October 29th, 2020 (ACTIVITY 5)
TEMA/TOPIC: CAN / CAN’T (modals)
We are going to solve the follwoing workshop that is on the link. It is review according to what we have been learning this fourth period.
Vamos a resolver el siguiente taller que está en el enlace. Se resuelve según lo que hemos ido aprendiendo este cuarto período. Entra y descárgalo.
>>>. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
POR FAVOR ESCRIBIR EN EL ASUNTO TALLER 5 o ACTIVITY 5. nombre completo y grado
Fecha limite de entrega: jueves 05 de noviembre.
Thank you, bye-bye!
____________________________________________________________________________________________________
October 24th, 2020 (ACTIVITY 4)
TEMA/TOPIC: WHAT CAN YOU DO?
1. You are going to enter to this link:
vas a entrar al siguiente link:
vas a entrar al siguiente link:
2. Follow the instructions and complete the workshop.
Sigue las instrucciones y completa el taller.
A. Completa las oraciones. Sigue el jemplo.
B. Sigue el ejemplo. Mira la imagen y pon las otras dos oraciones de cada subpunto en forma negativa (can't) y forma interrogativa (can I/she/he/it...?)
C. Escribe oraciones en afirmativo y negativo. Sigue el ejemplo.
D. Mira la tbala y completa las oraciones con CAN o CAN'T. Mira el ejemplo a.
3. Al final del taller habrá un botón de "TERMINADO" le haces click y luego das click en "enviar respuestas a mi profesor". (o puedes revisar tus respuestas en "comprobar mis respuestas")
4. Complete with your name, grade, subject and the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com and click SEND.
Completa con tu nombre, grado, materia y el correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com y clickea ENVIAR.
Plazo de entrega: viernes 30 de octubre.
Thanks, BYE-BYE
________________________________________________________________________________________
September 24th, 2020 (ACTIVITY 3)
TEMA/TOPIC: CAN / CAN’T
In this workshop we are going to develop a new topic that we will study in our next class… can and can’t… let’s see!
En este taller vamos a desarrollar un nuevo tema que estudiaremos en nuestra próxima clase ... can y can’t ... ¡veamos!
1. Please write on your notebook the date and the title of the workshop. In english! Then, watch👀this video.
Por favor escribe en tu cuaderno la fecha y titulo del taller. En inglés! Luego, ve👀este vídeo.
2. Then, write on your notebook the examples that teacher Alejo explains in the video.
Luego, escribe en tu cuaderno los ejemplos que explica el profesor Alejo en el video.
3. After that, you are going to go to the page number 56 and look at the images of the first point. Write sentences below the images using can or can’t.
Después de eso, vas a ir a la página número 56 y mirar las imágenes del primer punto. Escribe oraciones debajo de las imágenes usando can o can’t.
Example: They can dance ballet
4. Now, go to the page number 121 and read the track 7 (lesson 1).
Ahora, ve a la página número 121 y lee la pista 7 (lección 1).
5. After reading, go back to the page number 56 and answer the questions in the LISTEN UP point.
Después de la lectura, vuelva a la página número 56 y responda las preguntas en el punto LISTEN UP.
Example: Can you travel by train in Tokyo? ___yes, you can ___
6. In the new words point, you are goint to write sentences using CAN and CAN’T and the words of the images. Look at the rest of images on the 109 page.
En el punto NEW WORDS, vas a escribir oraciones usando CAN y CAN'T y las palabras de las imágenes. Mira el resto de imágenes en la página 109.
Example: You can use high-tech devices for study.
7. Finally, download and play this app. Choose the level and Pop the balloons with the correct form of the verb. You can use your list of verbs for this game
Finalmente, descarga y juega con esta aplicación. Elige el nivel y revienta los globos con la forma correcta del verbo. Puedes usar la lista de verbos para este juego.
8. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
POR FAVOR ESCRIBIR EN EL ASUNTO TALLER 3 o ACTIVITY 3. nombre completo y grado
Fecha limite de entrega: Jueves 01 de octubre
Thank you, bye-bye!
____________________________________________________________________________
September 17th, 2020 (ACTIVITY 2)
TEMA/TOPIC: BEING A SCHOOL SECRETARY
In this workshop we are going to develop the pisa evaluation that brings the book in each unitity.
En este taller vamos a desarrollar la evaluación pisa que trae el libro en cada unidad.
PAGE 54:
1. First make quick reading, it doesn't matter if you don't understand nothing, just try to identify or recognize words that you already know.
Primero haz una lectura rápida, no importa si no entiendes nada, solo trata de identificar o reconocer palabras que ya conoces.
2. Then, read again and underline the words "can" on the text. Also underline with color all the verbs that you can find.
Luego, vuelve a leer y subraya las palabras "can" en el texto. También subraya con color todos los verbos que puedas encontrar.
Example: perform, do, allow, work
3. Translate the text on your notebook with help of the dictionary. Remember that google translate with make mistakes, so try to go sentece by sentence and USE THE DICTIONARY. If I find unlogical things on the trasnlation you will have less points. Write to the teacher guide your translation.
Traduce el texto en tu cuaderno con la ayuda del diccionario. Recuerda que el traductor de Google comete errores, así que intenta ir frase por frase y USA EL DICCIONARIO. Si hay cosas poco lógicas en la traducción, tendrás menos puntos. Escribele a la teacher para que guíe tu traducción.
PAGE 55:
4. Answer the questions. Choose the correct option for each questions. Answer on your book.
Responde a las preguntas. Elige la opción correcta para cada pregunta. Responde en tu cuaderno.
5. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
POR FAVOR ESCRIBIR EN EL ASUNTO TALLER 2 o ACTIVITY 2. nombre completo y grado
Fecha limite de entrega: Jueves 24 de septiembre.
Thank you, bye-bye!
____________________________________________________________________________
September 10th, 2020 (ACTIVITY 1)
TEMA/TOPIC: GENERAL REVIEW
Bienvenidos a este ultimo periodo del año escolar. Que Dios nos permita buena salud y ánimo para continuar estudiando desde casa. En este primer taller NO vamos a estudiar o trabajar sobre temas nuevos. En su lugar, vamos a realizar una actividad de repaso donde recordaremos algunos temas que vimos el periodo pasado. La idea es reforzar lo que ya hemos aprendido, para así poco a poco avanzar a estudiar cosas nuevas.
Ya saben que cualquier pregunta, sugerencia o inconveniente pueden comunicarse a mi número.
-Teacher Ana María.
1. Draw and paint the fourth period cover on your notebook. Also write the content of this period. (It's on the whatsapp group)
Dibuja y pinta la portada del cuarto periodo. También escribe los contenidos.
CONTENTS
*Irregular verbs
*Modal verb - can/can't
*imperatives
*modal verbs: must - musn't / have to- don't have to
*Should/shouldn't
*May/may not
2. Dowload and the develop the workshop. Don't forget if you need help, tell to the teacher
Descarga y desarrolla el taller. No olvides que si necesitas ayuda, escribele a la teacher.
3. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo (Foto portada y
taller) al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
taller) al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
POR FAVOR ESCRIBIR EN EL ASUNTO TALLER 1 o ACTIVITY 1. nombre completo y grado
Fecha limite de entrega: Jueves 17 de septiembre.
Thank you, bye-bye!
______________________________________________
ACTIVITY FOR CLASS:
Guys, as I told you last monday (class of august 24th) we will have soon expositions, using the past simple. As I told, the topics could be"My autobiography" or "An anecdote" (about a trip, a problem you may had, a festivity).
I decided to extend the deadline for this task for SEPTEMBER 07 for give you more time to prepare. Remember this task has a double value of calification, that means that the grade got can equilibrate a previous bad grade you has gotten.
The next class I will give you some examples of how to create your presentation. Meanwhile I recommend to watch this video, which explains steps by steps an autobiography in past simple. (I know is kind of long but it worths to watch it)
Chicos, como les dije el lunes pasado (clase del 24 de agosto) pronto tendremos exposiciones, usando el pasado simple. Como dije, los temas podrían ser "Mi autobiografía" o "Una anécdota" (sobre un viaje, un problema que hayas tenido, una festividad).
Decidí extender el plazo para esta tarea para el 7 de SEPTIEMBRE para que tengan más tiempo para prepararse. Recuerden que esta tarea tiene un valor doble de calificación, eso significa que la calificación obtenida puede equilibrar una mala calificación anterior que hayan obtenido.
La próxima clase les daré algunos ejemplos de cómo crear su presentación. Mientras tanto, recomiendo ver este vídeo, que explica paso a paso una autobiografía en pasado simple. (Sé que es un poco largo pero vale la pena verlo).
Tools you can use to the presentation:
Herramientas que pueden usar para la presentación:
And the classical POWER POINT
_________________________________________________
August 25th, 2020
TEMA/TOPIC: PAST SIMPLE: IRREGULAR VERBS
1. Go to the lesson #6 and write or print on your notebook the chart (which is in white color) of irregular verbs. In case you missed the class, please write all the whole lesson on your notebook.
Ve a la lección #6 y escribe o imprime en tu cuaderno la tabla (que está en color blanco) de los verbos irregulares. En caso de que hayas faltado a la clase, escribe toda la lección en tu cuaderno.
CLICK HERE → LESSON #6
2. Watch the following video. I divided for you in 2 parts.The first is about the REGULAR VERBS and the second part is about the IRREGULAR VERBS.
Mira el siguiente video. Lo dividí en 2 partes: la primera trata sobre los VERBOS REGULARES y la segunda parte sobre los VERBOS IRREGULARES.
Part 1: https://youtu.be/ZYTLiP8Y1L4?t=1
Please watch it ALL, because we will discuss it in class. It's not necessary to take notes but if you want to for understand better, do it.
Míralo TODO, porque lo discutiremos en clase. No es necesario tomar notas pero si quieres entender mejor, hazlo.
3. Now, let's watch this video-story. Here I put some recommendations for understand better the story.
Ahora, veamos esta historia en video. Aquí pongo algunas recomendaciones para entender mejor la historia.
↓↓↓↓
*. Watch few minutes (or the whole video if you are given) in English with english subtitles.
Mira unos minutos (o todo el video si se te facilita) en inglés con subtítulos en inglés.
*. Then watch a second time, with subtitles in spanish.
Luego mira por segunda vez, con subtítulos en español.
*. Watch it again for solve the actitivy.
Míralo de nuevo para resolver la actividad.
4. According to the video, answer on your notebook the following questions.
De acuerdo al vídeo, responde en tu cuaderno las siguientes preguntas.
1. What did Mike ask to Jerry?
2. What did Jerry tell about if the trip was fun?
3. When all did begin?
4. What happened with keys of the car?
5. How did they solve this?
6. What was the problem with the tent?
7. How did they solved the issue with the tent?
8. What happend with the hot dogs?
9. What did the family do after cooking?
10. What happened at night?
11. Did the familiy do anything fun in the camping? (mention the activities that they did)
12. What happened with Jerry's daughter when they were fishing?
13. What happened at night again? what did Jerry hear? What did he see?
14. What did the family forget outside?
15. What did Jerry do to solve this?
16. How did Jerry feel after?
17. What did this experience teach to Jerry?
5. Build a table (similar to the one copied from Lesson 6) with the conjugations of the irregular verbs that appear throughout the video.
Construye una tabla (parecida a la copiada de la lección 6) con las conjugaciones de los verbos irregulares que aparecen en todo el vídeo.
Example: Base form Past Past participle
Go - went - gone
Be - was / were - been
Have - had - had
And so on. Verbs that appear repeated should not be rewritten in the table.
Y así sucesivamente. Los verbos que aparezcan repetidos no hay que volver a escribirlos en la tabla
6. Send the evidence of your work to the EMAIL: inglesantoniobuenaventura@gmail.com (Photos of the notebook) not more reiciving activities by whatsapp.
Envía la evidencia de tu trabajo al CORREO: inglesantoniobuenaventura@gmail.com (Fotos del cuaderno con la actividad debidamente organizada) no se reciben más trabajos por whatsapp.
En el asunto SOLAMENTE escribir: ACTIVITY 06, NOMBRE Y GRADO
Plazo de envió: Miercoles 2 de septiembre
Thank you, bye-bye!
_____________________________________________________
_____________________________________________________
August 13th, 2020
TEMA/TOPIC: WAS/WASN'T
1. Check the lesson number 3 and review the slides. The topic is "verb to be in the past".
Revisa la lección número 3 y repasa las diapositivas. El tema es "verbo estar en el pasado".
2. Now go to the page number 38 and solve it in this way...
Ahora ve a la página número 38 y resuélvela de esta manera ...
LET'S WARM UP!
"Were you in any of these places last weekend?"
Estuviste en alguno de estos lugares la semana pasada?
Having in account the pandemic an obvious answer is "no". But how do you say "no, no estuve" in english? answer on the book spaces...
Teniendo en cuenta la pandemia, una respuesta obvia es "no". Pero, ¿cómo se dice "no, no estuve" en inglés? responde en los espacios del libro...
LISTEN UP
Go to the page number 120 and read the track 6, then choose (circle) the correct answer
Ve a la página número 120 y lee la pista 6, luego elije (encierra) la respuesta correcta
Example:
1. Was Elsa at home last weekend?... B. No, she wasn't
NEW WORDS
On your notebook write sentences according to the pictures
Example: I was in a line this morning at the bank
3. Look at the orange box on the same point. Look a the words "cinema, movie theatre..." write it and translate them on your notebook.
4. Send the evidence of your work to the email:
Envía la evidencia de tu trabajo al correo. (Fotos del cuaderno y evidencia del juego)
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
en el asunto solamente escribir: ACTIVITY 06, NOMBRE Y GRADO
Plazo de envió: Jueves 20 de agosto
Thank you, bye-bye!
___________________________________________
___________________________________________
August 06th, 2020
TEMA/TOPIC: PAST SIMPLE: LAST REVIEW REGULAR VERBS
1. You are going to enter to this link:
Vas a entrar a este enlace:
2. Then, print and paste on your notebook the mind map about the past tense. If you can't print then draw it.
Luego, imprime y pega en tu cuaderno el mapa mental sobre el tiempo pasado. Si no puedes imprimir entonces dibujalo.
3. After, go to the following link:
Despues, ve al siguiente link
4. You are going to play memory game with cards. Complete the game in the less time you can. Try to memorize these verbs in past we have been studying because next monday there is an evulative activity.
Vas a jugar al juego de memoria con cartas. Completa el juego en el menor tiempo que puedas. Intente memorizar estos verbos en el pasado que hemos estado estudiando porque el próximo lunes hay una actividad evaluativa.
5. Send the evidence of your work to the email:
Envía la evidencia de tu trabajo al correo. (Fotos del cuaderno y evidencia del juego)
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
en el asunto solamente escribir: ACTIVITY 05, NOMBRE Y GRADO
Plazo de envió: Jueves 13 de agosto
Thank you, bye-bye!
_________________________________________________
_________________________________________________
July 31th, 2020
TEMA/TOPIC: PAST SIMPLE: LEARNING ABOUT HISTORICAL PEOPLE
For this workshop we are going to develop the page number 37 of the book, in this way...
Para este taller vamos a desarrollar la página número 37 del libro, de esta manera ...
WRITE IT DOWN!
For develop this point, first you are going to watch
the following videos, the idea is that you can get information about historical
people
Para desarrollar este punto, primero verás los siguientes videos, la idea es que puedas obtener información sobre personas históricas
Marie
Curie
Bill Gates
Steve
Jobs
Stephen Hawking
I recommend you to watch them once in English and
again with subtitles in Spanish. Also you ca search for information about these
people on google. Finally on your book write facts about the life of famous
scientists and inventors using the simple past tense.
Te recomiendo que los veas una vez en inglés y nuevamente con subtítulos en español. También puedes buscar información sobre estas personas en google. Finalmente, escribe en tu libro datos sobre la vida de científicos e inventores famosos utilizando el tiempo pasado simple.
LISTEN AND READ
1. First, you are going to translate and read the text.
Primero, vas a traducir y leer el texto
2. Second, listen to the audio and read the text
again.
Segundo, escucha el audio y lee el texto nuevamente.
Click >> AUDIO HERE
Click >> AUDIO HERE
3. You are going to look in google translator the
pronunciation of the following regular verbs in past (Also you can listen to
the pronunciation in the audio of the text)
Vas a buscar en el traductor de google la pronunciación de los siguientes verbos regulares en el pasado (también puedes escuchar la pronunciación en el audio del texto)
- Worked
- Lived
- Made
- Painted
- Covered
- Was
- Attended
- Studied
- Traded
- Hired
- Constructed
- Provided
4. You are going to record an audio which you will
send me by whatsapp. In that audio you must show me the correct pronunciation
of the verbs of the point 3. Practice the pronunciation before recording the
audio!
Vas a grabar un audio que me enviarás por whatsapp. En ese audio debes mostrarme la pronunciación correcta de los verbos del punto 3. ¡Practica la pronunciación antes de grabar el audio!
5. Answer the following questions on your notebook
Responde las siguientes preguntas en tu cuaderno
*Where did Egyiptians live?
*What did Egyptians do?
*What did Egyptians study?
*What did Egyptians trade?
*What did Egyptians construct?
NEW WORDS
Match the words to the pictures. Write sentences of
your own using them. (the rest of the pictures are on the page number 106.
Relaciona las palabras con las imágenes. Escribe oraciones propias utilizándolas. (el resto de las imágenes están en la página número 106.
Example: a- ...Ancient people lived in mud brick houses
⏩⏩Send the
evidence of your work to the email:
Envía la
evidencia de tu trabajo al correo. (Fotos del cuaderno y libro)
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
en el asunto solamente escribir: ACTIVITY 04, NOMBRE Y GRADO
Plazo de envió: Viernes 07 de agosto
Thank
you, bye-bye!
______________________________________________________
July 23th, 2020
TEMA/TOPIC: PAST SIMPLE: PRONUNCIATION, GAME, READING
For this week, we
are going to keep learning about the regular verbs in the past simple tense.
Para esta semana vamos a seguir aprendiendo sobre los verbos regulares en tiempo pasado simple.
Para esta semana vamos a seguir aprendiendo sobre los verbos regulares en tiempo pasado simple.
1. First,
you are going to watch this video. Pay attention and write on your notebook the
examples (sentences) until the 1:42 min. (The questions in blue
below the sentences is NOT necessary to copy them). Then, practice the
pronunciation that you listen in the same video, because we will check pronunciation
the next class.
Primero, vas a ver este video. Presta atención y escribe en tu cuaderno los ejemplos (oraciones) hasta el min. 1:42 min. (Las preguntas en azul debajo de las oraciones NO hay que copiarlas). Luego, practica la pronunciación que escuchas en el mismo video, porque revisaremos pronunciación la próxima clase.
Primero, vas a ver este video. Presta atención y escribe en tu cuaderno los ejemplos (oraciones) hasta el min. 1:42 min. (Las preguntas en azul debajo de las oraciones NO hay que copiarlas). Luego, practica la pronunciación que escuchas en el mismo video, porque revisaremos pronunciación la próxima clase.
2.
After,
you are going to enter to this link
Después, vas a entrar al siguiente link:
Después, vas a entrar al siguiente link:
4.
Write you name and close the
"player 2 name" on the "x" and click "Begin 1 - player
game"
Escribe tu nombre y cierra el "nombre del jugador 2" en la "x" y haz clic en "Comenzar juego de 1 jugador".
Escribe tu nombre y cierra el "nombre del jugador 2" en la "x" y haz clic en "Comenzar juego de 1 jugador".
5.
Click on the numbers and complete the
verbs with "ed", you wil be winning points with correct answers. You
can guide with the list of verbs of the last task.
Haz clic en los números y completa los verbos con "ed", ganará puntos con las respuestas correctas. Puedes guiarte con la lista de verbos de la tarea pasada.
Haz clic en los números y completa los verbos con "ed", ganará puntos con las respuestas correctas. Puedes guiarte con la lista de verbos de la tarea pasada.
6. Finish
the game.
Termina el juego. No olvides tomar capturas de pantalla como evidencia que jugaste.
Termina el juego. No olvides tomar capturas de pantalla como evidencia que jugaste.
7. Now go to the page number 36. Read
the text “Blaise Pascal”. You can
help yourself in reading with the dictionary or even the translator (but
remember that the translator makes it with mistakes).
Ahora ve a la página número 36. Lee el texto "Blaise Pascal". Puedes ayudarte a leer con el diccionario o incluso con el traductor (pero recuerda que el traductor lo hace con errores).
Ahora ve a la página número 36. Lee el texto "Blaise Pascal". Puedes ayudarte a leer con el diccionario o incluso con el traductor (pero recuerda que el traductor lo hace con errores).
8. Look at the words below: started, abandoned, defended, was, built, didn’t, invented, died.
And complete the gaps of the text with these words. (are verbs in past).
Mira las palabras debajo: comenzó, abandonó, defendió, fue, construyó, no inventó, murió. Y completa los espacios del texto con estas palabras. (son verbos en pasado).
Mira las palabras debajo: comenzó, abandonó, defendió, fue, construyó, no inventó, murió. Y completa los espacios del texto con estas palabras. (son verbos en pasado).
9. After, read again and complete the
sentences 1 – 6.Después, lee nuevamente y completa las oraciones del 1
al 6.
Example:
1. Pascal was ……a French mathematician….etc.
1. Pascal was ……a French mathematician….etc.
2. He defended …………the scienticif method……….
10. Send the
evidence of your work to the email:
Envía la evidencia de tu trabajo al correo. (Fotos
del cuaderno y libro)
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
con nombre y grado
en el asunto.
Plazo
de envio: Jueves 30 de Julio.
Thank
you, bye-bye!
________________________________________
July 16th, 2020
TEMA/TOPIC: PAST SIMPLE: REGULAR VERBS
1. Please write on your notebook the date and the title of the workshop. In english! Then, watch 👀this video. This is the vídeo we were had watched in our last class.
Por favor escribe en tu cuaderno la fecha y titulo del taller. En inglés! Luego, ve 👀 este vídeo. Este es el vídeo que íbamos a ver en nuestra ultima clase.
2. While you watch the video, please take notes of the examples (sentences) with the use of "ED" that it appears.
Mientras miras el video, toma nota de los ejemplos (oraciones) con el uso del "ED" que aparecen.
Example: He wanted to buy a new car
3. Now, please copy or print the following list of verbs on your notebook.
Ahora, copia o imprime la siguiente lista de verbos en tu cuaderno.
Present Past Spanis
ENGLISH VERBS LIST
TEACHER: Virginia Gutierrez Iturra.
STUDENT’S NAME: _____________________________________
REGULAR VERBS IRREGULAR VERBS
Present Past Spanish Present Past Spanish
1 Answer answered
Responder
1 Be Was /were
Ser / Estar
2 Ask asked
Preguntar
2 Be born
Was/Were Born
Nacer
3 Call called
Llamar
3 Buy bought
Comprar
4 Chat chatted
Conversar
4 Choose chose
Elegir
5 Check checked
Revisar
5 Come came
Venir
6 Clean cleaned
Limpiar
6 Do did
Hacer
7 Cook cooked
Cocinar
7 Drink drank
Beber
8 Dance danced
Bailar
8 Drive drove
Conducir
9 Fail failed
Fracasar
9 Eat ate
Comer
10 Finish finished
Finalizar
10 Feel felt
Sentir
11 Hate hated
Odiar
11 Find found
Encontrar
12 Invite invited
Invitar
12 Forget forgot
Olvidar
13 Learn learned
Aprender
13 Get got
Obtener
14 Like liked
Gustar
14 Get up Got up
Levantarse
15 Listen listened
Escuchar
15 Give gave
Dar
16 Live lived
Vivir
16 Go went
Ir
17 Look looked
Mirar /buscar
17 Grow up Grew up
Crecer
18 Love loved
Amar
18 Have had
Tener
19 Move moved
Mudarse
19 Know knew
Saber conocer
20 Pass passed
Pasar
20 Leave left
Dejar abandonar
21 Play played
Jugar tocar
21 Make made
Hacer fabricar
22 Practice practiced
Practicar
22 Meet met
Reunirse
23 Remember remembered
Recordar
23 Pay Paid
Pagar
24 Rent rented
Arrendar
24 Read read
Leer
25 Repeat repeated
Repetir
25 Run ran
Correr
4. After these steps, you are going to enter to this link
Después de estos pasos, vas a entrar al siguiente link:
5. You will see this on your screen:
Verás esto en tu pantalla:
6. Watch the video of the webpage on this link. You can activate the subtitles.
Mira el video de la página web en este enlace. Puedes activar los subtítulos.
7. Listen to the story that tells the video and complete the sentences. Choose the correct form of the verb for each space. You can play back the video and listen again the storie. Also, you can guide with the chart of regular verbs of the 4 point.
Escucha la historia que cuenta el video y completa las oraciones. Elije la forma correcta del verbo para cada espacio. Puedes volver a reproducir el video y escuchar nuevamente la historia. Además, puedes guiarte con la tabla de verbos regulares del punto 4.
8. At the end of the worksheet it will be a button of "FINISHED" you click it and then click on "email the answers to my teacher" (or you can check your answers in "check my answers")
Al final del taller habrá un botón de "TERMINADO" le haces click y luego das click en "enviar respuestas a mi profesor". (o puedes revisar tus respuestas en "comprobar mis respuestas")
9. Complete with your name, grade, subject and the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com and click SEND.
Completa con tu nombre, grado, materia y el correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com y clickea ENVIAR.
10. Send photo of the notes of the first video and the list of verbs. To the same e-mail
Envia foto de tus apuntes del primer vídeo y la lista de verbos. Al mismo correo.
Plazo de entrega: Jueves 23 de julio.
Thanks, BYE-BYE
_________________________________________
July 09th, 2020
TEMA/TOPIC: PAST SIMPLE: VALENTINE'S DAY
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. We are gointg to watch the next video.
Vamos a ver el siguiente video.
3. Write the video examples in English in your notebook. Then translate them into Spanish and write the translation below.
Escribe en inglés los ejemplos del video en tu cuaderno. Despues, traducelos al Español y escribe la traducción debajo.
4. Now we are going to watch this second video. It is not necessary to take notes, but pay close attention.
Ahora vamos a ver este segundo video. No es necesario tomar apuntes, pero presta mucha atención.
Ve a la pagina 35 de tu libro. Traduce el texto "Valentine's Day" en tu cuaderno. Para esto puedes usar el diccionario, el diccionario virtual o el traductor. Recuerda que el traductor puede hacerlo muy regular. Por lo tanto, te sugiero que uses el diccionario mejor.
6. I suggest you go back to watch the video of the story, to check if you have understood the text better.
Te sugiero volver a ver el video de la historia, para revisar si has entendido mejor el texto.
7. Read what you translated. According to the reading, answer the questions below.
Lee lo que tradujiste. Según la lectura, responde las preguntas de la parte de abajo. Debes responder con "short answers".
Ex: 2. Did the emperor allow marriage among young people?
...............No, he didn't..............................
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english.
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés.
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english.
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés.
1. Watch the following video and listen carefully the teacher's instructions.
*The section where you must play is PRESENT SIMPLE.
*Send the screenshots of your completed levels and the screenshot of your score in the song of the app "sounter".
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english.
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés.
2. Copy the next standards in your notebook:
Copia los siguientes estandares en tu cuaderno.
DBA: Diferenciar las reglas gramaticales que se utilizan en el presente simple.
3. Transcribe in your notebook the guide that teacher send to the whatsapp group .
Transcribe en tu cuaderno la guía que la teacher envío al grupo de whatsapp.
4. Watch the following video
Mira el siguiente video.
Note: Is NOT necessary that you take notes of it
Nota: NO necesario que tomes apuntes de este.
5. In your notebook, transcribe and complete the following sentences with the correct form of the verb that is in parenthesis. For this activity you can use the information of the guide about present simple and the dictionary. Any other doubt or difficulty you can message teacher.
En tu cuaderno, transcribe y completa las siguientes oraciones con la forma correcta del verbo que está en parentesis. Para esta actividad puedes usar la información de la guia sobre el presente simple y el diccionario. Cualquier duda o dificultad puedes mensajear a la teacher.
*Write the correct form of the verb*
Example: She _Studies_ (study) in L.AB school.
1. I usually _______ (go) to school.
2. They ______(visit) us often.
3. You ______ (play) basketball once a week.
4. Tom ______ (work) every day.
5. He always _______ (tell) us funny stories.
6. She never ______ (help) me with that!
7. Martha and Kevin ______ (swim) twice a week.
8. In this club people usually ______ (dance) a lot.
9. Linda ______ (take care) of her sister.
10. John rarely _____ (leave) the country.
11. We ______ (live) in the city most of the year.
12. Lorie _____(travel) to Paris every Sunday.
13. I ______ (bake) cookies twice a month.
14. You always ______ (teach) me new things.
15. She ______ (help) the kids of the neighborhood.
16. Daniel ______ (fly) to Paris once a year.
17. She never _______ (do) her homework.
18. Lisa _______ (try) to help her sister.
19. Mark _______ (go) home at seven.
20. The baby _______ (cry) every night.
21. He ______ (miss) her a lot.
22. Joe ______(study) really hard.
23. A boy ______ (kiss) a girl.
24. Joana ______ (buy) new stuff all the time.
25. Tim _______ (watch) this show every night.
26. Sara _______ (say) this all the time.
27. The teacher ________ (teach) us new things.
28. He _______ (pay) me well.
29. Barbara _________ (wash) the dishes, and Leo washes the floor.
30. Nick _______ (play) tennis twice a week.
31. This girl always ________ (push) somebody.
32. Isabella _______ (enjoy) listening to music.
33. David never ________ (mix) milk and eggs.
34. The bee ________ (buzz).
35. Taylor ________ (fix) cars.
6. Send the evidence of your work to the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Note: Also sent the screenshots of your score if you have been playing with the app we saw in class. That gives you extra point in the subject.
Tambien envia las capturas de pantalla de tu puntaje si has estado jugando con la app que vimos en clase. Eso te da puntos extra en la materia.
24th, March, 2020
TEMA/TOPIC: FINAL TASK - THE DAY OF THE DEAD
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
18th, March, 2020
TEMA/TOPIC: FINISHING COMPARATIVES AND SUPERLATIVES
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. We are gointg to watch the next video:
3. You are going to write in your notebook each adjective that appears in the video. Then, look for the meaning in Spanish of each adjective and write it next to the adjective in English
Vas a escribir en tu cuaderno cada adjetivo que aparece en el video. Luego, busca el significado en español de cada adjetivo y escribelo al lado del adjetivo en ingles.
4. Look page number 21 of the book, "WORLD FAMOUS LANDMARKS". You are going to translate with help of dictionary the text "Burj Al Arab Hotel" and then complete the exersise below with the correct form of the adjectives.
Mira la pagina numero 21 del libro, "WORLD FAMOUS LANDMARKS". Vas a traducir con ayuda del diccionario, el texto "Burj Al Arab Hotel" y luego completa el ejercicio de abajo con la forma correcta de los adjetivos.
5. We are going to develop exersise number 8 of page number 24. You must compare the people according to the adjectives
Example: Justin is more handsome than Rick
Vamos a desarrollar el ejercicio numero 8 de la pagina numero 24. Debes comparar las personas de acuerdo a los adjetivos.
Ejemplo: Justin es mas apuesto que Rick
6. You are going to develop exersises number 11, 12, 13, 14 and 15 of page number 25. Any doubt you might have, please write to me.
Vas a desarrollar los ejercicios numero 11, 12, 13, 14 y 15 de la pagina numero 25. Cualquier duda que puedas tener, por favor escribirme
7. You are going to develop exersises number 1, 2, 3, 4 and 6 of the page number 26.
Vas a desarrollar los ejercicios numero 1, 2, 3, 4
y 6 de la pagina numero 26.
8. Send the evidence of your work.
Plazo de entrega: Viernes 20 de marzo, antes de las 6 pm
THANKS, BYE BYE!
17th, March, 2020
TEMA/TOPIC: RECORD YOURSELF!
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. We are going to watch the next video. Try to repeat the words that the video shows.
Vamos a ver el siguiente video. Intenta repetir las palabras que el video muestra.
3. Do you remember the two adjective songs? Good, better, the best,"... "old, young, big, small". You are going make a video. Where you will sing both songs. It doesn't matter if you don't know how to sing, just try to. This is the way that I will evalute if you have learned these simples songs. Ask for help to your mother or father for record yourself. Don't forget to present yourself in the video: "My name is ...... I am in seventh grade and I am going to sing these songs".
Recuerdas las dos canciones de los adjetivos?
Good, better, the best,"... "old, young, big, small".
Vas a hacer un video. Donde vas a cantar ambas canciones. No importa si no sabes como cantar, solo intenta. Esta es la forma que evaluaré si han aprendido estas simples canciones. Pide ayuda a tu mamá o papá para grabarte a ti mismo. No olvides presentarte a ti mismo/a en el video: "Mi nombre es... estoy en grado séptimo y voy a cantar estas canciones".
Here you have a short EXAMPLE:
4. Send the video to my whatsapp with your full name and grade.
Envia el video a mi whatsapp con tu nombre completo y grado.
5. Also, send photo of the last homework of pages 22 and 23. If you don't book, please in your notebook.
Tambien, envia foto de la tarea pasada de las paginas 22 y 23. Si no tienes el libro, por favor en el cuaderno.
Thank you, bye-bye
7. Help yourself with the GRAMMAR FOCUS section of the same page of the book, there they show us what the short answers are like.
Ayudate con la sección GRAMMAR FOCUS de la misma pagina del libro, allí nos muestran como son las respuestas cortas.
8. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo. (Fotos del libro y cuaderno)
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
con nombre y grado en el asunto.
Plazo de envio: Jueves 16 de Julio.
Thank you, bye-bye!
______________________________________________________________________________________________________
June 19th, 2020
TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE: APPLY WHAT YOU LEARNT
Hello dear students!
This will be the last workshop of the period. (Yes, the second period finishes on June 26th) Next week I will send the second and last QUIZ. it doesn't matter if we don't have class (due to the monday "festivo"), during the week I'll send you the link for solve the quiz.
Este será el último taller del período. (Sí, el segundo período termina el 26 de junio) La próxima semana enviaré el segundo y último QUIZ. No interesa si no tenemos clase (debido al lunes "festivo"), durante la semana les enviaré el link para responder el quiz.
This will be the last workshop of the period. (Yes, the second period finishes on June 26th) Next week I will send the second and last QUIZ. it doesn't matter if we don't have class (due to the monday "festivo"), during the week I'll send you the link for solve the quiz.
Este será el último taller del período. (Sí, el segundo período termina el 26 de junio) La próxima semana enviaré el segundo y último QUIZ. No interesa si no tenemos clase (debido al lunes "festivo"), durante la semana les enviaré el link para responder el quiz.
1. Watch the following videos. You can read the transcription below.
Mira los siguientes videos. Puedes leer la transcripción abajo.
VIDEO #1
-Every guy thinks that every girl's dream is to find the perfect guy
-No...
-Every girl's dream is to eat without getting fat, duhh
VIDEO #2
Hey
If you don't like the way I talk, then why am I on your mind?
If you don't like the way I rock, then finish your glass of wine
We fight and we argue, you'll still love me blind
If you don't like the way I rock, then finish your glass of wine
We fight and we argue, you'll still love me blind
VIDEO #3
-Mom I'm gonna go out with the boys
-What do you mean with the boys?
-My friends mom, my boys, my friends
-I don't understand your lingo
-I bet it doesn't matter, I'm going out
-Bet on what? what do you? what on my betting on?
-oh my god mom no, like I bet like a conformation I heard you, okay?
-Oh okay, have fun
-For sure I will it's gonna be lit... oh no
-lits?! Are you guys are you guys lighthing fires?
-That not what I mean, but yes we're having like a low key bonfire, it's not... uhhh
-You don't need a key to start a fire
-I know mom, I know!
-I I don't I don't understand
-I'm going to the beach with my friends, we're going to have a little bonfire and I get together and it's going to be fun
-That's literally all you have to say
-Ok mom, good bye
-Ight Imma fu witchu
- 😮
-Go have fun sweetie.
VIDEO #4
your hand in mine
You know that I want to be with you all the time
You know that I won't stop until I make you mine
You know that I won't stop until I make...
You know that I want to be with you all the time
You know that I won't stop until I make you mine
You know that I won't stop until I make...
VIDEO #5
-hi
-hi
-how are you?
-I'm fine how are you?
-I'm fine
*grillos*
-hahaha
-hahaha
-hehehe
-hehehe
-hehehehe
-hehehehe
-hehehehehe
2. If you want to understand absolutely everything try to translate with the translator. But take care, remember that google translates weird sometimes.
Si quieres entender absolutamente todo, intenta traducir con el traductor. Pero ten cuidado, recuerda que google traduce raro a veces.
3. Choose one of the videos, one you liked
Elige un de los videos, uno que te haya gustado.
4. Download tik tok, if you don't have it in your cellphone,
Descarga tik tok, si no lo tienes en tu celular.
5. Look for the creators of the videos:
Busca los creadores de los videos:
Aqui te los pongo...
@hae_bae (video 1)
@hollyh (video 2)
@mmmjoemele (video 3)
@itsyagirljooooo (video 4)
@avneetkaur_13 (video 5)
6. Record your own tik tok in english! that's your homework.
Graba tu propio tik tok en ingles! esa es tu tarea.
🔆Recomendaciones🔆
*Tienes que escoger solamente 1 de las opciones de vídeo que pongo aquí.
*Tienes que leer muy bien la transcripción que he puesto debajo para poder ensayar tu tik tok.
*Escucha y practica la pronunciación. Si quieres imita gestos del tiktoker original.
*Actua! Haz que tu tik tok se vea gracioso, que no te de pena.
*Entre mas actitud le pongas, mejor será tu nota
5. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
con nombre y grado en el asunto.
Plazo de envio: Jueves 25 de Junio.
Thank you, bye-bye!
_________________________________________________________
June 11th, 2020
TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE: PREPOSITIONS OF TIME AND PLACE
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés.
2. Watch the following video:
Mira el siguiente video:
3. Write or print in your notebook the following text and chart.
Escribe o imprime en tu cuaderno el siguiente texto y cuadro.
Escribe o imprime en tu cuaderno el siguiente texto y cuadro.
AT: "At" is used for precise times.
is usado para tiempos precisos.
IN: is used for months, years, decades, centuries, and long periods of time.
is usado por meses, años, decadas, siglos y largos periodos de tiempo.
ON: is used for days and dates
is usado para dias y fechas.
EXAMPLES:
4. According to the video and the examples of the chart, solve the following excersise.
You must correct the mistakes of the sentences (in your notebook), then, create one question for each sentence in present simple.
Debes corregir los errores de las oraciones (en tu cuaderno), luego, crea una pregunta en presente simple para cada oración.
Debes corregir los errores de las oraciones (en tu cuaderno), luego, crea una pregunta en presente simple para cada oración.
For example: Correction: I live at Barcelona
I live in Barcelona
I live in Barcelona
Question: Where do you live?
5. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
con nombre y grado en el asunto.
Plazo de envio: Miercoles 17 de Junio.
Thank you, bye-bye!
______________________________________________
June 4th, 2020
TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE: STATEMENTS
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés.
2. Watch the following video:
Mira el siguiente video:
3. Write in your notebook the examples of the
video.
Escribe
en tu cuaderno los ejemplos del video.
Now, acording what we have been learning and the video, solve the
following points...
Ahora,
de acuerdo a lo que hemos estado aprendiendo y el video, resuelve los
siguientes ejercicios.
4. Match the verbs with the nouns or phrases
Marca
los verbos con los sustantivos o frases.
4. Now, write 12 present simple affirmative and negative statements about yourself using the verb-noun collocations above. Half sentences should be true and half should be false.
Ahora, escribe 12 declaraciones afirmativas y negativas en presente simple sobre ti usando las colocaciones verbo-sustantivo anteriores. La mitad de las oraciones debe ser verdadera y la otra mitad debe ser falsa.
Ahora, escribe 12 declaraciones afirmativas y negativas en presente simple sobre ti usando las colocaciones verbo-sustantivo anteriores. La mitad de las oraciones debe ser verdadera y la otra mitad debe ser falsa.
For example: (about me)
I play the guitar everyday (true)
I don't eat junk food on weekends (false)
5. Don't forget to use your dicitionary or this dictionary online. No translate directly in google translate.
No olvides usar tu diccionario o este diccionario en linea. No traduzcas directamente en traductor de google🙏
6. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
con nombre y grado en el asunto.
Plazo de envio: Miercoles 10 de Junio.
Thank you, bye-bye!
__________________________________________
May 27th, 2020
TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE: STORYTELLING
1. Listen and read the following story:
Escucha y lee el siguiente cuento:
2. Now you watched the story, answer the following questions.
Ahora que has visto la historia, responde las siguientes preguntas.
1. What does Asli do when she gets up?
2. What do Asli and her grandfather have for breakfast?
3. Who is Tekir?
4. Where do they go?
5. Which animals do they have there?
6. What does Asli ask to her grandfather?
7. What do the hony-bees are and do?
8. What does the queen bee do?
9. Where do honey-bees live?
10. Where does the queen bee live?
11. What does not want a bee-keeper?
12. Does a queen bee wear crown?
13. What do Asli and her grandfather do after?
14. What does the grandfather cook?
15. What does Asli put on the table?
16. What does Asli make with salt, pepper, cucumber, onion and tomatoes?
17. What do they do after have lunch?
18. Where do they go now?
19. What does Tekir do at the end?
3. Watch the story again and identify 15 verbs. Write them in your notebook with their respective translation.
Mira la historia de nuevo e identifica 15 verbos. Escribelos en tu cuadernos con su respectiva traducción.
Example: Make: hacer
Bring: traeer
Put: poner
4. Invent a story in which you use the present simple. What does a story have?
Inventa una historia en la cual uses el present simple. Que contiene una historia?
-Characters (personajes)
-Places (lugares)
-Feelings (sentimientos)
-Actions (acciones)
- Trama (trama)
Look at this example of story:
Mira este ejemplo de historia
You can develop you story in two paragraphs of ten or five lines each one. It must not be too much longer. Be precise and creative.
Puedes desarrollar tu historia en 2 parrafos de diez o cinco lineas cada una. No debe ser tan larga. Sé preciso and creativo.
Remember, the time you must use is PRESENT
Recuerda, el tiempo que debes usar es PRESENT
5. Remember to use your dicitionary.
Recuerda usar tu diccionario.
6. Send the evidence of your work to the email:
Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Plazo de envio: Miercoles 3 de Junio.
AL CORREO: inglesantoniobuenaventura@gmail.com con nombre y grado en el asunto.
Thank you, bye-bye!
____________________________________________________________________________________________________________________
14th May, 2020
TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE (Final review)
1. Watch the following video:
Mira el siguiente video
2. Copy or print the following chart in your notebook.
Copia o imprime la siguiente tabla en tu cuaderno.
Copia o imprime la siguiente tabla en tu cuaderno.
3. Develop the workshop that teacher sends by the whatsapp group. You can do print it but it's preferible to solve it in your notebook.
Desarrolla el taller que la teacher envió por el grupo de whatsapp. Puedes imprimirlo pero es preferible desarrollarlo en tu cuaderno.
Desarrolla el taller que la teacher envió por el grupo de whatsapp. Puedes imprimirlo pero es preferible desarrollarlo en tu cuaderno.
4. Remind to use your dicitionary and if it's necessary watch the video conferences recorded in My youtube channel.
Recuerda usar tu diccionario y si es necesario, ve las videoconferencias grabadas en mi canal de youtube.
5. Send the evidence of your work to the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Envia la evidencia de tu trabajo al correo
Plazo de envio: Martes 19 de mayo.
AL CORREO: inglesantoniobuenaventura@gmail.com con nombre y grado en el asunto.
Thank you, bye-bye!
__________________________________________________
6th May, 2020
TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE GAME
1. Watch the following video and listen carefully the teacher's instructions.
2. Read the following items or advices for make the activity correctly:
*Here I put the direct links for download the apps:
*Here I put the direct links for download the apps:
VERBS-SMASH:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.wobblemonkey.verbsmashe&hl=es_CO
SOUNTER:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sounter.sounter&hl=es_CO
SOUNTER:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sounter.sounter&hl=es_CO
*The section where you must play is PRESENT SIMPLE.
*You must complete the first 3 levels of this section.
*Please, don't tell to your parents or a familiar to solve the games instead you. The idea is that you play and learn.
*Don't abuse with use of the cellphone. Be consciuous that is for make your homework.
*If you have troubles for download the apps, unsufficient internet or issues to play, please tell to the teacher.
*If you have troubles for download the apps, unsufficient internet or issues to play, please tell to the teacher.
*Send the screenshots of your completed levels and the screenshot of your score in the song of the app "sounter".
Plazo de envio: Viernes 8 de mayo.
AL CORREO: inglesantoniobuenaventura@gmail.com con nombre y grado en el asunto.
Thank you, bye-bye!
________________________________________
28th April, 2020
TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés.
2. Copy the next standards in your notebook:
Copia los siguientes estandares en tu cuaderno.
SABER HACER: Estructura oraciones en presente simple.
SABER SER: Asume conceptos de manera autonoma y apoyado en herramientas digitales.
Transcribe en tu cuaderno la guía que la teacher envío al grupo de whatsapp.
4. Watch the following video
Mira el siguiente video.
Note: Is NOT necessary that you take notes of it
Nota: NO necesario que tomes apuntes de este.
En tu cuaderno, transcribe y completa las siguientes oraciones con la forma correcta del verbo que está en parentesis. Para esta actividad puedes usar la información de la guia sobre el presente simple y el diccionario. Cualquier duda o dificultad puedes mensajear a la teacher.
*Write the correct form of the verb*
Example: She _Studies_ (study) in L.AB school.
1. I usually _______ (go) to school.
2. They ______(visit) us often.
3. You ______ (play) basketball once a week.
4. Tom ______ (work) every day.
5. He always _______ (tell) us funny stories.
6. She never ______ (help) me with that!
7. Martha and Kevin ______ (swim) twice a week.
8. In this club people usually ______ (dance) a lot.
9. Linda ______ (take care) of her sister.
10. John rarely _____ (leave) the country.
11. We ______ (live) in the city most of the year.
12. Lorie _____(travel) to Paris every Sunday.
13. I ______ (bake) cookies twice a month.
14. You always ______ (teach) me new things.
15. She ______ (help) the kids of the neighborhood.
16. Daniel ______ (fly) to Paris once a year.
17. She never _______ (do) her homework.
18. Lisa _______ (try) to help her sister.
19. Mark _______ (go) home at seven.
20. The baby _______ (cry) every night.
21. He ______ (miss) her a lot.
22. Joe ______(study) really hard.
23. A boy ______ (kiss) a girl.
24. Joana ______ (buy) new stuff all the time.
25. Tim _______ (watch) this show every night.
26. Sara _______ (say) this all the time.
27. The teacher ________ (teach) us new things.
28. He _______ (pay) me well.
29. Barbara _________ (wash) the dishes, and Leo washes the floor.
30. Nick _______ (play) tennis twice a week.
31. This girl always ________ (push) somebody.
32. Isabella _______ (enjoy) listening to music.
33. David never ________ (mix) milk and eggs.
34. The bee ________ (buzz).
35. Taylor ________ (fix) cars.
6. Send the evidence of your work to the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com
Note: Also sent the screenshots of your score if you have been playing with the app we saw in class. That gives you extra point in the subject.
Tambien envia las capturas de pantalla de tu puntaje si has estado jugando con la app que vimos en clase. Eso te da puntos extra en la materia.
Plazo de entrega: Viernes 1 de mayo
Thank you, bye-bye!
__________________________________________________________________________________________________________
24th, March, 2020
TEMA/TOPIC: FINAL TASK - THE DAY OF THE DEAD
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. You are going to look the page number 32 of your book. Text "The day of the dead"
Vas a mirar la pagina 32 del libro. Texto "The day of the dead"
3. First, try to read the text. Try to guess what it will be the topic
Primero, intenta leer el texto. Intenta adivinar de que tratará
4. Then, with help of dictionary, translate it. Remember, words that you don't know the meaning, use dicitionary
Luego, con ayuda del diccionario, traducelo. Recuerda, palabras que no le sepas el significado, usa el diccionario.
5. After, you are going to make the worksheet (kind icfes) of the page number 33. Choose the correct option according to the text that you read and translated.
Despues, vas a hacer el taller (tipo icfes) de la pagina numero 33. Elige la opción de acuerdo al texto que acabaste de traducir.
6. Send the evidence of your work. Photo of the translation in your notebook and photo of the worksheet in the book.
Envia la evidencia de tu trabajo. Foto de la traduccion en tu cuaderno y foto de el taller en el libro.
plazo de entrega: Jueves 26 de marzo, antes de las 5 pm.
Thank you, bye-bye!
__________________________________________________________________________________________________________
18th, March, 2020
TEMA/TOPIC: FINISHING COMPARATIVES AND SUPERLATIVES
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. We are gointg to watch the next video:
3. You are going to write in your notebook each adjective that appears in the video. Then, look for the meaning in Spanish of each adjective and write it next to the adjective in English
Vas a escribir en tu cuaderno cada adjetivo que aparece en el video. Luego, busca el significado en español de cada adjetivo y escribelo al lado del adjetivo en ingles.
4. Look page number 21 of the book, "WORLD FAMOUS LANDMARKS". You are going to translate with help of dictionary the text "Burj Al Arab Hotel" and then complete the exersise below with the correct form of the adjectives.
Mira la pagina numero 21 del libro, "WORLD FAMOUS LANDMARKS". Vas a traducir con ayuda del diccionario, el texto "Burj Al Arab Hotel" y luego completa el ejercicio de abajo con la forma correcta de los adjetivos.
5. We are going to develop exersise number 8 of page number 24. You must compare the people according to the adjectives
Example: Justin is more handsome than Rick
Vamos a desarrollar el ejercicio numero 8 de la pagina numero 24. Debes comparar las personas de acuerdo a los adjetivos.
Ejemplo: Justin es mas apuesto que Rick
6. You are going to develop exersises number 11, 12, 13, 14 and 15 of page number 25. Any doubt you might have, please write to me.
Vas a desarrollar los ejercicios numero 11, 12, 13, 14 y 15 de la pagina numero 25. Cualquier duda que puedas tener, por favor escribirme
7. You are going to develop exersises number 1, 2, 3, 4 and 6 of the page number 26.
Vas a desarrollar los ejercicios numero 1, 2, 3, 4
y 6 de la pagina numero 26.
8. Send the evidence of your work.
Plazo de entrega: Viernes 20 de marzo, antes de las 6 pm
THANKS, BYE BYE!
17th, March, 2020
TEMA/TOPIC: RECORD YOURSELF!
1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. En inglés!
2. We are going to watch the next video. Try to repeat the words that the video shows.
Vamos a ver el siguiente video. Intenta repetir las palabras que el video muestra.
3. Do you remember the two adjective songs? Good, better, the best,"... "old, young, big, small". You are going make a video. Where you will sing both songs. It doesn't matter if you don't know how to sing, just try to. This is the way that I will evalute if you have learned these simples songs. Ask for help to your mother or father for record yourself. Don't forget to present yourself in the video: "My name is ...... I am in seventh grade and I am going to sing these songs".
Recuerdas las dos canciones de los adjetivos?
Good, better, the best,"... "old, young, big, small".
Vas a hacer un video. Donde vas a cantar ambas canciones. No importa si no sabes como cantar, solo intenta. Esta es la forma que evaluaré si han aprendido estas simples canciones. Pide ayuda a tu mamá o papá para grabarte a ti mismo. No olvides presentarte a ti mismo/a en el video: "Mi nombre es... estoy en grado séptimo y voy a cantar estas canciones".
Here you have a short EXAMPLE:
4. Send the video to my whatsapp with your full name and grade.
Envia el video a mi whatsapp con tu nombre completo y grado.
5. Also, send photo of the last homework of pages 22 and 23. If you don't book, please in your notebook.
Tambien, envia foto de la tarea pasada de las paginas 22 y 23. Si no tienes el libro, por favor en el cuaderno.
Thank you, bye-bye
Comentarios
Publicar un comentario