NINTH GRADE

                     

November 05th, 2020 (activity 5)


TEMA/TOPIC: SIMPLE SENTENCES


For this workshop we are going to develop the pages number 76, 77 and 78 in this way…

Para este taller vamos a desarrollar las páginas 76, 77 y 78 de esta manera…

1. Read the text on the page number 76.

    Lee el texto de la página 76

2. Underline the adjectives that you can find in the text.

Subraya los adjetivos que puedes encontrar en el texto.


Example: useful, good. Etc.


3. Translate the text on your notebook.

     Traduzce el texto en tu cuaderno.

4. According to what you have read and translate, solve the questions of the page number 77. Choose the correct answer.

    Según lo leído y traducido, resuelve las preguntas de la página 77. Elige la respuesta correcta.

5. Now go to the page 78 and on your notebook answer the questions of the LET’S WARM UP point 

Ahora ve a la página 78 y en tu cuaderno responde las preguntas del punto LET’S WARM UP.

Example: 

-Do you draw to learn faster?

-Yes, I like it/do.

6. Write on your notebook the GRAMMAR FOCUS part about “Simple sentence”. Don’t translate it, just write it.

Escribe en tu cuaderno la parte GRAMMAR FOCUS sobre “Oración simple”. No lo traduzcas, solo escríbelo.

NOTA: Este es el ultimo tema del cuarto periodo, por favor ver el siguiente vídeo antes de la clase del lunes 9 de noviembre. Activar sub español opcional.



7. Read the track 13 on the page number 124 and complete the sentences of the page 78, point LISTEN UP.

 Lee la pista 13 de la página 124 y completa las frases de la página 78, punto ESCUCHAR.

8. Read the squares of the WORK IN PAIRS point. Circle the learning styles that you prefer.

  Lee los cuadrados de colores del punto WORK IN PAIRS. Encierra en un círculo los estilos de aprendizaje que prefieres.

9.  Send the evidence of your work to the email:

    Envia la evidencia de tu trabajo al correo:

   inglesantoniobuenaventura@gmail.com


    En el asunto escribir UNICAMENTE: activity 05, nombre y grado.

Plazo de entrega: Jueves 12 de Noviembre


Thanks, BYE-BYE

______________________________________________



October 23th, 2020

TEMA/TOPIC: LAST WORKSHOP WOULD YOU LIKE Vs. DO YOU LIKE 

For this workshop we are going to develop the “workbook” and “test yourself” of unit 3 of the book.
Para este taller vamos a desarrollar el "libro de trabajo" y "probarse a sí mismo" de la unidad 3 del libro. Paginas 66 -70.

NOTA: Las transcripciones de audio se encuentran en las paginas 122 y 123.

1. Listen to track 9 and correct the sentences.
    Escucha la pista 9 y corrije las frases.

Example: Sharon doesn’t like attending meetings >>> Sharon like attending meetings.

2. Write what the bussiness people like or don’t like doing (crossed photos) according to the pictures. Escribe lo que a la gente de negocios le gusta o no le gusta hacer (fotos tachadas) de acuerdo con las imágenes.

Example: Bussiness people don’t like working together.

3. Listen to track 10 and circle TRUE or FALSE.
   Escucha la pista 10 y encierra VERDADERO o FALSO.

4. Listen to track 10 and complete the sentences.
    Escucha la pista 10 y completa las oraciones.

5. Write whether you like or not each genre. Support your opinion.
   Escribe si te gusta o no cada género. Soporta tu opinión.

6. Write about your leisure habits (sport, movies, music, reading, etc.)
Escribe sobre tus hábitos de ocio (deporte, películas, música, lectura, etc.)

Example: I like watching movies, series. I like to practice football.

7. Listen to track 11 and choose.
    Escucha la pista 11 y elige.

8. Listen to track 11 and choose the menu according to the conversation.
  Escucha la pista 11 y elige el menú según la conversación

9. Write a dialogue “at a restaurante” using phrases from the NEW WORDS section of the page 60.
   Escribe un diálogo “en un restaurante” usando frases de la sección NUEVAS PALABRAS de la página 60.

10. Complete the questions and make a dialogue with a partner.
    Completa las preguntas, ten en cuenta si es “would you like” o “do you like”

Example: Would you like a slide of pizza?

              Do you like candies and cupcakes?

11. Listen to track 12 and write correct sentences.
     Escucha la pista 12 y escribe oraciones correctas.

Example: Kate would rather go to the zoo than to the movies >>> Kate would rather go to a museum that to th movies.

12. DON’T DEVELOP THIS POINT.
     NO DESARROLLES ESTE PUNTO.

13. DON’T DEVELOP THIS POINT.
     NO DESARROLLES ESTE PUNTO.

TEST YOURSELF

1. Correct mistakes in the sentences.
    Corrige los errores en las oraciones.

2. Answer the questions about you.
responde a las preguntas sobre ti.

3. Choose correct questions for the answers.
Elige las preguntas correctas para las respuestas.

4. DON’T DEVELOP THIS POINT.
   NO DESARROLLES ESTE PUNTO.


Send the evidence of your work to the email:

    Envia la evidencia de tu trabajo al correo:

   inglesantoniobuenaventura@gmail.com

    En el asunto escribir UNICAMENTE: activity 04, nombre y grado.

Plazo de entrega: Viernes 30 de octubre

Thanks, BYE-BYE

_______________________________________________

September 24th, 2020

 

TEMA/TOPIC: WOULD YOU LIKE Vs. DO YOU LIKE (CONTINUATION)

 

1.   Go to the page number 123 and read the track 11.
Ve a la página número 120 y lee el track 11.

2.   With help of dictionary or translator, translate the text on your notebook.
Con ayuda del diccionario o traductor, traduce el texto en tu cuaderno.

3.   Now go to the page number 61 and mark the food mentioned in the dialogue. Also write the name of the food (on the book).
Ahora ve a la pagina numero 61 y marca la comida mencionada en el dialogo. Tambien escribe el nombre de la comida (en el libro).

4.   In the second point (WRITE IT DOWN) write questions of your own using ‘Do you like’ and ‘would you like’.
En el segundo punto  (WRITE IT DOWN) escribe preguntas por tu propia cuenta usando ‘Do you like’ y ‘would you like’.

 

Example: Would you like a slice of pizza?

                 Do you like mushrooms?

 Nota: Check this video (again) if you want to review the difference between ‘do you like’ and ‘would you like’.

        Revisa este video (de Nuevo) si quieres repasar la differencia entre ‘do you like’ y ‘would you like’.



6.   In the WORK IN PAIRS point, complete the conversation between the waiter and the costumer. How are you going to complete it? Use your imagination and use as base what we have learnt.

En el punto WORK IN PAIRS, completa la conversación entre el camarero y el cliente. ¿Cómo lo vas a completar? Usa tu imaginación y usa como base lo que hemos aprendido.

 

Example: Welcome to Jassy’s kitchen. What would …you like to order?....

 

7.   Then, you are going to create a menu (obviously in English). Imagine you are the owner of a restaurant and it is necessary to have a menu. You can make it in a quarter oF cardboard or in word and print it. As you want. Add images and prices.

Luego, vas a crear un menú (obviamente en inglés). Imagina que eres el dueño de un restaurante y es necesario tener un menú. Puedes hacerlo en un cuarto de cartulina o en word e imprimirlo. Como quieras. Agrega imágenes y precios.

8.   Finally, you are going to record a short video in pairs. In that video, you must act a dialogue between a waiter and a costumer. Use the menus that you have created and choose the roles. Read the following steps for make the video…

Finalmente, vas a grabar un video corto por parejas. En ese video, debes actuar un diálogo entre un camarero y un cliente. Utiliza los menús que has creado y elije los roles. Lee los siguientes pasos para hacer el video ...


1.  Have ready you menus and topic of restaurant (cafeteria, pizzeria, luxury restaurant, Mexican restaurant, ice cream shop).

Tener listos los menús y el tema del restaurante (cafetería, pizzería, restaurante de lujo, restaurante mexicano, heladería)

2.   Write you script. Take as base the dialogue in track 11. Send previously the script to the teacher to check it before record you video.

Escribe tu guión. Toma como base el diálogo de la pista 11. Envía previamente el guión al profesor para que lo revise antes de grabar tu vídeo.

3.   Prepare things for act. Plates, cups, real food, menu.

Prepara las cosas para actuar. Platos, tazas, comida real (si puedes), menú.

4.   Record your video and edit it. Use a simple app in your cellphone for edit.

Graba tu video y edítalo. Usa una aplicación simple en tu teléfono celular para editar. (máximo 3 min)

 

Example of video: 

Grupos para desarrollar el video:

Santiago Salgar y Andres Torres

Annie Mariana, Betssy y Sofia Giraldo 

Oscar Diaz Y Juana Paramo


8.  Send the evidence of your work to the email:

    Envia la evidencia de tu trabajo al correo:

   inglesantoniobuenaventura@gmail.com

    En el asunto escribir UNICAMENTE: activity 03, nombre y grado.


Plazo de entrega: Jueves 01 de octubre


Thanks, BYE-BYE

_________________________________________________________________________________________________________

 


September 18th, 2020 (activity 2)

TEMA/TOPIC: WOULD YOU LIKE VS DO YOU LIKE?

1. Please write on your notebook the date and the title of the workshop. In english! Then, watch this video. 
  Por favor escribe en tu cuaderno la fecha y titulo del taller. En inglés! Luego, mira este vídeo. 

You can activate the subtitles in spanish in the youtube setting
Puedes activar los subtitulos en español en la configuracion de youtube.

2. Write the exmaple of the video on your notebook. 
    Escribe el ejemplo del video en tu cuaderno.

3. According to the classes and the video you watched, you are going to solve the following sentences... 
De acuerdo con las clases y el video que viste, vas a resolver las siguientes oraciones.

4. In this link...
    En este link


5. Read the information and complete. Choose if you have to put WOULD YOU LIKE or DO YOU LIKE.
   Lee la información y completa. Elige si tienes que poner WOULD YOU LIKE o DO YOU LIKE.

6. At the end of the worksheet it will be a button of "FINISH" you click it and then click on "email the answers to my teacher"
   Al final del taller habra un boton de "FINALIZAR" lo clickeas y luego das click en "email the answers to my teacher". (o puedes revisar tus respuestas "check my answers") 

7. Complete with your name, grade, subject and the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com and click SEND.
   Completa con tu nombre, grado, materia y el correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com y clickea ENVIAR.

8. Send photo of the notes of the video. To the same e-mail
   Envia foto de tus apuntes del vídeo. Al mismo correo.

Plazo de entrega: Viernes 25 de septiembre.


Thanks, BYE-BYE

_________________________________________________________________________

September 10th, 2020 (activity 1)

TEMA/TOPIC: GENERAL REVIEW
Bienvenidos a este ultimo periodo del año escolar. Que Dios nos permita buena salud y ánimo para continuar estudiando desde casa. En este primer taller NO vamos a estudiar o trabajar sobre temas nuevos. En su lugar, vamos a realizar un taller de repaso (del libro) donde recordaremos el ultimo tema que hemos aprendido sobre el "would you like vs do you like". La idea es reforzar lo que ya hemos aprendido, para así poco a poco avanzar a estudiar cosas nuevas.

Ya saben que cualquier pregunta, sugerencia o inconveniente pueden comunicarse  a mi número.


-Teacher Ana María

PAGE 60:

LET'S WARM UP
Write on your notebook which of these dishes would you like to order?
Escribe en tu cuaderno, ¿cuál de estos platos te gustaría pedir?

Example: I would like to order a salad

GRAMMAR FOCUS
Write on you notebook the theory of the topic. 
"In affirmative sentences we use...."
Escribe en tu cuaderno la teoría del tema.

NEW WORDS
Complete the table with expressions. Role-play dialogue using these expressions.
Completa la tabla con las expresiones. Es un diálogo de juego de roles, usa las expresiones debajo.

Example:

WAITER (MESERO)   |   CUSTOMER (VISITANTE)
May I get you something else | I'll have an iced tea

PAGE 61:

LISTEN UP
Read the track 11 on the page number 123, then mark the food mentioned in the dialogue. Write the name of the food.
Lee la pista 11 de la página 123, luego marca la comida mencionada en el diálogo. Escribe el nombre de la comida.

WRITE IT DOWN
Write questions of your own using 'do you like'? and 'would you like?
Escribe tus propias preguntas usando "¿te gusta"? y '¿te gustaría?'

WORK IN PAIRS
Complete the dialogue. It's a conversation between a waiter and a costumer.
Completa el diálogo. Es una conversación entre un camarero y un cliente.

4. Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo: (fotos cuaderno y evidencia del juego)
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com

    En el asunto escribir UNICAMENTE: activity 01, nombre y grado.

Plazo de entrega: Jueves 17 de septiembre


Thanks, BYE-BYE


_________________________________________________________________________________________________________

August 27th, 2020

TEMA/TOPIC: LIKE + INFINITIVE Vs. LIKE + GERUND

1. We are going to watch the following video.
    Vamos a ver el siguiente video. 


Remember (recuerda):

Gerund: verbos en ing > running, playing, eating... etc

infinitive: verbos en su forma normal > run, play, eat,... etc


2. Then, write on your notebook the examples that the teacher explains on the video. In order.
    Luego, escribe en tu cuaderno los ejemplos que el teacher explica en el video. En orden.

3. Now, you are going to enter to the next link and play the GERUND AND INFINITIVE game. 
   Ahora, vas a entrar al siguiente link y jugar el juego de GERUND AND INFINITVE.




Nota: Puede que al primer intento no te vaya muy bien o no entiendas el juego. Para esto puedes ayudarte con herramientas como el diccionario y al final volver a repetir el juego si tus resultados no fueron tan buenos.


4. Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo: (fotos cuaderno y evidencia del juego)
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com

    En el asunto escribir UNICAMENTE: activity 07, nombre y grado.

Plazo de entrega: Jueves 03 de septiembre


Thanks, BYE-BYE


_________________________________________________________________________________________________________


August 13th, 2020

TEMA/TOPIC: LIKE + INFINITIVE

1. You are going to watch the following video. I recommend you to activate the subtitles of Youtube. Don't worry if almost you don't understand at all, we will review in class.
    Vas a ver el siguiente video. Te recomiendo activar los subtitulos de YouTube. No te preocupes si casi de pronto no entiendes mucho, lo repasaremos en clase.


2. Develop the page number 58 and part of the 59 of your book in this way...
   Desarrolla la página número 58 y parte de la 59 de tu libro de esta manera ...

LET'S WARM UP
Write in the chart your healthy habits and unhealthy habits
Escribe en la tabla tus hábitos saludables y hábitos no saludables.

"Do you consider your habits healthy or unhealthy? complete the table"

For example: 

Healthy:
I like to practice basketball every monday

Unhealthy:
I like to eat too much pizza on saturdays


GRAMMAR FOCUS
Write on your notebook the theory of this part of the book: "we use like + infinitive..."
Escribe en tu cuaderno la teoría de esta parte del libro: "usamos como + infinitivo ..."

NEW WORDS
Match the definitions to the words and phrases.  Then write your own sentences using the same phrases, on your notebook.
Haz coincidir las definiciones con las palabras y frases. Luego escribe oraciones propias usando las mismas frases, en tu cuaderno.

(Page 59, the LISTEN UP point we will develop it in class)
(Página 59, el punto LISTEN UP lo desarrollaremos en clase)

WRITE IT DOWN
Answer on your notebook about "how often do you go to the movies?" write about your favorite movie and movie genre. But now that we're in the pandemic context you can also answer the questions "how often do you watch movies online?"
Responde en tu cuaderno sobre "¿con qué frecuencia vas al cine?" escribe sobre tu película y género de películas favorito. Pero ahora que estamos en el contexto de la pandemia, también puedes responder a la pregunta "¿con qué frecuencia ves películas en línea?". Usa el "I like" dentro de tu respuesta.

3. Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com

Nota: en el asunto escribir únicamente: ACTIVITY 06, NOMBRE Y GRADO

    

Plazo de entrega: Jueves 20 de agosto.


Thanks, BYE-BYE


__________________________________________________



August 06th, 2020

TEMA/TOPIC: LIKE + GERUND

1. You are going to enter to this link:
    Vas a ingresar a este enlace:


2. You are going to choose the correct option for each question
    Vas a elegir la opción correcta para cada pregunta. Ten cuidado si elegir:

to + verb  o  verb + ing


3. Finish the game in the less time you can
    Termina el juego en el menor tiempo que puedas

4. Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com

Nota: en el asunto escribir únicamente: ACTIVITY 05, NOMBRE Y GRADO
    

Plazo de entrega: Jueves 13 de agosto.


Thanks, BYE-BYE


______________________________________________


July 31th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT PERFECT: WORKBOOK

For this workshop we are going to develop the pages from 44 until 48 of the book, in this way...
Para este taller vamos a desarrollar las páginas de de la 44 a la 48 del libro, de esta manera ... 

READ CORRECTLY THE INSTRUCTIONS BECAUSE YOU MUST NOT DO ALL THE POINTS
LEE CORRECTAMENTE LAS INSTRUCCIONES PORQUE NO DEBES HACER TODOS LOS PUNTOS

Page 44.

1. Write the past participle of the following verbs. You can use as guide the list of verbs of you noteboook.
   Escribe el participio pasado de los siguientes verbos. Puede usar como guía la lista de verbos de tu cuaderno.

2. Complete the table in the present perfect simple. Have in account that you must write the sentences in the correct time that the table signs:
  Completa la tabla con el presente perfecto simple. Ten en cuenta que debes escribir las oraciones en el tiempo correcto que la tabla señala:

Example:
POSITIVE                                          
                We've had read this book         
NEGATIVE 
                We've had not read this book    
QUESTION (or interrogative)
                Have we read this book?

3. Choose the correct form of the verbs to complete the sentences.
   Elige la forma correcta de los verbos para completar las oraciones.

(Don't make the points number 4 and 5)
(No realices los puntos 4 y 5)

6. Write questions in the present perfect simple.
    Escribe preguntas en el presente perfecto simple.

Example: 1. Have they finished their homework?

Page 45


7. Answer the questions about you.
   Responde a las preguntas sobre ti.

Example: 

Have you done your homework?..... No, I haven't


(Don't make the points number 8 and 9)
(No realices los puntos número 8 y 9)

Page 46

10. Complete the sentences with 'for' or 'since'. For this point you can check your notes about the last videoclass I send to you.
     Completa las oraciones con "para" o "desde'. Para este punto, puedes consultar tus apuntes sobre la última videoclase que envié.

(Don't make the points number 11 and 12)
(No realices los puntos número 11 y 12)

Page 47

13. Write sentences in the present perfect simple using the following words.
     Escribe oraciones en presente perfecto simple usando las siguientes palabras.

Example: 1.Has Anna seen a ghost? ... Yes, She has

14. Write what simon has done according to the photos. Look at the pictures below.
  Escribe lo que Simón ha hecho de acuerdo con las fotos. Mira a las imágenes de abajo.

Example: Simon has visited Paris
              Simon has buyed a new house

Now, on the last page "TEST YOURSELF" (page 48), do it in this way...
Ahora, en la última página "TEST YOURSELF" (pagina 48), hazlo de esta manera ...

1. Write the past participle form of these verbs
   Escribe la forma del participio pasado de estos verbos

Example: Bring-  brough
               Write-  written

2. Correct mistakes in the sentences and rewrite them.
   Corrige los errores en las oraciones y reescribelas.

Example: 1. We've play soccer with friends many times.
              1. We've played soccer with friends many times.


3. Write positive sentences in present perfect simple using 'just' or 'already'. You can use the notes of your notebook about this topic.
   Escribe oraciones positivas en presente perfecto simple usando 'just' o 'already. Puedes usar los apuntes de tu cuaderno sobre este tema.

Example: Greg has just called his parents

4. Write negative sentences using the present perfect simple and 'yet'
   Escribe oraciones negativas usando el presente perfecto simple y 'todavía'

Example: 1. Mike hasn't washed the dishes yet

⏩ Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com

Nota: en el asunto escribir únicamente: ACTIVITY 04, NOMBRE Y GRADO
    

Plazo de entrega: Viernes 07 de agosto.


Thanks, BYE-BYE


______________________________________________


July 23th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT PERFECT vs PAST SIMPLE: SIGNAL WORDS on Both times

Hello guys! We are going to keep learning about the "Never, ever, just, yet and already". But this time, we will use them at the same time that we try to identify the present perfect or the past simple.
Hola chicos! Seguiremos aprendiendo sobre el 
"Never, ever, just, yet and already". Pero esta vez, los usaremos al mismo tiempo que tratamos de identificar el presente perfecto o el pasado simple.

1. First, you are going to watch this video. Just watch it, you don't have to take notes.
   Primero, vas a ver este video. Solo míralo, no tienes que tomar apuntes.


2. Now, you are going to go the page number 42 of your book.
   Ahora, vas a ir a la página número 42 de tu libro.

3. You are going to transcribe from the book to your notebook the GRAMMAR FOCUS section  "PRESENT PERFECT VS. SIMPLE PAST".
"When you talk about experience... "
(Don't forget to write the date and title of the workshop).
    Vas a transcribir del libro a tu cuaderno la sección de GRAMMAR FOCUS, "PRESENT PERFECT VS. SIMPLE PAST".
"When you talk about experience....."
(No olvides escribir la fecha y el título del taller).

4. Also transcribe the table of signal or key words for identify the past simple or present perfect.
   También transcribe la tabla de señales o palabras clave para identificar el pasado simple o presente perfecto.

5. Then complete the sentences below with the correct tense of the verb in parenthesis. Take in account the signal words that can help to identify if the sentence is in past simple or present perfect
    
Luego completa las oraciones debajo con el tiempo correcto del verbo entre paréntesis. Ten en cuenta las palabras claves que pueden ayudar a identificar si la oración está en past simple o present perfect.

Example:
1. Let's go out. ................(wash) the dishes yet?

We can see the word "yet" at the end of the sentence. That means that we must complete with present perfect. 
Podemos ver la palabra "todavía" al final de la oración. Eso significa que debemos completar con  presente perfecto.

Example:
1. Let's go out. .........Have you washed.........(wash) the dishes yet?

6. After, go to the page number 43. You are going to read the "Cirque du soleil" reading. Here I suggest you some tips or keys for read and understand the text.
Después, ve a la página número 43. Vas a leer la lectura "Cirque du soleil". Aquí te sugiero algunos consejos o claves para leer y entender el texto.

1. Make a first reading: look at the title, images, or bold font. etc
Haz un primer vistazo: mira el título, imágenes, fuente en negrita. etc
2. Try to make a fist fast reading, try to identify verbs you maybe already know.
Intenta hacer una primera lectura rápida, trata de identificar verbos que tal vez ya conozcas.
3. Take the reading by paragraphs for understand.
Toma la lectura por párrafos para entender.
4. Look for the unknown words in the dictionary (or the translator) but don’t translate entire paragraphs with the translator because the translation will have some incoherencies.
Busca las palabras desconocidas en el diccionario (o el traductor) pero no traduzcas párrafos completos con el traductor porque la traducción tendrá algunas incoherencias.
5. Once you have had several followed words translated, read them again to find the sense of the reading.
Una vez que haya traducido varias palabras seguidas, léelas nuevamente juntas para encontrar el sentido de la lectura.

7. Then, answer to the questions below (WRITE IT DOWN)
   Luego, responde las siguientes preguntas de debajo (WRITE IT DOWN)

Example: 
1. What have you missed if you have never seen a cirque du soleil show? ..........I have missed an extraordinary and unforgettable experience...........

8. Finally, you are going to record a short video (2 - 3 min) in which you talk about the reading (obviously in English). You can tell simple sentences like this.
   Finalmente, vas a grabar un video corto (2 - 3 min) en el que hablarás sobre la lectura (obviamente en inglés). Puedes decir oraciones simples como estas:

*Cirque du soleil has entertained millions of people since 1984
*They have created the method of shows acting stories.
*They have done amazing performances.

Once you had though the sentences you want to say, write them on the translator for listen to the pronuncation.
Una vez que hayas pensado las oraciones que deseas decir, escríbelas en el traductor para escuchar la pronunciación.
Don't forget to present yourself in the video (in English)"Good morning/afternoon/night, my name is... and this is my video about cirque du soleil..."
No te olvides de presentarte en el video (en inglés) "Buenos días / tardes / noches, mi nombre es ... y este es mi vídeo sobre cirque du soleil ..."

9. Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo (foto cuaderno, libro y video):
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com
    

Plazo de entrega: Jueves 30 de julio.


Thanks, BYE-BYE


______________________________________________



July 16th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT PERFECT: NEVER, EVER, JUST, YET and ALREADY

1. Please write on your notebook the date and the title of the workshop. In english! Then, watch this video. 
  Por favor escribe en tu cuaderno la fecha y titulo del taller. En inglés! Luego, mira este vídeo. 


2. You are going to take notes. You must copy on your notebook all the written explanation, titles, description and examples.
Vas a tomar apuntes. Debes copiar en tu cuaderno toda la explicación escrita, titulos, descripción y ejemplos.

3. According to the last class and the video you watched, you are going to solve pages number 40 and 41 in this way...
De acuerdo con la última clase y el video que viste, vas a resolver las páginas 40 y 41 de esta manera ...

LET'S WARM UP
Look at the pictures and write what these people have or have never done (crossed pictures means NEVER) Write the sentences below the pictures.
Mira las imágenes y escribe lo que estas personas han hecho o nunca han hecho (las imágenes tachadas significan NUNCA) Escribe las oraciones debajo de las imágenes.

Example: He has done skydiving
              She has never driven

LISTEN UP
Read the conversation from track 8 on page 122. According to that reading, complete the sentences below.
Lee la conversación del track 8 en la pagina 122. De acuerdo a esa lectura, completa las frases de abajo.

Example: 4. I haven't played........with it yet........

Point Extra: Look at the space NOTE (in orange) and write in english and spanish the meaning of shoplift (on your notebook).
Punto Extra: mira el espacio NOTA (en naranja) y escribe en inglés y español el significado de Shoplift (en tu cuaderno).


WORK IN PAIRS
Create (write) mini conversations between A and B. Make questions with the verbs and the expressions (do this point on your notebook)
Crea (escribe) mini conversaciónes entre A y B. Haga preguntas con los verbos y las expresiones (haga este punto en su cuaderno)

Example: A: see / the Eiffel tower?
              B: 

On the notebook...  A: Have you ever seen the
En el cuaderno...         Eiffel tower?
                             B: No, I haven't.

TEAMWORK
Don't develop this point
No desarrolles este punto

WRITE IT DOWN
Complete with 'ever' or 'never'. 
Completa con 'ever' o 'never'

Example: 4. If you have ...never... practiced yoga you should definitely try

6. Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com
    

Plazo de entrega: Jueves 23 de julio.


Thanks, BYE-BYE


______________________________________________


July 09th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT. PERFECT VS. PAST SIMPLE 👀

1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
    Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. 
En inglés!

2. We are going to watch the next video
     Vamos a ver el siguiente video


3. Take notes of the information in the 1:07 minute.
    Toma apuntes de la información en el minuto 1:07

4. You are going to enter to this link
    Vas a entrar al siguiente link:


5. You will see this on your screen:
    Verás esto en tu pantalla:

6. Read the information and complete the worksheet. Choose if you have to put PRESENT PERFECT or PAST SIMPLE in the green spaces. Also, match the pictures with the sentences
   Lee la información y completa el taller. Elije si tienes que poner PRESENTE PERFECTO o PASADO SIMPLE en los espacios verdes. Además, une las imágenes con las oraciones.


7. At the end of the worksheet it will be a button of "FINISH" you click it and then click on "email the answers to my teacher"
   Al final del taller habra un boton de "FINALIZAR" lo clickeas y luego das click en "email the answers to my teacher". (o puedes revisar tus respuestas "check my answers)

8. Complete with your name, grade, subject and the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com and click SEND.
   Completa con tu nombre, grado, materia y el correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com y clickea ENVIAR.
9. Send photo of the notes of the video. To the same e-mail
   Envia foto de tus apuntes del vídeo. Al mismo correo.

Plazo de entrega: Jueves 16 de julio.


Thanks, BYE-BYE


_____________________________________________________



June 18th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT PERFECT: SINCE AND FOR

READ

Hello dear students, 

As you know well, last week you didn't have task, I decided to leave you a rest in the middle of many work. Now, this is going to be the last workshop of the period. (Yes, the second period finishes on June 26th) Next week I will send the second and last QUIZ. it doesn't matter if we don't have class (due to the monday "festivo"), during the week I'll send you the link for solve the quiz.
Como bien saben, la semana pasada no tenían tarea, decidí dejarles descansar en medio de tantas tareas. Ahora, este será el último taller del período. (Sí, el segundo período termina el 26 de junio) La próxima semana enviaré el segundo y último QUIZ. No interesa si no tenemos clase (debido al lunes "festivo"), durante la semana les enviaré el link para responder el quiz.

Temas a repasar:
*Would/would like to
*present perfect (affirmative, negative, interrogative)
*present perfect with "FOR" and "SINCE".


1. Watch the teacher's video class:
    Mira la video clase de la teacher:



2. Take notes of the slides.
    Toma apuntes de las diapositivas.


3. Now watch the following video:
    Ahora mira el siguiente video


(No es necesario copiar ejemplos del video, es material complementario a la videoclase)

4. According to the have we have learnt (though videos, classes and examples) in this way:
   De acuerdo a lo que hemos aprendido (a traves de videos, clases y ejemplos) resuelve las paginas 36 y 37 de tu libro. De esta forma:

LET'S WARM UP
We already have done this point in class.
Ya hemos hecho este punto en clase.

GRAMMAR FOCUS
Read about the present perfect and the short answers, just read
Lee sobre el presente perfecto y sus respuestas cortas, solo lee.

WRITE IT DOWN
Write a true short answer to each question.
Escribe una verdadera respuesta para cada pregunta. (Son respuestas personales, como el ejercicio que hicimos en clase) respondes: I have or I haven't.

LISTEN UP
Read the conversation from track 6 on page 121. According to that reading, find the photo of "Morris" and describe Ellyn's dog. Make it in your notebook if there's not enough space
Lee la conversación  del track 6 en la pagina 121. De acuerdo a esa lectura, encuentra la foto de "Morris" y describe el perro de Ellyn. Hazlo en tu cuaderno si no hay suficiente espacio.


NEW WORDS
Make sentences of your own with the vocabulary of the track and the images of "paw" and "collar". Finish the excersise in the page 108.
Haz oraciones por tu propia cuenta, con el vocabulario del track y las imágenes de "paw" y "collar". Termina este ejercicio en la pagina 108.

5. Now solve pages 38 and 39 of the book. In this way.
    Ahora resuelve las paginas 38 y 39 del libro. De esta forma.

LET'S WARM UP
Read the expressions or sentences in this point, just read.
Lee las expresiones u oraciones en este punto, solo lee.

LISTEN UP 
Read the conversation on track 7 on page 122. According to that text, answer the questions about Catherine.
Lee la conversación del track 7 en la pagina 122. De acuerdo a ese texto, responde las preguntas sobre Catherine.

NEW WORDS
Search the meaning of each expression (carry out, put forward) and make a sentence with each of them.
Busca el significado de cada expresion (carry out, put forward) y haz una oración con cada una de ellas.

GRAMMAR FOCUS
Read about the use of "for" and "since" and then complete the chart with expressions of the purple box.
Lee sobre el uso de "for" y "since" y luego completa el cuadro con expresiones del cuadro morado.

WORK IN PAIRS
Complete the dialogue (A and B conversation) with questions about get a job. You must invent them and you can base on the example of track 7.
Completa el diálogo (conversación A y B) con preguntas sobre cómo conseguir un trabajo. Debes inventarlas y puedes basarte en el ejemplo del track 7.

TEAMWORK
In your notebook, write sentences using the present perfect perfect with "for" and "since" according to the pictures. 
En tu cuaderno, escribe oraciones usando el presente perfecto perfecto con "for" y "since" según las imágenes.

Example: He has driven taxi since 2001.
              El ha conducido taxi desde 2001.

6. Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com
    


Plazo de entrega: Jueves 25 de junio.


Thanks, BYE-BYE

_____________________________________________________


June 4th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT PERFECT: HAVE YOU BEEN? (games)


Last week we made some reading, now for this we are going to play!
La semana pasada hicimos algo de lectura, ahora para esta semana vamos a jugar!

1. Dowload this app. Choose the level and Pop the balloons with the correct form of the verb. You can use your list of verbs for this game
    Descarga esta aplicación. Elige el nivel y revienta los globos con la forma correcta del verbo. Puedes usar la lista de verbos para este juego.






2. Play "the present perfect tense game":
    Juega 
"the present perfect tense game":

CLICK
↓↓↓

>The game is divided in 2 sections, each one composed by 3 parts. In the first part, you have to match simple verb forms to their perfect tense conjugations - for example, "eat" matches to "eaten". In the second part, you have to look at the image and click on the words to form an accurate perfect tense sentence - for example, 'she has eaten lunch'. In the third part, you have to look at the image and click on one of 3 sentences. The 3 sentences here only have minor differences and the aim to give students practice in noticing correct grammar for perfect tense.

In the section 2 is almost the same practice but take care with this structure...

Structure:  

Subject have/has + frequency adverbpast participle verb + complement

"She + has never + eaten a spider"


>El juego está dividido en 2 secciones, cada una compuesta de 3 partes. En la primera parte, debes combinar formas verbales simples con sus conjugaciones de tiempo perfecto, por ejemplo, "comer" coincide con "comido". En la segunda parte, debes mirar la imagen y hacer clic en las palabras para formar una oración precisa en tiempo perfecto, por ejemplo, 'ella ha almorzado'. En la tercera parte, debes mirar la imagen y hacer clic en una de las 3 oraciones. Las 3 oraciones aquí solo tienen pequeñas diferencias y el objetivo es darles a los estudiantes práctica para notar la gramática correcta en tiempo perfecto.

En la sección 2 es casi la misma práctica, pero ten cuidado con esta estructura... (Volver a leer arriba)


Section 1











Section 2




3. Send the evidence of your work to the email:
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com
    Pantallazos que evidencien que jugaste. Con los resultados.


Plazo de entrega: Miercoles 10 de junio


Thanks, BYE-BYE! 




______________________________________________





May 28th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT PERFECT: STORYTELLING

Hello dear students! 😊

For this week we are going to work with a story:

"The little girl and the biscuit"

Here you have the audio (video) book.


1. Write the date in your notebook.

2. Read and listen to the story

3. Answer the following questions in you notebook:


1. What has the little girl lost?

_____________________________

2. Where has the little girl lost that?


________________________________________________________

3. With who has the little girl talked first?

_____________________________

4. What has she got by answer? 

_____________________________

5. What has the little girl asked to the cat?

_____________________________

6. What has she got by answer this time? 

____________________________

7. What is the first thing the little girl has asked to the fox?

____________________________

8.How many clues has the little girl found?

____________________________

9. What has the queen asked to everyone?

____________________________

10. Who has been the thief?

____________________________

11. What has happened in the end?

_____________________________


4. Now is your turn to describe an experience.(story)
  Ahora es tu turno de describir una experiencia (historia)

You are going to write a short paragraph in which you tell about an experience you have had. It could be a trip, a party, a schoolar period, a problem/situation you have had. 5 - 10 lines.

Vas a escribir un breve párrafo en el que contarás sobre una experiencia que hayas tenido. Podría ser un viaje, una fiesta, un período escolar, un problema / situación que hayas tenido. De 5 a 10 lineas.

For example:

 I have worked as teacher for years because I would like to travel abroad. I never haven't traveled outside my country. But I have been to Bucaramanga in the northen of Colombia several times. My last visit to Bucaramanga was last year but I have saved some money for move there in a couple years or travel to another country. Lately, I have had some laboral offers to travel abroad but this year the pandemic has happend so it's neccesary to wait some time.


Here you have another example:


You can activate the subtitles in spanish in this video if you want to.

5. Send the evidence of your work to the email:
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com


Plazo de entrega: Miercoles 3 de junio


Thanks, BYE-BYE!




___________________________________________________




May 14th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT PERFECT

1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
    Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. 
En inglés!



2. We are going to watch the following video and take notes. You must copy in your notebook all the written explanation. Titles, description of the present perfect and examples. 


    Vamos a ver el siguiente video y tomar apuntes. Debes copiar en tu cuaderno toda la explicación. Titulos, descripción del present perfect y ejemplos.



3. Now answer the following questions in your notebook. Use the present perfect for it.
   Ahora responde las siguientes preguntas n¿en tu cuaderno. Usa el presente perfecto para ello.

Nota: recuerda que el "I have" es el equivalente a "Yo he"

Example: Question: How much money have you spent
             (pregunta)  today?
                               Cuanto dinero has gastado
                               hoy?
                 Answer: I have spent five thousand pesos.
           (Respuesta) Yo he gastado cinco mil pesos.



4. Send the evidence (photos of the notes and the solution of the questions) of your work to the email:

    Envia la evidencia (fotos de tus apuntes y la solución de las preguntas) de tu trabajo al correo.



Plazo de entrega: Martes 19 de mayo.
correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com

Thanks, BYE-BYE!




_______________________________________________________





May 6th, 2020

TEMA/TOPIC: TENSES: PAST SIMPLE AND PRESENT PERFECT


1. Watch the following video and listen carefully the teacher's instructions:





2. Read the following items or advices for make the activity correctly:

*Here I put the direct links for download the apps:





*The section where you must play is FILL IN THE BLANKS > TENSE


*You must complete the 100% of LEVELS 1 AND 2.



*Please, don't tell to your parents or a familiar to solve the games instead you. The idea is that you play and learn. Be honest.



*Don't abuse with use of the cellphone. Be consciuous that is for make your homework.



*If you have troubles for download the apps, unsufficient internet or issues to play, please tell to the teacher.



*Send the screenshots of your completed levels (1 & 2) and the screenshot of your score in the song of the app "sounter". song: "I don't wanna miss a thing"



3. Check this image to understand a bit the PRESENT PERFECT TENSE. In this time (tense) we use the verbs in "past participle" or "participle" of the list of irregular verbs we have studied previously.








Plazo de entrega: Viernes 8 de mayo.
al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com

Thanks, BYE-BYE!




__________________________________________________





April 29th, 2020


TEMA/TOPIC: REMINDING MODAL VERBS (WOULD)



1. You are going to enter to next link:
    Vas a entrar al siguiente link.

2. We are going to play the next game "Hoop and shot"
   Vamos a jugar el siguiente juego "Canasta y tiro"
Nota: Si te aparece un cuadro en gris cuando abres el link, tienes que hacer click en "activar adobe player"

 3. Register your name and choose a color of t-shirt and shoes.
     Registra tu nombre y escoge un color de camiseta y zapatos.
 4. Choose the correct option in each question and make your shot. 
     Escoge la opción correcta en cada pregunta y haz tu tiro.
5. You are going to finish the game and take screenshot of the score you got.
    Vas a terminar el juego y tomar pantallazo del puntaje que obtuviste.

 6. We are gointg to watch the next video, is not necessary to take notes.
     Vamos a ver el siguiente video, no es necesario que tomes apuntes.


7. Copy in your notebook the following text:
    Copia en tu cuaderno el siguiente texto:

WOULD VERB 
We use would like or ’d like to say politely what we want, especially when making offers and requests:


*Would you like a biscuit with your coffee?

*Can you order for Ellie? She’d like the Margarita pizza, please.



Verbs that follow would like are in the to-infinitive form:



*Would you like to listen to that again?

*I’d like to get a return ticket for tomorrow.




We use Do you like …? to ask about preferences in general. We don’t use Do you like …? to make offers or requests.



To have in account > para tener en cuenta...

I would = I'd (Es una abreviatura)
She would = She'd (De nuevo abreviatura)


8. Solve in your notebook the excersises that teacher send by the whatsapp group.
   Resuelve en tu cuaderno los ejercicios que la teacher envió por el grupo de whatsapp.

9. Send the evidence of your work 
*Screenshot of your score in the game
*notes of the point 7 of this blog
*solved sentences of the guide

Envia la evidencia de tu trabajo:
*Pantallazos de tu puntaje en el juego
*Apuntes del punto 7 de este blog
*oraciones resultas de la guia



 to the e-mail: inglesantoniobuenaventura@gmail.com



Plazo limite de entrega: Viernes 1 de mayo de 2020



Thanks, BYE-BYE!






____________________________________________________________________







19th, March 2020


Hello everyone!



These are the activities for today:



1. You are going to enter to next link:

    Vas a entrar al siguiente link.




Then, you are going to copy in your notebook the theory of Modals: Should, would, could.

Luego, vas a copiar en tu cuaderno la teoria de Modals: Should, would, could. 




2. Then you are going to solve the exersises below. Choose the correct option for each sentence.
     Luego vas a resolver los ejercicios de abajo de la teoria. Elige la opción correcta para cada oración.


2. Now, you are going to enter to next link:
    Ahora, Vas a entrar al siguiente link.



3. Complete these other exersises.
    Completa estos otros ejericios.

4. Take screenshots to all the exersises, paste them in word office, keep the document and send it to the e-mail. Don't forget send too the photo of the notes in your notebook.
    Toma pantallazos de todos los ejercios, los pegas en word office, guardas el documento y envialo correo. No olvides enviar también la foto de los apuntes en tu cuaderno.



Plazo limite de entrega: Viernes 20 de marzo, antes de las 5pm-



Thanks, BYE-BYE!





_________________________________________________



March 18th, 2020

The students had a virtual class with teacher, during the afternoon.



March 17th, 2020

TEMA/TOPIC: Should, could, would 

1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!

    Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. 
En inglés!

2. We are going to watch the next video and take notes. You must copy in your notebook all the written explanation, titles, description and examples. 

    Vamos a ver el siguiente video y tomar apuntes. Debes copiar en tu cuaderno toda la explicación escrita, titulos, descripción y ejemplos.



3. We are going to solve the page number 14 of the book. This topic is about give advices or suggestions:
 so let's complete with an "advice" the sentences in the Point "Aa Grammar focus".

Vamos a resolver la pagina numero 14 y 15 del libro. Este tema es sobre dar consejos o sugerencias. Asi que completemos con un "consejo" las oraciones en el punto "Aa Grammar focus".

Example: 1. I can't find my contact lenses.  ________You should look for them again_______________

Ejemplo: 1. No puedo encontrar mis lentes de contacto. ____Tu deberías buscarlos otra vez_______

 For the LISTEN UP, I will send you the audio by the whatsapp group. 

Para el LISTEN UP, enviaré el audio por el grupo de whatsapp.

4. Aslo, we are going to solve page number 15. The first two points.
    Tambien, vamos a resolver la pagina numero 15. Los dos primeros puntos.

5. Send photo of your notes of the notebook (the second point of this guide) and photo of the solving of the pages 14 and 15.
   Envia foto de los apuntes del cuaderno (el segundo punto de esta guia) y foto de la realización de las paginas 14 y 15.

6. Also, send photo of the last homework "What did you do today?" and of the translation and questions of page 21. 
    Tambien, envia foto de la tarea pasada "What did you do today?" y de la traducción y preguntas de la pagina 21.


Comentarios