYING THE PAST SIMPLE
Hello guys! We are
going to keep learning about the past simple and its regular verbs. This time, we will use a reading
for continue with the topic.
Hola chicos! Vamos a seguir aprendiendo sobre
el pasado simple y sus verbos regulares. Esta vez, usaremos una lectura para continuar con el tema.
1.
First, you are
going to watch this video. It is not necessary to take notes, but pay attention
to the 5 things that tell the video and the main topic. You can active the subtitles in Spanish in
the Youtube setting.
Primero, vas a ver este vídeo.
No es necesario tomar apuntes, pero presta atención a las 5 cosas que cuenta el vídeo y el tema en general. Puedes activar los subtítulos en español en la configuración de Youtube.
Primero, vas a ver este vídeo.
No es necesario tomar apuntes, pero presta atención a las 5 cosas que cuenta el vídeo y el tema en general. Puedes activar los subtítulos en español en la configuración de Youtube.
2. You are going
to go the page number 32 of your book. You are going to try to read the text “Revolutionary!”.
Here I suggest you some tips or keys for read and understand the text.
Vas a ir a la página número 32 de tu libro. Intentarás leer el texto "¡Revolucionario!". Aquí te sugiero algunos consejos o claves para leer y entender el texto:
Vas a ir a la página número 32 de tu libro. Intentarás leer el texto "¡Revolucionario!". Aquí te sugiero algunos consejos o claves para leer y entender el texto:
1. Make a first reading: look at the title, images, or bold font. etc
Haz un primer vistazo:
mira el título, imágenes, fuente en negrita. etc
2. Try to make a fist fast reading, try to identify verbs you maybe already
know.
Intenta hacer una
primera lectura rápida, trata de identificar verbos que tal vez ya conozcas.
3. Take the reading by paragraphs for understand.
Toma la lectura por
párrafos para entender.
4. Look for the unknown words in the dictionary (or the translator) but
don’t translate entire paragraphs with the translator because the translation
will have some incoherencies.
Busca las palabras desconocidas en el diccionario (o el traductor) pero no traduzcas párrafos completos con el traductor porque la traducción tendrá algunas incoherencias.
Busca las palabras desconocidas en el diccionario (o el traductor) pero no traduzcas párrafos completos con el traductor porque la traducción tendrá algunas incoherencias.
5. Once you have had several followed words translated, read them again to
find the sense of the reading.
Una vez que haya traducido varias palabras seguidas, léelas nuevamente juntas para encontrar el sentido de la lectura.
3. Write the date and the title of the workshop on your notebook, then, look for the
meaning (in Spanish) of this words in the dictionary and write it on your
notebook.
Escribe la fecha y titulo del taller en tu cuaderno, luego, busca el significado (en español) de estas palabras en el diccionario y escríbelas en tu cuaderno.
Una vez que haya traducido varias palabras seguidas, léelas nuevamente juntas para encontrar el sentido de la lectura.
Escribe la fecha y titulo del taller en tu cuaderno, luego, busca el significado (en español) de estas palabras en el diccionario y escríbelas en tu cuaderno.
*Source
*Factory
*Technology
*Employee
*Steamboats
*locomotive
*telegraph
4. Find and underline in the text the “ed” past verbs. Underline as many verbs “ed” as you can.
Encuentra y subraya en el texto los verbos en pasados con "ed". Subraya tantos verbos “ed” como puedas.
Example: included
5. According to the reading answer the ABCD questions on the page number 33.
Según la lectura, contesta las preguntas ABCD en la página número 33.
Example: included
5. According to the reading answer the ABCD questions on the page number 33.
Según la lectura, contesta las preguntas ABCD en la página número 33.
6. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Plazo de entrega: Jueves 30 de julio.
Thanks, BYE-BYE
_________________________________________________________________
July 16th, 2020
TEMA/TOPIC: PAST SIMPLE: Use of regular verbs
1. Please write on your notebook the date and the title of the workshop. In english! Then, watch this video.
Por favor escribe en tu cuaderno la fecha y titulo del taller. En inglés! Luego, mira este vídeo.
2. While you watch the video, please take notes of the examples (sentences) with the use of "ED" that it appears.
Mientras miras el video, toma nota de los ejemplos (oraciones) con el uso del "ED" que aparecen.
Example: She called him on the phone.
3. Translate with help of dictionaty the sentences
Traduce con ayuda del diccionario las oraciones.
Example: She stayed at home
Ella se quedó en casa
4. Now, please copy or print the following list of verbs on your notebook.
Ahora, copia o imprime la siguiente lista de verbos en tu cuaderno.
5. After, you are going to enter to this link
Después, vas a entrar al siguiente link:
6. You will see this on your screen
Verás esto en tu pantalla
7. Write you name and close the "player 2 name" on the "x" and click "Begin 1 - player game"
Escribe tu nombre y cierra el "nombre del jugador 2" en la "x" y haz clic en "Comenzar juego de 1 jugador"
8. Click on the numbers and complete the verbs with "ed", you wil be winning points with correct answers. You can guide with the list of verbs.Haz clic en los números y completa los verbos con "ed", ganará puntos con las respuestas correctas. Puedes guiarte con la lista de verbos.
9. Finish the game
Termina el juego
10. Take screenshots and photos of the work on your notebook and send the evidence to the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Toma pantallazos y fotos del trabajo en tu cuaderno y envia la evidencia al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Plazo de entrega: Jueves 23 de julio.
Thanks, BYE-BYE
___________________________________________
July 09th, 2020
TEMA/TOPIC: CULTURE TIME (Reviewing the conditionals)
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. We are gointg to watch the next video. It's not neccesary to take notes buy pay attention and meet this place.
Vamos a ver el siguiente video. No es necesario tomar apuntes, pero presta atención y conoce este lugar.
3. Go to the page 21 of your book. Translate the text "SKIING IN SWITZWERLAND" in your notebook. For this you can use the dictionary, the virtual dictionary or the translator. Remember that the translator can make it very regular. Therefore, I suggest you use the best dictionary.
Ve a la pagina 21 de tu libro. Traduce el texto "ESQUIANDO EN SUIZA" en tu cuaderno. Para esto puedes usar el diccionario, el diccionario virtual o el traductor. Recuerda que el traductor puede hacerlo muy regular. Por lo tanto, te sugiero que uses el diccionario mejor.
Ve a la pagina 21 de tu libro. Traduce el texto "ESQUIANDO EN SUIZA" en tu cuaderno. Para esto puedes usar el diccionario, el diccionario virtual o el traductor. Recuerda que el traductor puede hacerlo muy regular. Por lo tanto, te sugiero que uses el diccionario mejor.
4. Find and underline in the text these words and phrases:
Encuentra y subraya en el texto estas palabras y frases:
*Skiing gear
*cable ears
*remote destination
*high peak
5. Read what you translated. According to the reading, complete the sentences below.
Lee lo que tradujiste una vez mas. Según la lectura, completa las oraciones debajo.
Example: If you want to see something unusal, ____you can travel to Europe someday_______
6. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Plazo de entrega: Jueves 16 de julio.
Thanks, BYE-BYE
Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Plazo de entrega: Jueves 16 de julio.
Thanks, BYE-BYE
____________________________________________________________________________________________
June 18th, 2020
TEMA/TOPIC: FIRST CONDITIONAL
↓READ↓
Hello dear students!This will be the last workshop of the period. (Yes, the second period finishes on June 26th) Next week I will send the second and last QUIZ. it doesn't matter if we don't have class (due to the monday "festivo"), during the week I'll send you the link for solve the quiz.
Este será el último taller del período. (Sí, el segundo período termina el 26 de junio) La próxima semana enviaré el segundo y último QUIZ. No interesa si no tenemos clase (debido al lunes "festivo"), durante la semana les enviaré el link para responder el quiz.
Temas a repasar:
*Zero conditional (if...)
*Future will (will/won’t)
*First conditional
1. Watch the teacher's video class:
Mira la video clase de la teacher:
2. Take notes of the slides.
Toma apuntes de las diapositivas.
3. Now watch the following video:
Ahora mira el siguiente video:
(No es necesario copiar ejemplos del video, es material complementario a la videoclase)
4. According to the have we have learnt (though videos, classes and examples) in this way:
De acuerdo a lo que hemos aprendido (a traves de videos, clases y ejemplos) resuelve las paginas 16 y 17 de tu libro. De esta forma:
LET'S WARM UP
Answer to the question “what will you do if this happens to you? “
Responde a la pregunta “que harás si te pasa esto a ti?”
Example:
If I have a car accident, I will get angry and sad.
Si tengo un accidente de carro, yo me pondré molesto y triste.
Responde de manera similar en tu cuaderno con las otras situaciones que se muestran en las imágenes. Son respuestas PERSONALES.
WRITE IT DOWN
Answer to each question…
Responde a cada pregunta...
Example:
___________________________________________________________
______________________________________________________________
May 13th, 2020
5. Sponsors e. Chosen to compete in hunger games
Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
_________________________________________________________________________________
1. Watch the following video and listen carefully the teacher's instructions:
*The section where you must play is BEGGINER
*Don't forget to write the PREPOSITIONS and its meaning in your notebook. PREPOSITIONS such as: at, on, with from, in... etc. (send photo of this also)
*Send the screenshots of your completed level and the screenshot of your score in the song of the app "sounter". Don't forget the photo of your notebook.
9. Complete with your name, grade, subject and the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com and click SEND.
Completa con tu nombre, grado, materia y el correo:inglesantoniobuenaventura@gmail.com y clickea ENVIAR.
These are the activities for today:
1. You are going to enter to next link:
2. Enter to the next link:
Also, in these exersises you are going to choose the option for each case. The option are "am, is, are".
Tambien, en estos ejercicios vas a elegir la opción correcta para cada caso. Las opciónes son "am, is, are".
3. Finally, enter to this last link. These exersises are about the negative form of present continuos:
Finalmente, entra a este ultimo link. Estos ejercicios son sobre la forma negativa del present continuo.
Reminder/Recordatorio:
I + am + not + playing + football now
Subject + Verb to be + not + verb with ING + complement
Nota: Apenas termines cada sección de ejercicios, tomas pantallazos y los pegas en word, guardas el documento
4. Send the document to the e-mail.
Thanks, BYE-BYE!
________________________________________________________________________________________________________________
These are the activities:
1. Translate the text of the page number 10 of the book "POLLUTION!" Teacher María left this homework the last class but if you haven't still made. Do it. USE DICTIONARY , NO GOOGLE TRASNLATE
Traduce el texto de la pagina numero 10 de el libro "POLLUTION"! La profesora María dejó esta tarea la clase pasada pero si aun no lo haz hecho. Hazlo. USA DICCIONARIO, NO TRADUCTOR.
2. Answer the worksheet of the page number 11. Is kind of icfes (a,b,c,d). You will find the answers according to the text "POLLUTION!"
Responde el taller de la pagina numero 11. Es tipo icfes (a,b,c,d). Encontrarás las respuestas de acuerdo al texto "POLLUTION!".
3. Send the evidence. Photo of the translation (in your notebook). Photo of the worksheet solved in the book.
Envia la evidencia. Foto de la traduccion (en tu cuaderno). Foto del taller resuelto en el libro.
4. Send photo of the activity of the crossword that you worked the last week.
Envia foto de la actividad del crucigrama que trabajaste la semana pasada.
Correo donde debe llegar las actividades: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Thanks, bye-bye
2. Take notes of the slides.
Toma apuntes de las diapositivas.
3. Now watch the following video:
Ahora mira el siguiente video:
4. According to the have we have learnt (though videos, classes and examples) in this way:
De acuerdo a lo que hemos aprendido (a traves de videos, clases y ejemplos) resuelve las paginas 16 y 17 de tu libro. De esta forma:
LET'S WARM UP
Answer to the question “what will you do if this happens to you? “
Responde a la pregunta “que harás si te pasa esto a ti?”
Example:
If I have a car accident, I will get angry and sad.
Si tengo un accidente de carro, yo me pondré molesto y triste.
Responde de manera similar en tu cuaderno con las otras situaciones que se muestran en las imágenes. Son respuestas PERSONALES.
WRITE IT DOWN
Answer to each question…
Responde a cada pregunta...
Example:
What will you do if you get lost in an unknown place? ..........
Que harás si te pierdes en un lugar desconocido?................
Answer: I will pay for help.
Respuesta: Yo pediré ayuda.
Responde que harás en cada una de estas situaciones, no olvides usar “I will…” y para los verbos que necesites o desconozcas usa el diccionario.
NEW WORDS
Make sentences of your own in base of the sentences of the previous excersises. You have the situations:
Haz oraciones por tu propia cuenta en base a las oraciones de los ejercicios anteriores. Tienes las situaciones:
*Get lost
*Flat tire
*Sunburned
*Run out of gas
*Get mugged
*Wire
Revisa el resto de las imágenes en la pagina 108.
LISTEN UP
Que harás si te pierdes en un lugar desconocido?................
Answer: I will pay for help.
Respuesta: Yo pediré ayuda.
Responde que harás en cada una de estas situaciones, no olvides usar “I will…” y para los verbos que necesites o desconozcas usa el diccionario.
NEW WORDS
Make sentences of your own in base of the sentences of the previous excersises. You have the situations:
Haz oraciones por tu propia cuenta en base a las oraciones de los ejercicios anteriores. Tienes las situaciones:
*Get lost
*Flat tire
*Sunburned
*Run out of gas
*Get mugged
*Wire
Revisa el resto de las imágenes en la pagina 108.
LISTEN UP
Read the conversation. Then underline the different questions you can find. Don’t forget to use your dictionary for understand the conversation.
Lee la conversación. Luego subraya las diferentes preguntas que puedas encontrar. No olvides usar el diccionario para entender la conversación.
WRITE IT DOWN
Re-read the conversation and complete the sentences.
Only reading the previous text you can answer to this point.
Relee la conversación y completa las oraciones.
Solo leyendo la conversación previa puedes responder a este punto.
GRAMMAR FOCUS
Read about the FIRST CONDITIONAL, just read. Then complete the spaces...
Lee sobre el PRIMER CONDICIONAL, solo lee. Luego completa los ejemplos…
Example:
Lee la conversación. Luego subraya las diferentes preguntas que puedas encontrar. No olvides usar el diccionario para entender la conversación.
WRITE IT DOWN
Re-read the conversation and complete the sentences.
Only reading the previous text you can answer to this point.
Relee la conversación y completa las oraciones.
Solo leyendo la conversación previa puedes responder a este punto.
GRAMMAR FOCUS
Read about the FIRST CONDITIONAL, just read. Then complete the spaces...
Lee sobre el PRIMER CONDICIONAL, solo lee. Luego completa los ejemplos…
Example:
If I don’t study hard, I will lose the exam.
Si no estudio duro, Perderé el examen.
TEAMWORK
Read the phrases which express causes and effects. Link the left colum with the right. Then make sentences besides. Don’t forget to use “I WILL”
Example:
1. Touch the wire f. get an electric shock
If I touch the wire, I will get an electrick shock
WORK IN PAIRS
Write an email to convince your paretns to let you go alone in a trip. Use the first conditional in your sentences. Think about it: “What will you do if you go alone in a trip”
Escribe un correo electrónico para convencer a tus padres de que te dejen ir solo en un viaje. Usa el primer condicional en tus oraciones. Piensa sobre: “Que harás si te vas de viaje solo”?
Example:
6. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Plazo de entrega: Jueves 25 de junio.
Thanks, BYE-BYE
Si no estudio duro, Perderé el examen.
TEAMWORK
Read the phrases which express causes and effects. Link the left colum with the right. Then make sentences besides. Don’t forget to use “I WILL”
Example:
1. Touch the wire f. get an electric shock
If I touch the wire, I will get an electrick shock
WORK IN PAIRS
Write an email to convince your paretns to let you go alone in a trip. Use the first conditional in your sentences. Think about it: “What will you do if you go alone in a trip”
Escribe un correo electrónico para convencer a tus padres de que te dejen ir solo en un viaje. Usa el primer condicional en tus oraciones. Piensa sobre: “Que harás si te vas de viaje solo”?
Example:
6. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Plazo de entrega: Jueves 25 de junio.
Thanks, BYE-BYE
___________________________________________________________
June 11th, 2020
TEMA/TOPIC: WILL BE, WON'T BE, WILL
Recommendation: Activa la traducción automática (Al Español) de YouTube en la opción "Configuración".
3. According to the video and what we have learnt in the last classes, solve the following questionary. In your notebook.
De acuerdo al vídeo y a lo que hemos aprendido en las ultimas clases, resuelve el siguiente cuestionario. En tu cuaderno.
Thanks, BYE-BYE!
__________________________________________________________
June 4th, 2020
TEMA/TOPIC: FUTURE WILL: PREDICTIONS
4. Make predictions: you are going to ask to a friend or a familiar about the zoodical sign. Then you are going to make a prediction about that person. Write the prediction in the moth according to the person's sign. You can ask as many people you can.
Haz predicciones: le preguntarás a un amigo o familiar sobre su signo zoodiacal. Luego, harás una predicción sobre esa persona. Escribe la predicción en el espacio del mes de acuerdo con el signo de la persona. Puedes preguntarle a tantas personas como puedas.
Example: You will have so much money soon
My mom will have a problem in her work.
(Apuntes del cuaderno, pantallazo del juego y actividad de las predicciones)
Any doubt you may have, please contact me
Cualquier duda que puedas tener, por favor contactarme
Thanks, BYE-BYE!
_________________________________________________________
May 28th, 2020
Hello dear students! For this week we will work a new topic...
TEMA/TOPIC: WILL BE, WON'T BE, WILL
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. We are gointg to watch the next video:
Vamos a ver el siguiente video
Recommendation: Activa la traducción automática (Al Español) de YouTube en la opción "Configuración".
3. According to the video and what we have learnt in the last classes, solve the following questionary. In your notebook.
De acuerdo al vídeo y a lo que hemos aprendido en las ultimas clases, resuelve el siguiente cuestionario. En tu cuaderno.
Don't forget to use your dictionary if it's neccesary
No olvides usar tu diccionario si es necesario
4. Send the evidence of your work to the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Plazo de entrega: Miercoles 17 de Junio
Thanks, BYE-BYE!
__________________________________________________________
June 4th, 2020
TEMA/TOPIC: FUTURE WILL: PREDICTIONS
1. Check again the video we watched in class. The idea is that you remind and understand the topic.
Revisa de nuevo el video que vimos en clase. La idea es que recuerdes y entiendas el tema.
3. Now let's play!
Ahora juguemos!
Revisa de nuevo el video que vimos en clase. La idea es que recuerdes y entiendas el tema.
2. Then, watch this video. Pay attention, write in english the examples and translate them with help of dictionary. In your notebook.
Luego, mira este vídeo. Presta atención, escribe en ingles los ejemplos y luego traducelos con ayuda del diccionario. En tu cuaderno.
Diccionario virtual: https://www.wordreference.com/
Ahora juguemos!
↓↓CLICK↓↓
Click the words in order to form a sentence
Clickea las palabras en orden para formar un oración
Clue (pista) : Subject + will + verb + complement
I + will + be + famous
I + will + be + famous
Finish the game and take screenshot to your result. You can try again if your result were not so good.
Termina el juego y toma una captura de pantalla a tu resultado. Puedes intentarlo nuevamente si tu resultado no fue tan bueno.
4. Make predictions: you are going to ask to a friend or a familiar about the zoodical sign. Then you are going to make a prediction about that person. Write the prediction in the moth according to the person's sign. You can ask as many people you can.
Haz predicciones: le preguntarás a un amigo o familiar sobre su signo zoodiacal. Luego, harás una predicción sobre esa persona. Escribe la predicción en el espacio del mes de acuerdo con el signo de la persona. Puedes preguntarle a tantas personas como puedas.
Example: You will have so much money soon
My mom will have a problem in her work.
5. Send the evidence of your work to the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com(Apuntes del cuaderno, pantallazo del juego y actividad de las predicciones)
Any doubt you may have, please contact me
Cualquier duda que puedas tener, por favor contactarme
Plazo de entrega: Miercoles 10 de Junio
Thanks, BYE-BYE!
_________________________________________________________
May 28th, 2020
Hello dear students! For this week we will work a new topic...
TEMA/TOPIC: FUTURE WILL
.
2. Now write the following text in your notebook...
Ahora escribe el siguiente texto en tu cuaderno...
POINT 1 (LET'S WARM UP)
Make predicitions about the statement:
Haz predicciones sobre la declaración:
Example: In 100 years people will... ?
Live in another planet, travel through time
POINT 2 (LISTEN UP)
Read the conversation between Nora and Pete. Then who says the predicition. PETE or NORA. Use the dictionary for this point.
Lee la conversación entre Nora y Pete. Luego encierra quién dice la predicción. PETE o NORA. Usa el diccionario para este punto.
POINT 3 (GRAMMAR FOCUS)
Read about the simple future - will and then make some predictions.
Lee sobre el futuro simple - will y luego has algunas predicciones.
Example: Nowadays people travel by car. In 100 yeas people will travel by flying car.
Ejemplo: hoy en día la gente viaja en automóvil. En 100 años la gente viajará en automóvil volador.
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!.
2. Now write the following text in your notebook...
Ahora escribe el siguiente texto en tu cuaderno...
FUTURE WILL
We use the future simple (will + verb infinitive) for:
usamos el futuro simple (will + verb infinitive) para:
- Decisions made at the moment of speaking.
Decisiones hechas al momento de hablar.Example: It's hot in here. I will open a window.
Ejemplo: Hace calor aquí. Abriré una ventana. - Predictions about the future, based on what we think, believe or imagine.
Predicciones sobre el futuro, basadas en lo que pensamos, creemos o imaginamos.
>Using the verbs: think, believe, expect, etc.
Usando los verbos: Pensar, creer, esperar, etc
>the expressions: be sure, be afraid, etc.
Las expresiones: seguro, me temo, etc.
>the adverbs: probably, certain, perphaps, etc.
Los adverbios: probablemente, cierto, quizás. etc.
Example: I think he will succeed
Example: Creo que el tendrá éxito - Promises, threats, warnings, request, hopes and offers.
Promesas, tratos, advertencias, solicitudes, esperanzas y ofertas.
Example: Will you help me tidy the room?
Example: ¿Me ayudarás a ordenar la habitación? - Actions, events, situations which will definitly happen in the future and which we can't control.
Acciones, eventos, situaciones que definitivamente sucederán en el futuro y que no podemos controlarExample: Laura will be six years old in march.
Example: Laura tendrá 6 años en Marzo.
3. You are going to the following video. Write the examples that appear.
Vas a ver el siguiente video. Copia los ejemplos que aparecen.
4. According to the written explanation and the video, Develop page number 14 of the book. In this way...
De acuerdo a la explicación escrita y el video, desarrolla la pagina numero 14 del libro. De esta forma...POINT 1 (LET'S WARM UP)
Make predicitions about the statement:
Haz predicciones sobre la declaración:
Example: In 100 years people will... ?
Live in another planet, travel through time
POINT 2 (LISTEN UP)
Read the conversation between Nora and Pete. Then who says the predicition. PETE or NORA. Use the dictionary for this point.
Lee la conversación entre Nora y Pete. Luego encierra quién dice la predicción. PETE o NORA. Usa el diccionario para este punto.
POINT 3 (GRAMMAR FOCUS)
Read about the simple future - will and then make some predictions.
Lee sobre el futuro simple - will y luego has algunas predicciones.
Example: Nowadays people travel by car. In 100 yeas people will travel by flying car.
Ejemplo: hoy en día la gente viaja en automóvil. En 100 años la gente viajará en automóvil volador.
5. Send the evidence of your work to the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Plazo de entrega: Miercoles 3 de Junio
Thanks, BYE-BYE!
______________________________________________________________
May 13th, 2020
Around the last classes we have been learning about the zero conditional and reviewing something about the present simple. In the previous class we were watching a movie. According to that, the workshop is the following.
Alrededor de las ultimas clases hemos estado aprendiendo acerca del condicional cero y repasando algo sobre el presente simple. En la clase anterior estabamos viendo una pelicula. De acuerdo a ello, el taller es el siguiente.
1. First, finish the movie. Is "The Hunger Games". Here I put the link for it. It's important that you watch it in english with subtitles in Spanish. If you watch it completely in spanish, you will have difficulties with the vocabulary.
Primero, termina la pelicula. Es "Los Juegos del Hambre". Aquí pongo el link para ello. Es importante que la veas en Inglés con subtitulos en Español. Si la ves completamente en Español, tendrás dificultades con el vocabulario.
2. Solve:
A. Circle True or False:
1. Katniss (the older girl) cares for her sister. ( T / F )
2. Katniss is chosen for the hunger games. ( T / F )
3. The hunger games are wonderful contests. ( T / F )
4. Only one person can survive the hunger games ( T / F )
B. Match the words on the left with the phrases on the
right.
1. Reaping a. A society that is undesirable
2. Panem b. Lottery used to choose tributes
3. Peeta c. name of the country
4. Dystopia d. are where tributes fight
5. Sponsors e. Chosen to compete in hunger games
6. Capital f. male tribute from district twelve
7. Katniss g.punishment for the original rebellion
8. Tributes h.Persons who provide help to tributes
9. Retribution i. main character's best friend
10. Gale j. mentor for district 12
11. Haymitch k. female tribute from district 12
12. Arena l. the ruling city
C. Look at the following images. We have here actions with consequences. In the first square if Katniss shows bravery, her life is in danger. Then if Katniss plays to win, the game-makers react. And the last part shows that if Katniss shows respect, she earns respect.
C. Look at the following images. We have here actions with consequences. In the first square if Katniss shows bravery, her life is in danger. Then if Katniss plays to win, the game-makers react. And the last part shows that if Katniss shows respect, she earns respect.
According to these examples, think in 3 situations of the movie where there were a cause and an Effect. Write each situation in form of zero conditional. As in the blue sentences in the statement before. (Accompany your sentences with a little drawing about the situation you chose)
3. Finish page number 13 of the book.
Termina la pagina numero 13 del libro.
LISTEN UP: We talked about the first point (the text "do you really care?") in class. If you haven't read and completed the chart, do it.
Hablamos sobre este primer punto (el texto "do you really care?") en clase. Si no has leido y completado la tabla, hazlo.
NEW WORDS: In the second point match the words and phrases to the photos
En el segundo punto marca las palabras y frases a las fotos.
WRITE IT DOWN: complete the sentences according to the text "do you really care?".
Completa las oraciones de acuerdo al texto "do you really care?".
Plazo de entrega: Martes 19 de mayo
Thanks, BYE-BYE!
_________________________________________________________________________________
1. Watch the following video and listen carefully the teacher's instructions:
2. Read the following items or advices for make the activity correctly:
*Here I put the direct links for download the apps:
*Here I put the direct links for download the apps:
PREPOSITION MASTER - LEARN ENGLISH :https://play.google.com/store/apps/details?id=com.masterkeygames.prepmaster&hl=es_CO
SOUNTER:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sounter.sounter&hl=es_CO
SOUNTER:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sounter.sounter&hl=es_CO
*The section where you must play is BEGGINER
*You must complete the 100% of the BEGGINER section.
*Don't forget to write the PREPOSITIONS and its meaning in your notebook. PREPOSITIONS such as: at, on, with from, in... etc. (send photo of this also)
*Please, don't tell to your parents or a familiar to solve the games instead you. The idea is that you play and learn.
*Don't abuse with use of the cellphone. Be consciuous that is for make your homework.
*If you have troubles for download the apps, unsufficient internet or issues to play, please tell to the teacher.
*If you have troubles for download the apps, unsufficient internet or issues to play, please tell to the teacher.
*Send the screenshots of your completed level and the screenshot of your score in the song of the app "sounter". Don't forget the photo of your notebook.
Plazo de entrega: Viernes 8 de mayo.
Thanks, BYE-BYE!
____________________________________________________
April 29th, 2020
TEMA TOPIC: ZERO CONDITIONAL
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. You are going to watch the following video
Vas a ver el siguiente video:
3. Write the 4 examples (min 5:07) that this teacher explain, as in english as in spanish.
Escribe los 4 ejemplos (min 5:07) que este teacher explica, tanto en ingles como en español
4. Here you have the link of the class that we had on monday. Please, write the examples we worked in class, if you haven't make it,
Aqui tienes el link de la clase que tuvimos el lunes. Por favor, escribe los ejemplos que trabajamos en clase, si no lo has hecho.
5. You are going to enter to this link
Vas a entrar al siguiente link:
Vas a entrar al siguiente link:
https://www.liveworksheets.com/rp133xk
6. You will see this on your screen
Verás esto en tu pantalla
7. Complete the worksheet. Put the correct form of the verbs in the gaps. Take care and put attention to the condition (IF) and manage of present simple (verbs who you add S - ES - IES)
Completa el taller. Pon la forma correcta de los verbos en los espacios. Ten cuidado y presta atención a la condición (IF) y el manejo del presente simple (verbos a los que les agregas S - ES- IES).
8. At the end of the worksheet it will be a button of "FINISH" you click it and then click on "email the answers to my teacher"
Al final del taller habra un boton de "FINALIZAR" lo clickeas y luego das click en "email the answers to my teacher".
Completa con tu nombre, grado, materia y el correo:inglesantoniobuenaventura@gmail.com y clickea ENVIAR.
10. Send photo of the notes of the class and the examples of the video in your notebook to the teacher
Envia foto de tus apuntes de la clase y los ejemplos del video en tu cuaderno a la teacher. Al mismo correo mencionado anteriormente.
Plazo de entrega: Viernes 1 de mayo.
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________
TEMA/TOPIC: REVIEW PRESENT SIMPLE AND CONTINUOS
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. We are gointg to watch the next video:
Vamos a ver el siguiente video
3. You are going to write (copy) in your notebook each example of sentences that appears in the video. Then translate each example into spanish. Use dictionary.
Vas a escribir (copiar) en tu cuaderno cada ejemplo de oraciones que aparecen en el video. Luego traduce cada ejemplo al español. Usa el diccionario.
4. You are going to enter to next link:
Vas a entrar al siguiente link:
5. We are going to play the next game "Snakes and ladders".
Vamos a jugar el siguiente juego "Serpientes y escaleras"
Click "start"
>>Choose the option you think is correct and click "submit"
Elige la opcion que crees que es correcta y clickea "submit"
>>You are going to finish the game and take screenshot of the score you got.
6. You are going to elaborate a poster of the adverbs of frecuency. Like this. You can use cardboard, markers, paint colors, and draw pictures. If you do your best efforce, the results will be seen in the grade.
Vas a elaborar un poster de los adverbios de frecuencia. Como este. Puedes usar cartulina, marcadores, pintura, colores y dibujar imagenes. Si haces tu mejor esfuerzo, los resultados se verán en la nota.
EXAMPLE:
7. Send all your activites to the email, photo of your notebook, screenshots of the game, and photo of the poster.
Envia todas tus actividades al correo, foto del cuaderno, pantallazos del juego, y foto del poster.
Plazo de entrega: Sabado 21 de marzo, antes de las 5 pm.
Correo donde debe llegar las actividades: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Thanks, BYE-BYE!
_______________________________________________________
March 18th, 2020
Hello everyone!
TEMA/TOPIC: PRESENT CONTINUOS
TEMA/TOPIC: PRESENT CONTINUOS
These are the activities for today:
1. You are going to enter to next link:
Vas
a entrar al siguiente link.
Then, you are
going to complete each exersise putting the correct option.
Luego, vas a completar cada ejercicio
poniendo la opción correcta.
2. Enter to the next link:
Entra al siguiente link
Also, in these exersises you are going to choose the option for each case. The option are "am, is, are".
Tambien, en estos ejercicios vas a elegir la opción correcta para cada caso. Las opciónes son "am, is, are".
3. Finally, enter to this last link. These exersises are about the negative form of present continuos:
Finalmente, entra a este ultimo link. Estos ejercicios son sobre la forma negativa del present continuo.
Reminder/Recordatorio:
I + am + not + playing + football now
Subject + Verb to be + not + verb with ING + complement
Nota: Apenas termines cada sección de ejercicios, tomas pantallazos y los pegas en word, guardas el documento
4. Send the document to the e-mail.
Thanks, BYE-BYE!
________________________________________________________________________________________________________________
March 17th, 2020
Hello everyone,
These are the activities:
Estas son las actividades:
1. Translate the text of the page number 10 of the book "POLLUTION!" Teacher María left this homework the last class but if you haven't still made. Do it. USE DICTIONARY , NO GOOGLE TRASNLATE
Traduce el texto de la pagina numero 10 de el libro "POLLUTION"! La profesora María dejó esta tarea la clase pasada pero si aun no lo haz hecho. Hazlo. USA DICCIONARIO, NO TRADUCTOR.
2. Answer the worksheet of the page number 11. Is kind of icfes (a,b,c,d). You will find the answers according to the text "POLLUTION!"
Responde el taller de la pagina numero 11. Es tipo icfes (a,b,c,d). Encontrarás las respuestas de acuerdo al texto "POLLUTION!".
3. Send the evidence. Photo of the translation (in your notebook). Photo of the worksheet solved in the book.
Envia la evidencia. Foto de la traduccion (en tu cuaderno). Foto del taller resuelto en el libro.
4. Send photo of the activity of the crossword that you worked the last week.
Envia foto de la actividad del crucigrama que trabajaste la semana pasada.
Correo donde debe llegar las actividades: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Thanks, bye-bye
Comentarios
Publicar un comentario