SIXTH GRADE


November 05th, 2020 (activity 06)

TEMA/TOPIC: NEW QUANTIFIERS: MUCH AND MANY

1. Let’s watch this video. Just watch, We are goint to learn about the quantifiers, MUCH and MANY.
Veamos este vídeo. Solo mira, vamos a aprender sobre los cuantificadores, MUCH y MANY.


2. Now let’s watch this video. Look at the examples at write them on your notebook.
Ahora veamos este vídeo. Mira los ejemplos y escríbelos en tu cuaderno.

LINK VIDEO:


3. Go to the page number 82, read the conversation and underline with one color the food and with another color the sections of the supermarket.
Ve a la página 82, lee la conversación y subraya con un color la comida y con otro color las secciones del supermercado.

4. Look at the images of the NEW WORDS point (page 82) and write the meaning in spanish below each image.
Observa las imágenes del punto NUEVAS PALABRAS (página 82) y escribe el significado en español debajo de cada imagen.

5. Then, answer the questions about the places…
Luego, responde las preguntas sobre los lugares ...

Example: 
-Where can you find milk in a supermarket? 
-In the dairy section.

6. Write on your notebook the GRAMMAR FOCUS part about “quantifers: much and many”. Don’t translate it, just write it.
   Escribe en tu cuaderno la parte GRAMMAR FOCUS sobre “cuantificadores: much y many”. No lo traduzcas, solo escríbelo.

NOTA: We will finish the page 83 in next class.
          Terminaremos la página 83 en la próxima clase.

7. Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo:
   inglesantoniobuenaventura@gmail.com

    En el asunto escribir UNICAMENTE: activity 06, nombre y grado.

Plazo de entrega: Jueves 12 de Noviembre

Thanks, BYE-BYE

____________________________________________________________________________________________

October 29th, 2020 (activity 5)

 TEMA/TOPIC: Quantifiers and Food 

For this workshop we are going to develop the page number 81 and some online exercises.

 Para este taller vamos a desarrollar la página número 81 y algunos ejercicios online.

 

1.        Page 81:

 LISTEN UP

Read the dialogue and write the kelly’s shopping list in the yellow space besides (on the book). Then underline “some”, “any”, “a few” and “a Little” in the text.

Lee el diálogo y escribe la lista de compras de Kelly en el espacio amarillo al lado (en el libro). Luego, subraya “some”, “any”, “a few” and “a little” en el texto.

 Example: 

 Shopping list……………….

___________________

*3 bottles of soda_____

*bar of chocolate_____

Etc………………………………

 

WORK IN PAIRS

With your mother’s or father’s help, write on your notebook a shopping list to buy the food for you house. Write it in english according to what we have been studying.

Con la ayuda de tu mamá o su papá, escribe en tu cuaderno una lista de compras para comprar la comida para tu casa. Escríbelo en inglés según lo que hemos estado estudiando.


TEAMWORK

Look at the shopping cart and write on your notebook the food and fruits that you can see.

Mira el carrito de compras y escribe en tu cuaderno la comida y las frutas que puedes ver. Usa “there is” y “there are”.

Example: There is a loaf of bread, there is a pineapple.

 

2.    Enter to the following link and follow the steps below.

Ingresa al siguiente enlace y sigue los pasos a continuación.

https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Quantifiers/Food_-_quantifiers_sz593749ro


a.        You Will see on your screen this

Verás en tu pantalla esto

b.     Complete the sentence using “some” “any” “a few” and “a little”.

Completa la oración usando “some” “any” “a few” y “a little”.

c.         On the B point write senteces using the quantifiers and food.

En el punto B escribe oraciones usando los cuantificadores y comida.

d.     Send the leaf pressing the “FINISHED” button.

Envía la hoja pulsando el botón “TERMINADO”.

3.        Send the evidence of the work of the notebook and book by e-mail.

Envía la evidencia del trabajo del cuaderno y libro por correo electrónico. inglesantoniobuenaventura@gmail.com

POR FAVOR ESCRIBIR EN EL ASUNTO TALLER 5 o ACTIVITY 5. nombre completo y grado

Fecha limite de entrega: Jueves 5 de noviembre

Thank you, bye-bye!

____________________________________________________________________________________________



October 24th, 2020 (activity 4)

TEMA/TOPIC: Countable and uncountables nouns

For this workshop we are going to develop the pages 79 and 80.
Para este taller vamos a desarrollar las páginas 79 y 80.

Page 79:

GRAMMAR FOCUS
Complete the table of COUNTABLE and UNCOUNTABLE nouns. 
Completa la tabla de sustantivos CONTABLES e INCONTABLES.

Example: Contable: apples, organes, bananas, carrots. Uncontable: bread, sugar, saltd, water...

WORK IN PAIRS
Read and translate the dialogue on your notebook. After, underline the food you can find in the text.
Lee y traduce el diálogo en su cuaderno. Después, Subraya la comida que puedes encontrar en el texto.

WRITE IT DOWN
Complete the sentences with ‘do you like’ or ‘would you like’
Completa las oraciones con "¿dou you like" o "would you like"

Explanation:
we use 'would like' for polite requests, offers and requests. It's a polite form of "want". 
Example:
-Would you like some juice?
-No, I would like a glass of milk.
"What would you like" = want
"What do you like" = enjoy

Explicación:
usamos 'me gustaría' para solicitudes, ofertas y solicitudes amables. Es una forma educada de "querer".
Ejemplo:
-¿Te gustaría un poco de Jugo?
-No, quisiera un vaso de leche.
"¿Qué te gustaría" = quieres
"Qué te gusta" = disfrutar

Page 80:

LET’S WARM UP 
What food do you have in your fridge? Answer in the spaces using there is or there are.
¿Qué comida tienes en tu nevera? Responde en los espacios usando there is o there are.

Example: There is a lettuce in my fridge.

NEW WORDS
Match the pictures with phrases. 
Empareja las imágenes con las frases.

 Example: 3- a box of cereal.

GRAMMAR FOCUS
Write on your notebook the thery about the quantifiers.
Escribe en tu cuaderno la teoría sobre los cuantificadores.

>>>Send the evidence of your work to the email: 
 Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com

POR FAVOR ESCRIBIR EN EL ASUNTO TALLER 4 o ACTIVITY 4. nombre completo y grado

Fecha limite de entrega: Viernes 30 de octubre

Thank you, bye-bye!

________________________________________________________________________


September 25th, 2020 (activity 3)

TEMA/TOPIC: Countable and uncountables

1. Look at this image and see which food is countable and which is uncountable. Then, draw it or print it on your notebook.
   Mira esta imagen y ve qué alimentos son contables y cuáles no. Luego, dibújala o imprímela en tu cuaderno.
2. Now, look at this another image.
     Ahora, mira esta otra imagen.
As we talked in the las class, we are learning about countables and uncountable nouns. It’s neccesarry to have clear that the countable nouns are things that are mentioned as in singular as in plural. And the uncountable are always in singular.
Como hablamos en la última clase, estamos aprendiendo acerca de los sustantivos contables e incontables. Es necesario tener claro que los sustantivos contables son cosas que se mencionan tanto en singular como en plural. Y los incontables siempre están en singular.

Example: an egg  👉 0
               3 eggs   👉  000

You can count eggs, are countable but how can you count milk? It’s a liquid, you can't count it,  but if talk about bags of milk...
You can count eggs, are countable but how can you count milk? It’s a liquid, you can't count it,  but if talk about bags of milk...

Example: There are 3 bags of milk

Nota: write this short explanation on your notebook and print or draw on your notebook the first green image.
escribE esta breve explicación en tu cuaderno e imprime o dibuja en tu cuaderno la primera imagen verde.

3. After, go to the page number 78 a in the LET’S WARM UP point complete the table with the foods you have for breakfast, lunch, dinner and snacks.
Después, ve a la página número 78 a en el punto LET'S WARM UP y completa la tabla con los alimentos que comes para el desayuno, almuerzo, cena y meriendas.

4. Then, read the track 15 on the second point. After reading underline the foods you find.
   Luego, lee la pista 15 en el segundo punto. Después de leer, subrayalos alimentos que encuentres.

5. Choose the CORRECT or INCORRECT for the sentences below.
    Elige CORRECTO o INCORRECTO para las siguientes debajo

Example: 1. Mother offers Jane eggs with bacon for breakfast CORRECT.

6. In the NEW WORDS point, choose, which food do you prefer? Circle the image.
    En el punto NEW WORDS, elige, ¿qué comida prefieres? Encierra en un círculo la imagen.

7. Finally, let’s play… you a are going to review what we have learnt in class about A or AN.
   Finalmente, juguemos ... vas a repasar lo que hemos aprendido en clase sobre A o AN con los countable and uncountables mouns





8. Send the evidence of your work to the email: 
 Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com

POR FAVOR ESCRIBIR EN EL ASUNTO TALLER 3 o ACTIVITY 3. nombre completo y grado

Fecha limite de entrega: Viernes 02 de octubre

Thank you, bye-bye!

________________________________________________________________________

September 17th, 2020 (activity 2)

TEMA/TOPIC: LEARNING WITH A RECIPE

In this workshop we are going to develop the pisa evaluation that brings the book in each unitity.
En este taller vamos a desarrollar la evaluación pisa que trae el libro en cada unidad.



PAGE 76:

1. Watch the video. At the same time follow the reading on your book.
    Mira el video. Y al mismo tiempo sigue la lectura en tu libro.


2. First make quick reading, it doesn't matter if you don't understand nothing, just try to identify or recognize words that you already know.
   Primero haz una lectura rápida, no importa si no entiendes nada, solo trata de identificar o reconocer palabras que ya conoces.

3. Then, read again and underline the ingredients of the recipe. 
     Luego, vuelve a leer y subraya los ingredientes de la receta.

4. Translate and write the text on your notebook with help of the dictionary. Remember that google translate with  make mistakes, so try to go sentece by sentence and USE THE DICTIONARY. Write to the teacher guide your translation.
   Traduce y escribe el texto en tu cuaderno con la ayuda del diccionario. Recuerda que el traductor de Google comete errores, así que intenta ir frase por frase y USA EL DICCIONARIO.  Escribele a la teacher para que guíe tu traducción.

PAGE 77: 

5. Answer the questions. Choose the correct option for each questions. Answer on your book.
   Responde a las preguntas. Elige la opción correcta para cada pregunta. Responde en tu libro. 

6. Send the evidence of your work to the email: 
 Envia la evidencia de tu trabajo al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com


POR FAVOR ESCRIBIR EN EL ASUNTO TALLER 2 o ACTIVITY 2. nombre completo y grado

Fecha limite de entrega: Jueves 24 de septiembre.

Thank you, bye-bye!

________________________________________________________________________


September 10th, 2020 (activity 1)


TEMA/TOPIC: GENERAL REVIEW

Bienvenidos a este ultimo periodo del año escolar. Que Dios nos permita buena salud y ánimo para continuar estudiando desde casa. En este primer taller NO vamos a estudiar o trabajar sobre temas nuevos. En su lugar, vamos a realizar un taller de repaso (del libro) donde recordaremos lo que hemos aprendido sobre el "present continuous". La idea es reforzar lo que ya hemos aprendido, para así poco a poco avanzar a estudiar cosas nuevas.

Ya saben que cualquier pregunta, sugerencia o inconveniente pueden comunicarse  a mi número.


-Teacher Ana María

Page 64:

Grammar Focus
Complete the table with your own sentences
Completa la tabla con tus propias oraciones

Look at the pictures. Describe what they are wearing.
Mira a las imagenes. Describe lo que están usando.

Example: Sarah is wearing a white blouse...

WORBOOK

(Page 66)

1. Listen (read) to track 11 (on page 56) and choose TRUE or FALSE.
   Escucha (lee) el track 11 (en la pagina 56) y elige VERDADERO o FALSO.

Nota: el track 11 se encuentra en la pagina 56 pero respondes en la pagina 66.

2. No desarrolles este punto.

3. Choose the correct answer for each question.
    Elige la respuesta correcta para cada pregunta.

(Page 67)

4. Write what the people in the photos are wearing.
    Escribe lo que las personas están usando en las fotos.

5. Listen to track 12 (on the page 59) and write the correct sentences.
    Escucha el track 12 (en la pagina 59) y escribe las oraciones en forma correcta.

Example: Broke is waiting for Heidi and Rob.

Nota: el track 12 se encuentra en la pagina 59 pero respondes en la pagina 67.

(El libro al aparecer tiene un error y no trae punto 6)

(Page 68)

7. Listen (read) to track 13 (on the page 120) and choose the correct name
    Escucha (lee) el track 13 (en la pagina 120)y elige el nombre correcto.

8. Look at the people. What are they doing? write a sentence about each.
   Mira a las personas. Que están haciendo? escribe una oración sobre cada uno. 

9. Mark the sentences what describes what you are wearing.
    Marca las oraciones que describen que es lo que tu estás usando.

10. Answer the questions.
     Responde las preguntas.
Example: 
What's your mother doing now?: ... she is working in the computer.....

(Page 69)

Stop! >>> No desarrolles el punto 11 y 12

13. Circle the correct sentence below each sentence, according to what you see in the same picture.
     Encierra la oración correcta debajo de cada imagen, de acuerdo a lo que ves en la misma imagen.


TEST YOURSELF

(Page 70)

1. Correct the mistakes in the sentences.
    Corrige los errores en las oraciones.

Example: is he studying now? - Yes, he are 
                                  Correct: Yes, he is 

2. Write sentences using the present progressive negative form.
     Escribe oraciones usando el presente progresivo (present continuous) en forma negativa.

Example: 
She's wearing a black coat and white scarf.
She's NOT wearing a black coat and white scarf. (negative form)

3. Order the words to form correct sentences/questions.

Example: 1. quiet! baby / The /sleeping / is

               quiet! The baby is sleeping.

4. Mark the correct sentence in each pair.
    Marca las oraciones correctas en cada par.

Example: Paola is wearing brown shoes 
               Paola is wear brown shoes 

5. Choose the correct grammar tense. Present progressive (continuous) o present simple?
   Elige el tiempo gramatico correcto. Presente continuo o present simple?

Send the evidence of your work (book, notebook and video) to the email:
 Envía la evidencia de tu trabajo (libro, cuaderno y video) al correo electrónico:
          inglesantoniobuenaventura@gmail.com

Nota: En el asunto del correo UNICAMENTE escribir, nombre, grado y numero del taller (TALLER 01)

Plazo de envío: Jueves 17 de septiembre.

Thank you, bye-bye!


________________________________________________________


August 31th, 2020


TEMA/TOPIC: PRESENT PROGRESSIVE: VIDEO

As last homework for this period, you are going to create a video using all what we have learnt about the present continous.
Como última tarea para este período, vas a crear un video usando todo lo que hemos aprendido sobre el presente continuo.

How are you going to make it? (¿Cómo lo vas a hacer?)


Steps (pasos):


1. First, think about diaily routine actions (ideas). Because this what you are going to show in your video.

   Primero, piensa en las acciones (ideas) de la rutina diaria. Porque esto es lo que vas a mostrar en tu vídeo.

2. Write them your notebook to create the  script for your video. 

    Escríbelas en tu cuaderno para crear el guión de tu video.

3. Then write the script (paragraph) where you write all you want say in the video. Include your presentation (IN ENGLISH) and farewell.

    Luego escribe el guión (párrafo) donde escribas todo lo que quieras decir en el video. Incluye tu presentación (EN INGLÉS) y despedida.

Example: 

Hello teacher and class, my name is .... and this is my video about my daily routine in present continous. I'm waking up for start the day. Now I'm having breakfast with my family. I'm learning how to cook with my mom. In the afternoon I'm doing all my homework and playing some video games in the computer (or cellphone). *simulating you are going to sleep* finally it's time to sleep, I'm going to my bed. Thanks for watching my video, bye!

4. Present your paragraph (script) to the teacher BEFORE recording your video. For check
   Presenta tu párrafo (guión) a la profesora ANTES de grabar tu vídeo.Para revisar

SOME PHRASES MAY YOU CAN USE:

*I'm waking up
*I'm having breakfast
*I'm washing the dishes
*I'm having virtual classes right now
*I'm doing my homeworks
*We are watching/playing football
*I and my cousien are playing videogames
*I'm drawing/painting 
*I'm reading a book
*I'm going to sleep
*I'm driving my bike

¡PARA TENER EN CUENTA!

*El video debe durar maximo 3 minutos.
*Cada acción que menciones la debes realizar. Por ej: I'm driving my bike (estoy manejando mi bici) debes grabarte realizando la acción.
*Pueden salir tu familia o amigos que te quieran colaborar en la grabación.
*Pide ayuda a la teacher, si aún no sabes que decir en el video o si necesitas orientación sobre como pronunciar.
*Edita tu video con titulos, emojis, stickers, imagenes. Sé creativo. Abajo sugiero algunas apps que puedes usar para editar.
*Plazo para entregar guíon del video escrito: Sábado 05 de sept.
*Plazo para enviar video: Domingo 06 de sept. 
*Recuerda que la proxima clase (lun 07 de sept.) se mostrarán los vídeos mejor hechos.

APPS FOR EDIT IN YOUR CELLPHONE

*KineMaster: 
*Action Director
*Inshot
*Video maker
*VivaVideo

(Las aplicaciones como tiktok, Likee, y Kwai no servirán mucho porque son para vídeos cortos)

Thank you, bye-bye!

___________________________________________________________


August 27th, 2020


TEMA/TOPIC: PRESENT PROGRESSIVE: I'M WEARING...


1. Let's watch the following video. It's not necessary to take notes, just pay attention!
    Veamos el siguiente vídeo. No es necesario tomar apuntes, ¡solo presta atención!


2. Go to the page number 60 on the "NEW WORDS" point. Look at the images and answer: "what are they wearing?". Look at the rest of the images on the page number 112 and complete.
    Ve a la página número 60 en el punto "NEW WORDS". Mira las imágenes y responde: "¿qué llevan puesto?". Mira el resto de imágenes en la página número 112 y completa.


Example: She's wearing a hat and a scarf. Also she's wearing a gray blouse.
              Ella está usando un sombrero y una bufanda. También está usando una blusa gris.


3. Now according to the the video and what we have learnt in class, let's solve the page number 61, in this way...
    Ahora según el vídeo y lo que hemos aprendido en clase, resolvemos la página número 61, de esta manera ...

LISTEN UP
First, listen to the track 13 and complete the sentences. After complete, check your answers on the page number 120.
Primero, escucha la pista 13 y completa las frases. Después de completarlo, verifica tus respuestas en la página número 120.



WORK IN PAIRS 
Read the dialogue and practice the pronunciation. You can practice the pronunciation with google translator. Then record an audio reading the dialogue with the correct pronunciation. Send the audio by whatsapp.
Lee el diálogo y practica la pronunciación. Puedes practicar la pronunciación con el traductor de Google. Luego grabA un audio leyendo el diálogo con la pronunciación correcta. Envía el audio por whatsapp.


TEAMWORK
Look at the photos and describe what students are wearing. One by one.
Mira las fotos y describe lo que visten los estudiantes. Uno a uno.


Example: He's wearing a white t-shirt and jeans


4. With your parents’ help or by yourself, make a short video in which you will have some family’s or friends’ photos. You are going to present youself in the video, describe what your family is wearing and finally you are going to describe what you are wearing.
    Con la ayuda de tus padres o por ti mismo, haz un video corto en el que tendrás fotos de algunos familiares o amigos. Vas a presentarte en el video, describir lo que lleva tu familia y finalmente describir lo que estás usando.

 5. Send the evidence of your work (book, notebook and video) to the email:
    Envía la evidencia de tu trabajo (libro, cuaderno y video) al correo electrónico:
          inglesantoniobuenaventura@gmail.com


Nota: En el asunto del correo UNICAMENTE escribir, nombre, grado y numero del taller (TALLER 07)

Plazo de envío: Jueves 03 de septiembre.


Thank you, bye-bye!


________________________________________________________


August 13th, 2020


TEMA/TOPIC: PRESENT PROGRESSIVE + clothes!


1. Download and print the following crossword
    Descarga e imprime el siguiente crucigrama



2. Solve it in this way: read the clues and fill in the missing words. Take in account the present continuos "ing".
   Resuelvelo de esta manera: lee las pistas y completa las palabras que faltan. Ten en cuenta el presente continuo "ing".

Example:

DOWN
1. I'm __going__ to school   (verb: go=ir)
     Yo estoy yendo al colegio 

ACROSS15. I'm __studying__ English at the library (verbo: study=estudiar)

3. Download this app and play!
    Descarga esta app y juega


4. Send the evidence of your work (crossword and evidence of the game) to email: to email.
    Envia la evidencia de tu trabajo (crucigrama y evidencia del juego) al correo electrónico:
          inglesantoniobuenaventura@gmail.com

Nota: En el asunto del correo UNICAMENTE escribir, nombre, grado y numero del taller (taller 06)


    
Plazo de envío: Jueves 20 de agosto.




Thank you, bye-bye!


____________________________________________________________



August 06th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT PROGRESSIVE or CONTINUOUS: AFFIRMATIVE AND NEGATIVE

1. You are going to go the page number 59 of your book
    Vas a ir a la página número 59 de tu libro.

2. Look at the "LISTEN UP" point and listen and read to the conversation

   Mira el punto "LISTEN UP" y escucha y lee la conversación.

AUDIO HERE


3. Then underline or circle all the clothing items mentioned in the text (conversation)

   Luego, subraya o encierra todas las prendas de vestir que se mencionan en el texto (conversación)

4. After, according to the reading choose TRUE or FALSE for the statements below. Don't forget to use the dictionary for understand the conversation.

   Después, de acuerdo con la lectura, elige VERDADERO o FALSO para las afirmaciones de debajo. No olvides usar el diccionario para entender la conversación.

5. Now, you are going to enter to the following link. You are must complete the space choosing the correct answer.

    Vas a ingresar al siguiente enlace. Debes completar el espacio eligiendo la respuesta correcta.

https://agendaweb.org/verbs/present-continuous/index.html
  

6. Then, go to this link. You must complete with negative form of the verb to be for give sense to the present continous sentence, like this:
   Luego, ve a este enlace. Debes completar con la forma negativa del verbo to be para dar sentido a la oración en presente continuo, así:


Example: I am not working today
              Yo no estoy trabajando hoy

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-continuous-progressive/negative-forms


7. Finally enter to this last link. You must choose the correct option for each case. Take care, look at the picture first and guess the actions about. There are 16 questions and at the end take screenshot of you final result.
Finalmente ingresa a este último enlace. Debes elegir la opción correcta para cada caso. Ten cuidado, mira la imagen primero y adivina las acciones. Hay 16 preguntas,  al final toma una captura de pantalla de tu resultado final.

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-progressive.htm


8. Send the evidence of your work (photo of the point on page 59 and screenshots of the exercises) to email: to email.
    Envia la evidencia de tu trabajo (foto del punto de la pagina 59  y capturas de pantalla de los ejercicios) al correo electrónico:
          inglesantoniobuenaventura@gmail.com

Nota: En el asunto del correo UNICAMENTE escribir, nombre, grado y numero del taller (taller 05)

    
Plazo de envío: Jueves 13 de agosto.





Thank you, bye-bye!


____________________________________________________________



July 30th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT PROGRESSIVE or CONTINUOUS: AFFIRMATIVE AND INTERROGATIVE

1. You are going to enter to the following link:
    Vas a ingresar al siguiente enlace:


https://www.eslgamesplus.com/present-progressive-continuous-esl-grammar-fun-game-online/

2. Play! Choose the correct answer for win the race. When you finished take screenshot as evidence.
   ¡Juega! Elige la respuesta correcta para ganar la carrera. Cuando termines, toma captura de pantalla como evidencia.

3. Now, you are going to enter to this another link:
    Ahora, vas a ingresar a este otro enlace:

https://es.liveworksheets.com/xn218253uo


4.  You will see this on your screen:
     Verás esto en tu pantalla:

5. Watch the video of the webpage on this link. I recommend you to activate the subtitles in the below right part of the Youtube window.
   Mira el vídeo de la página web en este enlace. Te recomiendo activar los subtítulos en la parte inferior derecha de la ventana de Youtube.



6. Watch and listen to the mini stories that tell the video and complete the sentences. Choose the correct verb form for each space. You can replay the video and listen to the story again. You can help yourself with the activated subtitles in English.
   Mira y escucha las mini historias que cuenta el vídeo y completa las oraciones. Elije la forma correcta del verbo para cada espacio. Puedes volver a reproducir el vídeo y escuchar nuevamente las historias. Te puedes ayudar con los subtitulos activados en inglés.

7. At the end of the worksheet it will be a button of "FINISHED" you click it and then click on "email the answers to my teacher" (or you can check your answers in "check my answers")
   Al final del taller habrá un botón de "TERMINADO" le haces click y luego das click en "enviar respuestas a mi profesor". (o puedes revisar tus respuestas en "comprobar mis respuestas")







8. Complete with your name, grade, subject and the email: inglesantoniobuenaventura@gmail.com and click SEND. and take screenshot as evidence
   Completa con tu nombre, grado, materia y el correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com y clickea ENVIAR. y toma captura de pantalla como evidencia, esta ultima la puedes enviar al whatsapp.

Nota: También se puede realizar en el celular en caso de no contar con computador.

Plazo de envío: Jueves 06 de agosto.

Thank you, bye-bye!

_______________________________________________________________
   


July 23th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT PROGRESSIVE or CONTINUOUS: Spelling rules and verbs

1. First, you are going to watch this video. It's about some spelling rules (inside the present continuos) that we are going to learn the next class. It's necessary to take notes, please copy on your notebook the table of rules that this teacher explains. Also, copy the examples (sentences) that he explains after.
Primero, vas a ver este vídeo. Se trata de algunas reglas de ortografía (dentro del present continuos) que vamos a detallar más en la próxima clase, así que presta mucha atención. Es necesario tomar apuntes, copia en tu cuaderno la tabla de reglas que explica este profe en el tablero. Además, copia los ejemplos (oraciones) que él explica después. 


3. Now yes, you are going to solve page 57 in this way...
    Ahora si, vas a resolver la pagina 57 de esta forma...

WORK IN PAIRS
Make sentences according to the pictures you see. Use the word in the green box.
Haz oraciones de acuerdo a las imágenes que ves. Usa las palabras en la caja verde.

Example: Martha and Richard are gathering fruits.
               Martha y Richard están recolectando frutas.

Write the sentences on your notebook
Escribe las oraciones en tu cuaderno

WRITE IT DOWN
Answer the questions according to the same pictures on this page.
Responde las preguntas de acuerdo a las mismas imagenes del punto anterior.

Example: 
2. Is Marco resting in a sleeping bag?.....yes, he is........
2. Está Marco descansando en una bolsa de dormir?....si, lo está.....

4. After the part of the book, you are going to write or print on your notebook the following list of verbs. 
   Después de la parte del libro, vas a escribir o imprimir en tu cuaderno la siguiente lista de verbos.

5. Then Look for the meaning (on the English dictionary) of each verb and write it in front of each one. Like this...
Luego, busca el significado (en el diccionario de inglés) de cada verbo y escríbelo al frente, así:

Answer: responder

6. Now solve. Use the present continuos to complete the gaps.
Ahora resuelve. Usa el presente continuo para completar los espacios.

1.    I _______ _____________ television (watch)
2.    Richard ______ _______________ to school (walk)
3.    They ______ ________________ to the radio (listen)
4.    I _____ ____________ a window (clean)
5.    Tim and Paula ______ __________ (dance)
6.    We ____ ________ the dinner for tonight (cook)
7.    I ______ __________ my favorite novel (read)
8.    She ______ __________ for her glasses (look)
9.    The hairdresser ______ ________ Sara’s hair (cut)
10.  Carlos ______ ________ for his final exam (study)
11.  Anne ______ ________ with her boyfriend (chat)
12.  Hey, listen! Somebody ______ __________ the violin (play)
13.  I ____ _______ how to use the present continuous in English (learn)
14.  You ____ _________ to do your best (try)
15.  Everybody ____ ________ Whatsapp for communicate (use)

7. Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo.

    inglesantoniobuenaventura@gmail.com


Plazo de envío: Jueves 30 de Julio.




Thank you, bye-bye!


_________________________________________________




July 16th, 2020


TEMA/TOPIC: PRESENT PROGRESSIVE or CONTINUOUS: Are you having fun?

1. Go to your book on the page number 57. Look at the section GRAMMAR FOCUS. Please copy as title "Present progressive - 'yes/no' questions. Then copy the rest of the text... " We use the present progressive to talk about...." it's not neccesary to answer the last 4 questions of there.
  Ve a tu libro en la página número 57. Mira la sección GRAMMAR FOCUS. Copia como título "Presente progresivo - preguntas 'sí / no'. Luego copia el resto del texto de esta sección ..." Usamos el presente progresivo para hablar sobre ... "no es necesario responder las últimas 4 preguntas de allí.

2. Then go to the page number 100 of your book and transcribe on your notebook the table "AFFIRMATIVE, NEGATIVE, QUESTIONS, SHORT ANSWERS"
  Luego, ve a la página número 100 de tu libro y transcribe en tu cuaderno la tabla "AFIRMATIVE, NEGATIVE, QUESTIONS, SHORT ANSWERS" 

3.  Now, let's watch the next video:
    Ahora, veamos el siguiente video:


4. According to what you have copied on your notebook and the video, you are going to solve page number 56 in this way...
   De acuerdo con lo que has copiado en tu cuaderno y el video, resuelve la página número 56 de esta manera ...

LET'S WARM UP
You are going to look at the images. Think for a while in this questions "are they having fun"? then below each image answer with a short question way.
Vas a mirar las imágenes. Piensa por un momento en esta pregunta "¿están ellos teniendo diversión?" luego debajo de cada imagen responde a modo de respuesta corta.

(image number 2) Example:  -Are they having fun? 
                                           -Yes, they are
(la respuesta corta es lo que debes escribir, NO la pregunta)
                                                                         
LISTEN UP
For this point you are going to translate with help of dicitionary the both postcards (trasnlate them on your notebook. Then, read the postcards once again and underline all the 'ing' verbs: writing, sending... etc After, according to the text answer the questions below with "short answers"

Example: 1. Is Elsa having fun? ....... Yes, she is .........

Para este punto, vass a traducir con ayuda del diccionario las dos postales (traducelas en tu cuaderno). Luego, lee las postales una vez más y subraya todos los verbos 'ing': writing, sending... etc

Después, de acuerdo con el texto, responde las preguntas de debajo con "respuestas cortas".


Ejemplo: 1. ¿Está Elsa teniendo diversión? ....... Sí, ella está .........

NEW WORDS
Look at the pictures and write on the spaces what are they doing". Take in account the actions that are named beside each picture ...
Mira las imágenes y escribe en los espacios lo qué están haciendo. Ten en cuenta las acciones que se nombran al lado de cada imagen ...

>> Skydive - George and Tim


Example: George and Tim are skydiving 

Look at the rest of the pictures on the page 110 (module 3) and 111
Mira el resto de las imágenes en las página 110 (módulo 3) y 111.

Example 2: Mark is climbing mountains

5. Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo.

    inglesantoniobuenaventura@gmail.com



Plazo de envío: Jueves 23 de Julio.





Thank you, bye-bye!



______________________________________________________________



July 09th, 2020


TEMA/TOPIC: PRESENT PROGRESSIVE or CONTINUOUS


1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
    Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. 
En inglés!

2. We are going to watch the next video:
    Vamos a ver el siguiente video


3. We are going to write the examples (sentences) of the video in your notebook

    Vamos a escribir los ejemplos (oraciones) del video en tu cuaderno.

4. Now go to the page 54 of you book. Translate "THE EVERGLADES" text in your notebook. For this you can use your dictionary, the virtual dictionary or the translater. Remember that the translater can do it wrong. So, I suggest you to use the dictionary.
   Ahora ve a la página 54 de tu libro.Traduce el texto "THE EVERGLADES" en tu cuaderno. Para esto puedes usar el diccionario, el diccionario virtual o el traductor. Recuerda que el traductor puede hacerlo muy regular. Por lo tanto, te sugiero que uses el diccionario mejor.





5. Find and underline in the text the leiuse activites mentioned.
   Encuentra y subraya en el texto las actividades de ocio mencionadas.

6. Read what you translated. According to the reading, answer the questions of the page 55.
    Lee lo que tradujiste. Según la lectura, responde las preguntas de la página 55.


7. Send the evidence of your work to the email:
    
Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
    inglesantoniobuenaventura@gmail.com



Plazo de envío: Jueves 16 de Julio.





Thank you, bye-bye!


______________________________________________________________


June 19th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE: FINAL REVIEW 


Hello dear students!

This will be the last workshop of the period. (Yes, the second period finishes on June 26th) Next week I will send the second and last QUIZ. it doesn't matter if we don't have class (due to the monday "festivo"), during the week I'll send you the link for solve the quiz.
Este será el último taller del período. (Sí, el segundo período termina el 26 de junio) La próxima semana enviaré el segundo y último QUIZ. No interesa si no tenemos clase (debido al lunes "festivo"), durante la semana les enviaré el link para responder el quiz.


1. Develop  page 42 in this way:
    Desarrolla la pagina 42 en esta forma:

Point 1: No realizas este punto

Point 2: Completa la tabla con la traducción de las "WH" questions. (What, where, who, when, why, how)

Example:
What = Qué


Point 3:

Completa los espacios de las oraciones interrogativas con la palabra "WH" correcta.

Example: ............where........... do you live?
               I live in toronto.



2. We are going to watch the next video, is not neccesary to copy the examples but pay atention. Read the examples


    Vamos a ver el siguiente vídeo, no es necesario copiar los ejemplos pero presta mucha atención. Lee los ejemplos.(puedes pausar el vídeo para esto).


3. According to the video you watched, and all we have learned in classes, we are going to develop the WORKBOOK (Pages: 44, 45, 46 and 47)
Según el video que viste, y todo lo que hemos aprendido en las clases, vamos a desarrollar el WORKBOOK
(Páginas: 44, 45, 46 y 47)

Point 1: No realizas este punto


Point 2: No realizas este punto


Point 3: Marca las preguntas con las respuestas


Example:
1. Does he live in Canada? d. Yes, he does.



Point 4: Completa los espacios con "Do" o "Does"


Recuerda: Does ---> 3rd person (cuando hablamos de alguien mas)

                Do ---> 1st person (cuando hablamos de "I, you,
                           we, they")


Point 5: Lee lo que Vanessa y Mark dicen sobre sus rutinas diarias en la lección 1 (pg. 35) y luego responde las preguntas


Example:

1. What does mark do at 3 p.m? ...He goes home at 3 pm ...


Point 6: Responde las preguntas sobre ti. (respuestas personales)


Example:

1. Do you work? ......yes, I do...........
2. Does your mother drive to work? ......no, she doesn't.....


Point 7: Responde las preguntas con las diferentes profesiones/ocupaciones


Example:

3. Who drives a taxi? ...... A taxi driver.........
8. Who cooks food? ......A chef .................



Point 8: Corrige las oraciones.


Example:

1. A chef desings buildings
(la oración está incorrecta porque un chef no diseña edificios)


Correction: ↓↓↓
A chef doesn't design builidings. A chef cooks food.
(escribe las correcciones en los espacios correspondientes)


Point 9: Escribe nuevas oraciones usando el presente simple en 3era persona.


Example:

1. They fix cars at the mechanic workshop
3rd person: He fixes cars at the mechanic workshop.


Point 10: Lee la conversación de la pagina 37 (track 8) sobre Linda y Beth. Luego marca YES o NO de acuerdo a la lectura de la conversación.


Point 11: No realizas este punto


Point 12: Escribe tu rutina diaria (parte izquierda del cuadro) luego escribe la rutina diaria de tu mejor amigo (parte derecha del cuadro)


Example:   My routine            |        My best friend

       I have lunch at 12 pm     |   She has lunch at 2 pm

Point 13: Que hacen las personas de las imagenes cada fin de semana? escribe oraciones sobre ellos.


Example: Jessica goes to party

               Claudia reads a book

Point 14: escribe oraciones sobre Edward. Escribe que tan "a menudo" "nunca" "a veces" o "siempre" el hace las cosas.+


Example: 
He usually sends SMS

He always listens to the MP3 player


Punto 15: No realizas este punto



Punto 16: Responde las preguntas sobre ti. (respuestas personales)

Example: 

4. How often do you send e-mails?.. I usually write e-mails.
6. How often do you read books? ... I read books once a month


4. Send the evidence of your work to the email:
    
Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
    inglesantoniobuenaventura@gmail.com




Plazo de envío: Jueves 25 de Junio.





Thank you, bye-bye!


_____________________________________________________




June 11th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE: FREQUENCY ADVERBS

1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
    Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. 
En inglés!

2. We are going to watch the next video:
    Vamos a ver el siguiente video



3. Write the examples (sentences) of the video in your notebook
    Escribe los ejemplos (oraciones) del video en tu cuaderno.

4. Now you are going to elaborate a poster of the frequency adverbs. Like this. You can use cardboard, markers, paint colors, and draw pictures. Make your best efforce.
  Ahora vas a elaborar un poster de los adverbios de frecuencia. Como este. Puedes usar cartulina, marcadores, pintura, colores y dibujar imagenes. Haz tu mejor esfuerzo, 

Example:
5. According to the video you watched, develop pages 40 and 41 in this way:
    De acuerdo al video que miraste, desarrolla las paginas 40 y 41 en esta forma:

POINT 1 (LET'S WARM UP) 

Answers according to the images. 
"How often do you do these?"
you can answer in your notebook.


Responde de acuerdo a las imágenes.
"Que tan a menudo haces estas?" (es decir, las acciones que muestran las imagenes)
puedes responder en tu cuaderno.


Example: I always work in the computer (respuesta personal)

POINT 2 (LISTEN UP) 

Read the conversation in the book, then underline the frequency adverbs that you can find in the conversation. After, choose TRUE or FALSE according to what you read in the conversation.
Lee la conversación en el libro, luego subraya los adverbios de frecuencia que puede encontrar en la conversación. Después, elije VERDADERO o FALSO de acuerdo a lo que leiste en la conversación.


Example: Student 1 never uses a cell phone      TRUE   FALSE

POINT 3 (GRAMMAR FOCUS)  

Complete the sentences with the frequency adverbs to make them true about you.
Completa las oraciones con los adverbios de frecuencia para hacerlas verdaderas sobre ti.

Example: I __never__ watch TV. (respuesta personal)

POINT 4 (TEAMWORK) 

Translate in your notebook the sentences that each person say.

Example: I usually take photos with my cellphone.
              Yo usualmente tomo fotos con mi celular.

POINT 5 (NEW WORDS)

Use the phrases to say how often you use these devices communication or entertainment.
Usa las frases para decir con qué frecuencia usas estos dispositivos para la comunicación o el entretenimiento.

Example: I sometimes download music (respuesta personal)

Importante: También completa la tabla "REMEMBER" (de color verde) del lado derecho de la pagina 41. Tienes que completar con "How, how many, where o what"

POINT  6 (WORK IN PAIRS) 

Complete the table about you and your father, mother, sister or brother with activites seen in this worksheet.
Completa la tabla sobre ti y tu padre, madre, hermana o hermano con las actividades (acciones) que viste en este taller del libro.


Example:       ME                                 MY SISTER..........
Always     Listen to music     Always   send messages
Never       watch TV              Never    Take photos



6. Send the evidence of your work to the email:
    
Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
    inglesantoniobuenaventura@gmail.com


Plazo de envío: Miercoles 17 de Junio.


Thank you, bye-bye!


___________________________________________________


June 4th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE: GAMING

1. Enter to the following link:
    Entra al siguiente link:

2. Play! 
    Juega!
Recommendations: 
-Haz clic en activar adobe player
-Juega en el computador. (si no es posible, comentale a la teacher) 

Click on the title "present simple tense quiz"
Clickea sobre el titulo "present simple tense quiz"
Costume the pirate and click "START"
Disfraza el pirata y clickea "EMPEZAR"
Choose the pirate who has the correct answer.
Elige el pirata que tiene la respuesta correcta.
Click on him.
Clikea sobre él.
😀
Throw the dice
Tira los dados
Continue with game. The idea is that you make fall down the pirate into the sea.
Continua con el juego. La idea es que hagas caer al pirata al mar.
3. Now enter to this link:
    Ahora entra a este link


Complete each sentence with the correct option.
 You have 2 options for each one.

Completa cada oración con la opción correcta.
Tienes 2 opciones para cada una.


4. Now let's go here: AFFIRMATIVE FORM OF PRESENT SIMPLE
    Ahora vayamos aquí: FORMA AFIRMATIVA DEL PRESENTE SIMPLE

https://agendaweb.org/exercises/verbs/present-forms.htm

Complete each sentence with correct form of the verb. Once again you have 2 options for each one.
Completa cada oración con la forma correcta del verbo.
Una vez más tienes 2 opciones para cada una.



5. then enter here: NEGATIVE FORM OF PRESENT SIMPLE
   luego entra aquí: FORMA NEGATIVA DEL PRESENTE SIMPLE

https://agendaweb.org/exercises/verbs/do-does-exercises/negative-1.htm

Complete each sentence with the correct option. You have 2 options for each one: don't - doesn't.
Completa cada oración con la opción correcta. Tienes 2 opciones para cada una: don't - doesn't. 


Nota: Al terminar de completar, da click en "Check" para  ver si te quedaron bien. Si no, corrige.

6. Translate the sentences of points 4 and 5 in your notebook.
   Traduce las oraciones de los puntos 4 (affirmative sentences) y 5 (negative sentences) en tu cuaderno.

7.  Send the evidence of your work to the email:
    Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
    inglesantoniobuenaventura@gmail.com
    -Pantallazos del juego WALK THE PLANK
    -Pantallazo de la solucion de los puntos 3, 4, y 5.
    -Foto de la traducción en el cuaderno de los puntos 4 y 5.

Any doubt or difficulty, please contact me.
Cualquier duda o dificultad, por favor contactarme.


Plazo de envío: Miercoles 10 de Junio.


Thank you, bye-bye!


___________________________________________________


May 27th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE: DAILY ROUTINE >What time does your friend/mom/dad wake up...?

1. We are going to write in your notebook the date of today. In english.
    Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. 
En inglés.
2. We are going to watch the next video. Pay attention to the story.
    Vamos a ver el siguiente video. Presta atención a la historia.


3. According to the video, answer in your notebook the following questions. 
    De acuerdo al video, responde en tu cuaderno las siguientes preguntas.

1. After she gets dressed, where does she go?

________________________________________

2. What does Sarah have for breakfast?

________________________________________

3. After she leaves home, where does she walk?

________________________________________

4. What does she wait?

_________________________________________

5. What does she really like?


__________________________________________

6. Where does Sarah work?


__________________________________________

7. What is her profession?

__________________________________________

8. What does she do in her work?


__________________________________________

9. What does Sarah do when she is at home again?

__________________________________________

10. About what does Sarah dream?

__________________________________________

Note: Don't forget to use dictionary. If you want to, you can download the dictionary app in the play store: WORD REFERENCE
Nota: No olvides usar diccionario. Si quieres, puedes descargar la aplicación diccionario en la play store: WORD REFERENCE

4. According to what we have learnt previously, develop pages number 38 and 39 in this way:
    De acuerdo a lo que hemos aprendido previamente, desarrolla las paginas 38 y 39 en esta forma:

POINT 1 (LET'S WARM UP) --> 

Make sentences (questions and  answers) according to the images. (you can write them in your notebook)

Haz oraciones (preguntas y respuestas) de acuerdo a las imágenes. (puedes escribirlas en tu cuaderno)


Example: Question: What time does she wake up?
                Answer: She wakes up at 7 am.


POINT 2 (NEW WORDS) --> 

Match (relate) the times with the clocks.Marca (relaciona) las horas con los relojes.

POINT 3 (LISTEN UP) --> 

Don't develop this point
No desarrolles este punto.


POINT  4 (WRITE IT DOWN) --> 

In this point you would interview two friends for complete the chart of the book. But in this case, you are going to interview your mother or father about their daily routine. About this interview, you are going to write a paragraph in your notebook. Here you have an example.
En este punto entrevistarías dos amigos para completar la tabla del libro. Pero en este caso, vas a entrevistar a tu madre o padre sobre su rutina diaria. Sobre esta entrevista, vas a escribir un párrafo en tu cuaderno. Aqui tienes un ejemplo.

Example:

My mother's daily routine

My mother’s name is Carmen. She is 55 years old. First, she wakes up at seven o’clock. Then she gets up and she cooks breakfast for me and my family.  Afterwards, she has breakfast at half past seven and then has a shower and brushes her teeth. She gets dressed and she combs her hair. She leaves home at ten to eight and goes to the factory by car. She has lunch at twelve o’clock. In the afternoon she works. In the evening, she has dinner at quarter past eight with our family. After dinner she watches TV. Finally, she takes some medicine and goes to bed at ten o’clock.

Here you have another example:
Aqui tienes otro ejemplo:


POINT  5 (TEAMWORK) -->
Order Carl's morning routine. Write sentences about it. (in your notebook)
Ordena la rutina de la mañana de Carl. Escribe oraciones sobre ello. (en tu cuaderno)


5. Important: Next class we will have a virtual quiz, so please review the previous topics: daily routines and ask and tell the hour. Also, review some vocabulary about jobs and school subjects, that we have worked in class.   
    Importante: La siguiente clase tendremos un quiz virtual, asi que por favor repasa los temas previos: Rutina diaria y pedir y decir la hora. También repasa algo del vocabulario sobre ocupaciones y materias del colegio, que hemos trabajado en clase.

6. Send the evidence of your work to the email:
    
Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
    inglesantoniobuenaventura@gmail.com


Plazo de envio: Miercoles 3 de Junio.



Thank you, bye-bye!


___________________________________________________________________________________________________________



May 13th, 2020

TEMA/TOPIC: PRESENT SIMPLE: DAILY ROUTINE AND THE TIME

1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
    Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. 
En inglés!

2. You are going to copy in your notebook the following text:
    Vas a copiar en tu cuaderno el siguiente texto:


 PRESENT SIMPLE

We use the present simple for:
Usamos el presente simple para:

*For repeated or regular actions in the present.
 Para acciones repetidas o regulares en el presente.
 Example: The number 8 bus leaves every hour
                El bus numero 8 sale cada hora.
*For facts.
 Para hechos.
 Example: Bears hibernate
                Osos hibernan
*For habits.
 Para habitos.
 Example: He gets up at 6:00 every morning.
                El se levanta a las 6:00 cada mañana.
*For things that are generally true.
 Para cosas que son generalmente verdaderas.
 Example: They speak english in the USA.
                Ellos hablan inglés en los Estados Unidos.

It's possible to express the present simple in different times. In this way...
Es posible expresar el presente simple en diferentes tiempos. De esta forma...
The spelling of the verb in the 3rd person (he, she it) differs, depending on the ending of the verb:
La ortografía del verbo en tercera persona (él, ella, esto) difiere, dependiendo de la terminación del verbo:

*To verbs that end in: o, ch, sh, ss, x, or z we add "es"
 Para verbos que terminan en: o, ch, sh, ss, x, o z añadimos "es"

Example: watch - watches       go - goes        fix - fixes

*If the verb ends in a consonant + "y", remove the "y" and add "ies"
 Si el verbo termina en una consonante + (más) "y", se remueve la "y" y añadimos "ies"

Example: Study - studies     copy - copies    worry - worries 

*If a verb ends in a vowel + "y", just ass "s"
Si un verbo termina en una vocal + "y", solo se añade "s"

Example: Say -  says            play - play     stay - stays
    
3. Look at the time in each city. Now in your notebook, write the correct time according to each clock.
    Mira la hora en cada ciudad. Ahora en tu cuaderno, escribe la hora correcta de acuerdo con cada reloj.
   
Time GIF - Find on GIFER

4. Look at the page number 35 of your book (which we worked in virtual class). In the point TEAMWORK there are some sentences from Mark and Vanessa. In your notebook translate each one of those. 
    Mira la página número 35 de tu libro (que trabajamos en clase virtual). En el punto TEAMWORK hay algunas oraciones de Mark y Vanessa. En Tu cuaderno traduce cada una de estas.

5. Solve and complete pages number 36 and 37. For this part of the homework, you can review the information that you wrote in your notebook (point 2 of this workshop). Also, don't forget to use your dictionary for any word you don't know the meaning and ask to the teacher if you have any doubt.
Resuelve y completa las páginas número 36 y 37. Para esta parte de la tarea, puedes revisar la información que escribiste en tu cuaderno (punto 2 de este taller). Además, no olvides usar tu diccionario para cualquier palabra que no le conozcas el significado y pregunta al maestro si tienes alguna duda.

6. Send the evidence of your work to the email:
    
Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
    inglesantoniobuenaventura@gmail.com


Plazo de envio: Martes 19 de mayo.



Thank you, bye-bye!



______________________________________________________________



May 6th, 2020

TEMA/TOPIC: VOCABULARY FOR DAILY ROUTINE

1.
Watch the following video and listen carefully the teacher's instructions.


2. Read the following items or advices for make the activity correctly:

*Here I put the direct link for download the apps:
 

*The section where you must play is WORD SEARCH, level ELEMENTARY

*In the 3 first puzzles you make, don't forget to write the words that appears in your notebook and its meaning in spanish. (send photo of this part of the homework)

*Please, don't tell to your parents or a familiar to solve the games instead you. The idea is that you play and learn.

*Don't abuse with use of the cellphone. Be consciuous that is for make your homework.

*If you have troubles to download the apps, unsufficient internet, or issues to play, please tell to the teacher.

*Send the screenshots of all the ELEMENTARY level completed and the screenshot of your score in the song of the app "sounter". 



Plazo de envio: Viernes 8 de mayo.
Al correo: inglesantoniobuenaventura@gmail.com con nombre y grado en el asunto.




Thank you, bye-bye!




____________________________________________________




29th  April, 2020

TEMA/TOPIC: DAILY ROUTINE

1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
    Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. 
En inglés!

2. We are going to watch the next video:
    Vamos a ver el siguiente video


3. Copy in your notebook the next daily routine expressions and draw and color its respective representation
    Copia en tu cuaderno las expresiones de rutina diaria y dibuja y colorea su respectiva representación.

4. According to video and the vocabulary that you wrote and drew, you are going to write your daily routine. I know that at at this moment we are at home, but you can write about those days in which you were going to school everyday. Pay attention to example of the video and its details such as "I have cereal for breakfast with orange juice". Specify what you did everyday before being in quarentine. 
    De acuerdo al vídeo y al vocabulario que escribiste y dibujaste, vas a escribir tu rutina diaria. Sé que en este momento estamos en casa, pero puedes escribir sobre esos días en los cuales aún estabas yendo al colegio todos los dias. Presta atención al ejemplo del vídeo y sus detalles como "Yo desayuno con cereal y jugo de naranja". Especifica lo que hacías todos los días antes de estar en cuarentena.

5. Here I give you another example of daily routine:
   Aqui te doy otro ejemplo de rutina diaria:

Don't forget to indicate the hours fo your activities and ff course you can add another actions such as "I play video games, I play with my friends, I watch a novel at 8 pm" and so on.
 No olvides indicar la hora de tus actividades y por supuesto puedes añadir otras acciones como "Yo juego video juegos, yo juego con mis amigos, yo veo la novela a las 8 pm" y así.

6. Send the evidence of your work to the email:
    
Envia la evidencia de tu trabajo al correo.
    inglesantoniobuenaventura@gmail.com


Plazo de envio: Viernes 1 de mayo.



Thank you, bye-bye!





____________________________________________________________________________________________________





24th March,2020


TEMA/TOPIC: FINAL REVIEW (Ultimo repaso) 


For this week, you are going to work in your english book. It is an Evaluative  worksheet.
Para esta semana, vas a trabajar en tu libro de inglés. Es un taller evaluativo. 

1. You are going to develop page number 22. Points number 3, 5 and 6.
    Vas a desarrollar la pagina número 22. Puntos numero 3, 5 y 6.

2. You are going to develop page number 23. Points number 7, 9, 10, 11 and 12.
    Vas a desarrollar la pagina número 23. Puntos número 7, 9, 10, 11 y 12.

3. You are going to develop page number 25. Points number 17, 18, 19 and 20
     Vas a desarrollar la pagina número 25. Puntos número 17, 18, 19 y 20.

4. You are going to develop page number 26. Points number 2, 3, 4, 5 and 6.
     Vas a desarrollar la pagina número 26. Puntos número 2, 3, 4, 5 y 6.

Aclaración: desarrollarás solo los PUNTOS QUE SE INDICAN  en cada pagina. NO ES todos los puntos de todas las paginas. 

Algunos Tips:

> Para entender cada punto, lee su respectivo enunciado. El enunciado es lo que se encuentra en letra azul al principio de cada punto.
>Palabras que no le sepas el significado, USA EL DICCIONARIO.
>Mira muy bien las imágenes, los ejercicios que las tengan.
>No te copies, esta actividad es EVALUATIVA. La calificación de ésta irá dentro de la sección de evaluaciones. Así como el Quiz que hicimos una vez en clase.
>Si tienes dudas, escribeme. Dentro del tiempo prudente.

Plazo de envio: Viernes 27 de marzo, hasta las 12 del medio día. Al correo inglesantoniobuenaventura@gmail.com. Al whatsapp no por favor.

Thank you, bye-bye!


_________________________________________________________




19th March,2020

Hello everyone!

For today there is not homework because you already have assigned tasks. So I just want to suggest you to watch this video for get more ideas for make your video.

Para hoy no hay tarea porque ya tienes tareas asignadas. Así que solo quiero sugerirte ver este video para obtener mas ideas para hacer tu video.

THIS VIDEO IS NOT HOMEWORK, is a support for the last activities.
Este video no es tarea, es un apoyo para las ultimas actividades.


Hasta el minuto 1:38 se explica los possesive adjectives. Y de ahí en adelante se toca el tema de possesive nouns: este tema lo trabajamos con una fotocopia que tenia la imagen de algunos objetos, recuerdas? >>> Tom's car, My sister's book, My father's friend.

Aclaraciones: 
Apostrofe = 's (comita s)
Sustantivo = Animales, cosas, lugares, personas.
Vuestro = De ustedes

Thanks for your attention and working, BYE-BYE!


______________________________________________




18th, March, 2020

TEMA/TOPIC: POSSESIVE ADJECTIVES - POSSESIVE PRONOUNS 

1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
    Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. 
En inglés!

2. We are going to watch the next video:
    Vamos a ver el siguiente video


3. You are going to write the examples that appear in the video. First, the examples of possesive adjectives 
   
   Vas a escribir los ejemplos que aparecen en el video. 
    Primero, los ejemplos de adjetivos posesivos

Ex:      My  -----  My car is red

(Y asi con los demas ejemplos)

4. Then you are going to write the translation of the examples

Luego, vas a escribir la traducción de los 
ejemplos.

Ex:   Your ----- Your shoes are blue: Tus zapatos son azules

(Y Así con los demás ejemplos).

5. You are going to write the examples that appear in the video. Now are the examples of possesive pronouns
    
    Vas a escribir los ejemplos que aparecen en el video. 
    Ahora son los ejemplos de pronombres possesivos.

Ex:      Mine -----  The car is mine

6. Then you are going to write the translation of the examples (Examples of possesive pronouns)
Luego, vas a escribir la traducción de los ejemplos (Ejemplos de pronombres posesivos)

Ex:      Mine -----  The car is mine: El carro es mio.

7. Finish to watch the video. Pay attention to the examples of the end.
     Termina de ver el video. Presta atencion a los ejemplos de el final.

8. You are going to make a video. With help of your parents, you are going to poing things and who belongs the thing. As in the video: "This is my car" "This kitchen is ours" "This is my house" and so on with many things. You must record yourself describing these things. Teacher will send you a short example of how you must make the activity.

      Vas a crear un video. Con ayuda de tus padres, vas a señalar cosas y a quien pertence las cosas. Como en el video: "Este es mi carro" "Esta cocina es nuestra" "Esta es mi casa" y asi con muchas cosas. Debes grabarte a ti mismo describiendo estas cosas. La profesora te enviará un corto ejemplo de como debes hacer la actividad.

Example of video:

Nota: Los Possesive adjectives (adjetivos posesivos) aparecen en mayúsculas en cada oración de este video de ejemplo. La idea es que hables de mas cosas/objetos, cosas de tu mamá o papá, o de tu casa. El video debe durar entre 1 minuto o 1 minuto y treinta segundos (1:30). Puedes usar juguetes, libros, comida, fotos. No olvides ayudarte con el diccionario (cualquier palabra que desconozcas) y con tus papitos.

9. You are going to develop the page number 21 of the book. You must translate with help of dictionary and in your notebook the text "The Grand Canyon" and after answer the questions below .

     Vas a desarrollar la pagina numero 21 de el libro. Debes traducir con ayuda del diccionario y en tu cuaderno el texto "The Grand Canyon" y despues responde las preguntas de abajo.

10. Send your activities to the email
     Envia tus actividades al correo.

Plazo de entrega: Viernes 20 de marzo, antes de las 6 pm. 
Cualquier duda, me escriben.

Thanks, BYE-BYE!









17th, March, 2020 

TEMA/TOPIC: There is / There are

1. We are going to write in your notebook the date of today. In english!
    Vamos a escribir en tu cuaderno la fecha de hoy. 
En inglés!

2. We are going to watch the next video:
    Vamos a ver el siguiente video

3. Write 5 examples of the video in your notebook
    Escribe 5 ejemplos del video en tu cuaderno.

4. Solve in your notebook the next exercises. Copy and put the answers in each sentence.
    Resuelve en tu cuaderno los siguientes ejercicios. Copia y pon las respuestas en cada oración.

5. Solve this excersise of page number 20 of your book. If you don't have book, copy it and solve in your notebook
   Resuelve este ejercicio de la pagina numero 20 de tu libro.Si no tienes libro, copialo y resuelve en tu cuaderno.
6. Send photo of your notebook and book with your activities to the e-mail
   Envia foto de tu cuaderno y libro con las actividades al correo.

7. Also send photo of the worksheet of last week Was this
    Tambien envia del taller de la semana pasada. Era este.

Thanks, bye-bye!

Comentarios